שוק ההון    

שווי השוק של טסלה עקף את ה-100 מיליארד דולר – שנייה רק לטויוטה

טסלה מודל 3

פולקסווגן כבר לא היצרנית במקום השני בערך השוק שלה. טסלה עקפה אותה לאחר עלייה ניכרת במחיר המניה שדחף את שווי השוק שלה ליותר מ-100 מיליארד דולר. מחיר המניה יותר מהכפיל את עצמו מאז אוקטובר לאחר הצגת הדוח הרבעוני של טסלה.

אתמול (רביעי) המניה זינקה ב-4%, מה שהפך אותה שנייה רק לטויוטה בשווי השוק שלה. עדיין לאילן מאסק, מייסד ויו"ר טסלה, יש לאן לשאוף. שווי השוק של החברה מיפן מוערך ביותר מ-230 מיליארד דולר. בניגוד לטסלה, מדובר גם באחת החברות המובילות בעולם  במכירות.

לפי אנליסטים, הזינוק במניה נובע מכמה פעולות שטסלה עשתה בחודשים האחרונים, כמו פתיחת המפעל בסין ויציאה לשווקים נוספים (בהם ישראל). טסלה עצמה דיווחה על מכירה של כ-367 אלף מכוניות יותר לעומת שנה שעברה, זינוק של 50%. המשקיעים מקווים שהמפעל בסין יסייע לתפוס נתח גדול יותר משוק הרכבים בסין.

עם זאת, מבחינת מכירות טסלה עדיין רחוקה מאוד ממתחרותיה. פולקסווגן מכרה יותר מ-11 מיליון מכונית בשנה שעברה, וטויוטה כ-9 מיליון מכוניות. טסלה גם לא הציגה מעולם רווח שנתי. ועתה מתמודדת עם אתגר נוסף, לאחר שנפתחה חקירה נגדה עקב תלונות על האצה לא צפויה והתפוצצות סוללה.

עם שווי שוק של מעל 100 מיליארד דולר ואם תחצה את הסף למשך מספר חודשים, צפוי המייסד אילון מאסק להכניס לכיסו סכומים  בשווי 2.6  מיליארד דולר. שווי התשלום הראשון למאסק, על הנייר, הוא 346 מיליון דולר.

מחירי טסלה בארץ יתחילו ב-300 אלף שקל

מכוניות טסלה עם לוחיות צהובות לראשונה בכבישי ישראל

מניית טסלה בשיא כל הזמנים