חדשות    

עובדי מתף בעיצומים נגד בנק בינלאומי

מאות עובדים של מתף (מחשוב ותפעול פיננסי) השייכים לבינלאומי פתחו בעיצומים במטה החברה בראשון לציון. העובדים לא מטפלים בתקלות המחשוב והרשת בבנק. הסיבה לעיצומים היא כוונת ההנהלה להוציא מיזמים למיקור חוץ.

לדברי ו״ר הועד רן שהרבני: ״מי שחושב שהחלטות כה גורליות לעתידנו יכולות להתקבל במחשכים ובחדרי חדרים ללא שיתוף פעולה עם הועד טועה ומטעה. אנחנו אוהבים את חברת מתף והיא מרכז חיינו,  עם זאת לא ניתן לאף גורם להפוך אותה לחברה של עובדי קבלן, מיקור חוץ או הגרוע מכול – הקמה של מתף 2״.

עוד אומר יו״ר הועד שהרבני ״לכל אורך הדרך, מאז הקמת הועד ועד עצם היום הזה, נהגנו בכל צומת אליו נקלענו בבגרות ובאחריות, וזאת כדי להזניק את מתף קדימה. גם הפעם ננהג באותה הדרך כדי להבטיח את זכויות העובדים וסביבת עבודה יציבה ובטוחה ״

סכסוך העבודה במתף החל כבר לפני שלושה חודשים, בשל  פיצוץ המו״מ עם הנהלת החברה הנוגע ליישום ההסכם הקיבוצי בחברה אשר נחתם בשנה החולפת.

ההסכם הקיבוצי מסדיר את תנאי ההעסקה של עובדי מתף וכולל הסכמות בנושאים כמו תוספת שכר בשנים 2017-2020, גמישות ניהולית, מענק, תכנית פרישה מרצון, שבמסגרתה צפויים לפרוש כ-40-60 עובדים וכן נושאים נוספים הקשורים לתנאים סוציאליים, ותק, קופות גמל ונושאי רווחה.

לפני כשנה פתח הוועד בעיצומים דומים בשל דרישה להעלאת שכר ותנאים נוספים. תגובת ההנהלה אז הייתה: "במסגרת המו״מ על הסכם העבודה במתף מעלה הועד דרישות לא הגיוניות שלא ניתן להיכנע להן וזאת במיוחד לאור העובדה שכבר כיום שכרם גבוה מחברות דומות בענף. ההנהלה ממשיכה לקיים מו״מ ומציעה הצעות הוגנות והגיוניות אך חברי הועד מסרבים ומתבצרים בדרישות חסרות תקדים".

הבינלאומי: לראשונה אג";ח קונצרניות בריבית שלילית

סמדר ברבר-צדיק, מנכ";לית הבינלאומי- מהתמזגות עם אוצר החייל ועד מאבקים עם העובדים