חדשות    

פגעו לקבלן בעסק עקב פוסט בפייסבוק – ישלמו עשרות אלפי שקלים

קבלן שיפוצים כתב פוסט פוליטי שהרגיז הרבה גולשים. אלו בחרו להתחזות ללקוחותיו, לכתוב לו ביקורות שליליות בדף העסקי ולתת דירוגים נמוכים. הם יחויבו בפיצוי כולל של 96 אלף שקל

ראיתם פוסט של בעל עסק שעצבן אתכם? אין לכם זכות לפגוע לו בעסק, לא משנה כמה דעתו  נראית לכם קיצונית. זו המסקנה שנובעת מאירוע שהתרחש לאחרונה. קבלן שיפוצים כתב בפרופיל האישי שלו בפייסבוק שלא יוכל לגנות פיגוע שאירע בקריית ארבע ב-2016 כלפי נערה בת 13 שנרצחה במיטתה.

בית המשפט קבע כי גולשים שנכנסו לדף העסקי שלו, התחזו ללקוחות ונתנו  ביקורות שליליות על השירות ודירוגים נמוכים יחויבו לפצותו. התובעים  הכחישו שההקשר פוליטי או שלתגובות הייתה מטרה לפגוע בעסק.  בית משפט השלום בתל־אביב פסק כי שלושה נתבעים ישלמו לתובע סך כולל של 46 אלף שקל.

עם זאת, שני נתבעים אחרים התפשרו עם התובע ושילמו 50 אלף שקל. זאת לאחר שהודו כי לא היו לקוחות של אותו קבלן שיפוצים והפרסומים נבעו מכעס על התבטאות פוליטית של התובע. כך קיבל  הקבלן מכל המגיבים פיצוי של 96 אלף שקל.

תביעה נוספת הגיש הקבלן נגד פייסבוק, שדחתה את הביעה נגדה, אך המשפט ממשיך להתנהל. עו"ד גיא אופיר, בא-כוח התובע, אמר: "גם אם המפרסם הראשון חצה גבול אין הצדקה לפגוע לו בעסק, בוודאי לא כדרך של התחזות ללקוחות שלו ומתן ביקורת שלילית".
מה עילה לתביעה בלשון הרע
אם הדברים שאתם כותבים מהווים דיבה, במטרה להשפיל, לבזות או  והדברים שקריים והופצו ברבים, מדובר בעילה לתביעה בגין לשון הרע.  תנאי נוסף שהפרסום ברבים. עם זאת, אם הדברים אמיתיים ונאמרו בתום לב ולא מתוך כוונה לפגוע בשם טוב של האדם אלא להזהיר אדם אחר למשל, תהיה לזכותכם הגנת "אמת דיברתי".