לימודים    

שיעור באינטרנט: האתרים שילמדו אתכם הכול ובזול

מעודכן ל-10/2019

יש לכם קצת זמן פנוי וחיבור לרשת? זה כל מה שנדרש כדי ללמוד משהו חדש שיעשיר את חייכם וימלא אותם בתוכן – ואפילו בחינם

הרשת עמוסה בים אינסופי של מידע בכל תחום שרק תוכלו להעלות על הדעת. אם יש לכם קצת (או הרבה) זמן פנוי – השמים הם הגבול. אתרים ובלוגים ילמדו אתכם מקצועות, מלאכות, רעיונות ותפישות, תחביבים ותורות – הכל נמצא שם בחוץ, עבור מי שיודע היכן לחפש. אספנו עבורכם כמה דוגמאות לאתרים שכאלה, אשר זמינים לכל משתמש – וככל הנראה יעשירו אתכם יותר מבהייה מול עוד פרק של תוכנית ריאליטי. רשימה הבאה תמצאו אתרים שישמחו ללמד אתכם דברים חדשים בפשטות ובחינם. בחלק מהאתרים יש גם שירותים בתשלום – אך הקורסים וההכשרות החינמיות נהדרות וזמינות לכל דורש.

אתרים ללימוד שפות

לימודי שפות היו ויישארו תמיד תחום מבוקש מאוד. שפה היא אחד הכלים הטובים והשימושיים ביותר. היא ערוץ התקשורת המשותף שיש לנו עם הסביבה והיא אמצעי נהדר להעברת מסרים. כשאנחנו מגיעים למקום חדש, ארץ חדשה, ורוצים להשתלב ולהתקבל בקרב המקומיים, השפה היא האמצעי שיכול לסייע בידינו. זה הזמן לרכוש או להרחיב את הידע שבאמת יעזור לכם בחיים, לפניכם כמה אתרים מפתיעים שיעזרו לכם ללמוד שפה חדשה בקלי קלות. בהצלחה!

Duolingo

אתר אינטרנט וגם ואפליקציה לטלפון המציעים קורסים פשוטים וידידותיים במגוון שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית, פורטוגזית, ספרדית ואיטלקית. בתוך מספר שבועות או חודשים – בהתאם לקצב ההתקדמות שלכם – תוכלו לקרוא ולכתוב בשפות אלה בקלות.

Memrise

אתר חינמי ללימוד שפות חדשות העושה שימוש בכרטיסיות שינון, על מנת לסייע למשתמשים שלו ללמוד ולשפר את אוצר המילים שלהם. אתר זה מאפשר בעצם ליצור ספריית כרטיסיות הכוללות את אוצר המילים שזה עתה נלמד ומאפשר לחזור עליהן בכל פעם.

Busuu

אתר המאפשר לתרגל את הלמידה בעזרת תרגילי כתיבה ושמיעת הקלטות. אתר כולל מגוון רחב של שפות, כמו – פולנית, יפנית ותורכית. הוא נגיש גם במחשב וגם באמצעות אפליקציה חינמית לנייד, שתאפשר לכם להמשיך להתאמן בכל מקום.

Livemocha

האתר מציע קורסים במגוון שפות, ובהן: גרמנית, צרפתית, הינדי, ספרדית וסינית. ניתן לקחת באתר קורסים חינמיים על פי רמות למידה שונות בשיתוף פעולה עם חונכים דוברי השפה הנלמדת. אתר זה מיועד בעיקר לאנשים עצמאיים באופיים, שכן הלמידה באמצעותו מותנית בהתחברות עם אנשים אחרים שיסייעו ללמידה שלכם.

Lingualia

אתר מצוין המשלב כלים רבים שיאפשרו לכם להתאמן על השפה החדשה – קבצי שמע, שימוש בכרטיסיות, תרגילים ושיעורים מותאמים אישית שישקפו את סגנון הלמידה המתאים ביותר עבורכם. יתרון נוסף ונהדר – האתר מרכיב עבורכם לוח זמנים מסודר ללמידה, שיעזור לכם להתקדם בקצב הדרגתי המתאים לכם.

OneLook – יותר מסתם מילון

האתר הזה הוא מילון מקוון אשר משלב תוצאות ממילונים אחרים ברשת ומסוגל להגדיר גם מונחים מורכבים, טכניים או כאלה שמקורם בסלנג. הוא פשוט ונוח לשימוש.

אתרים ללימודי נגינה

Negina

אתר ישראלי שהוא בית ספר אינטרנטי למוסיקה, אשר מלמד את יסודות הנגינה בפסנתר ובגיטרה. אמנם לא מדובר באתר חינמי, אך מחיר מינוי לחודש באתר עולה עשרות בודדות של שקלים – כמחצית ממחירו של שיעור "רגיל" בודד אצל מורה לנגינה – כך שמדובר בחיסכון של כ-90 אחוז לעומת שיעורים פרטיים. הדגש באתר הוא על מוזיקה ישראלית, אך השיעורים כוללים שירים ויצירות מכל תקופה ומכל סגנון.

באתר מאגר של כ-5,000 שירים ושיעורים שהולך וגדל מדי חודש – ואפשר ללמוד בו שירים מכל ז‘אנר – החל משירי ארץ ישראל, דרך שירי רוק, פופ, ים תיכוני, סטטיק ובן אל תבורי, הביטלס ומוצארט.  הלימודים מתאימים לכל הרמות – החל מקורסים למתחילים שנגישים גם למי שלא ניגן מעולם ועד לקורסים למתקדמים במיוחד.

Justin Guitar

אתר זה הוא בית ספר לנגינה בגיטרה, אשר מציג שיעורים פשוטים בווידיאו. ישנם כמה סגנונות מוזיקליים לבחירה (כלומר, מי שאוהב קאנטרי ומי שאוהב מטאל יקבלו שיעורים שונים) וניתן להתחיל בשיעור הרלוונטי. האתר משמש נקודת פתיחה מצוינת למי שמתחשק לו ללמוד לנגן ולא רוצה להוציא כסף על מורה.

להרחבת הידע הכללי

Khan Academy: ללמוד מהבית בקלות

פלטפורמה חינמית לקורסים בשלל נושאים: מתמטיקה, מחשבים, היסטוריה, פיזיקה, ביולוגיה, כימיה ועוד. רמות הקורסים משתנות (במתמטיקה, תוכלו לקחת קורס של לימודים ברמת כיתה ח' או קורס באלגברה למתקדמים) וניתנות להתאמה אישית. הרעיון מאחורי האתר הוא פשוט: מטרתו היא לאפשר לכל אחד ללמוד מה שמעניין אותו בלי להוציא שקל.

האקדמיה הישראלית ללימודים באינטרנט

פלטפורמה המציעה מבחר רחב של קורסים– חלקם חינמיים וחלקם בתשלום – במגוון נושאים מרתקים: החל בהרצאות בנושא הכנה ללידה, דרך נושאים הקשורים לחינוך והורות, עיצוב וסטיילינג, העצמה והגשמה עצמית וכלה בייעוץ עסקי ובניית אתרים. בקיצור, עולם שלם של טכנולוגיה פשוטה ונגישה, עם אפשריות רבות ומגוונות – גם למוצרי מידע חינמיים וגם לקורסים ותוכניות ליווי בתשלום.

MIT Courseware: ללמוד עם הטובים ביותר

לא כל אחד יכול להתקבל ללימודים במכון הטכנולוגי היוקרתי של מסצ'וסטס, שממנו יצאו כמה מהמוחות המבריקים של זמננו – ובוודאי שמחיר הלימודים האקדמיים בו אינו נגיש לכל אחד. אתר זה מרכז קורסים פתוחים שמעבירים מרצי המכון, להנאת הגולשים. בין היתר תוכלו למצוא שם קורסים במדעים מדויקים, מדעי החברה ועוד.

לחובבי הבישול והאפייה

Cooking For Engineers: מדען במטבח

באתר זה תוכלו למצוא שיעורי בישול ומתכונים מעניינים, אך מה שמיוחד בו הם הדגשים האנליטיים שבכל מתכון – השפעת הטעמים והרכיבים זה על זה ועוד. גם השפה של האתר עניינית מאוד ומציגה תפישה מתמטית. מתאים למי שרוצה ללמוד לבשל ולהבין בדיוק איך מגיעים לכל טעם וכל אפקט במנה.

Sugar Craft – לעצב עוגות מהחלומות

באתר Sugar Craft של הקונדיטור פול ברדפורד תוכלו למצוא שיעורים מקוונים בחינם, שילמדו אתכם איך להפוך עוגה יפה לעוצרת נשימה. חובבי האפייה שבכם ימצאו באתר הרבה טיפים, טריקים ושיטות.

Nerd Fitness: כושר – גם לפדלאות

אתר זה מספק אוסף תרגילים שונים לחיטוב הגוף, שיפור הסיבולת והתזונה, במבנה של טיפים מיום ליום ובשפה גיקית ומשעשעת. האתר אינו מתיימר להיות תחליף לחדר כושר – אך הוא כולל טיפים שימושיים רבים ובעיקר ייתן לכם להרגיש שאתם לא לבד.

לשחק כמו מקצוענים

שחמט

Ichess – אתר השחמט הישראלי

באתר ניתן לשחק שחמט און ליין עם חברים ונגד המחשב, לפתור בעיות שחמט מרתקות, לשחק משחקי שחמט-בהתכתבות יסודיים ואיכותיים, להשתתף בטורנירים, לקרוא וללמוד מאוסף הכתבות שבאתר ועוד.

פוקר

Pokerstars

אם נמאס לכם להפסיד לחברים בערב הפוקר, או עלוב מזה – למחשב, באתר פוקר סטארס תוכלו ללמוד טריקים ושיטות שישפרו את המשחק שלכם ויעזרו לכם להיראות קינגים אמיתיים.

ברידג'

לא, לא מדובר בתחביב השמור לפנסיונרים בלבד. אם לא ידעתם, ישראל נחשבת למעצמת ברידג' עולמית – עם 70 אלף שחקנים ועשרות מדליות וגביעים. הברידג' הוכר כענף ספורט על ידי משרד התרבות והספורט ומומלץ על ידי משרד החינוך כפעילות תרבותית המפתחת חשיבה ופעילות בצוות.

הברידג' ידוע כמחנך למחשבה, שיתופיות כבוד הדדי, והוכח שהוא משפר באופן דרמטי את החשיבה הלוגית. אם השתכנעתם ואתם רוצים לדעת איפה ניתן ללמוד את המשחק הפופולארי הזה, תוכלו למצוא שיעורים וקורסים ברשת בחינם ובכל הרמות – מהדרכות למתחילים ועד לשיעורי אסטרטגיות למקצוענים של ממש – באתרים שונים:

Best Bridge – אתר ישראלי ללימוד ותרגול ברידג' באמצעות שיעורי ברידג' בוידיאו, תוכנות תרגול הכרזות ומשחק יד בליווי פתרונות.

מגזין ברידג'– טיפים וכתבות – האתר כולל מעל 1,400 טיפים בשפה העברית למתחילים, למשתפרים ולמתקדמים; כתבות רבות ; קישורים לאתרי ברידג', לתוכנות ברידג', לספרי ברידג', חידוני ברידג' וגם ברידג' ב-you tube.

למי שרוצה להישאר מעודכן

KnowYourMeme

עולם הממים הוא דינמי ומתחדש ללא הרף וכולל אינספור תמונות, סרטונים וסמלים אשר במוקדם או במאוחר יגיעו אליכם לפיד ברשתות החברתיות. באתר זה – הוותיק והמפורסם מסוגו – תגלו מה המקור לכל מם פופולרי, מי התחיל אותו ומה המשמעות האמיתית שלו.

Information Is Beautiful

ידע זה כוח והאמת היא שזה גם כיף. באתר זה תמצאו אוסף גדול של אינפוגרפיקות בתחומים רבים ומגוונים – מהתפלגות הסיבות המובילות למקרי מוות במאה האחרונה, דרך הסיכוי להימצאות חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ ועד לסולם המכשירים בעלי התוכנות המורכבות ביותר. האתר כיפי ומעניין ואפשר לגלוש בו מנושא לנושא זמן רב.

לחובבי המילה הכתובה

Project Gutenberg: ספרים בחינם

אתר זה מציע יותר מ-44 אלף ספרים להורדה בחינם בפורמטים דיגיטליים שונים – גם לספרים אלקטרוניים כקינדל ודומיו וגם בפורמט html לקריאה במחשב. תוכלו למצוא בו יצירות קלאסיות של אוסקר וויילד, מארק טוויין, צ'ארלס דיקנס ועוד רבים וטובים – לצד סופרים בני זמננו.

פרויקט בן-יהודה

מיזם התנדבותי שעוסק ביצירת מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית, מעיין ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה (פרוזה, שירה, מסות, מאמרים, עיון, תרגום ומילונים), אשר מוגשת לטובת הציבור באתר אינטרנט, חינם וללא פרסומות.

מקפצה להייטק

Code Academy – גם אתם יכולים להיות מתכנתים

מקצועות התכנות ובניית האתרים הם מהמבוקשים ביותר בשוק כיום, לאור הזינוק העצום בתפוצת השירותים המקוונים למיניהם. יש לא מעט אנשים שהיו רוצים ללמוד תכנות – אם כחלק מהסבה מקצועית ואם כתחביב או במטרה להבין על מה מדברים אנשי ה-IT בחברה שלהם. האתר הזה יעניק לכם שיעורים והדרכות בבניית אתרים, תכנות בסיסי ואף יחבר אותך אל קהילת מפתחים פעילה.

LearnStreet: לשפר את יכולות התכנות

האתר הזה נועד למי שמכיר תכנות בסיסי ורוצה לקפוץ לרמה הבאה או ללמוד שפות תכנות אחרות. תמצאו בו קורסים בפייתון, ג'אווה סקריפט ורובי. לצד השיעורים שתוכלו לעבור, יש בו גם אפשרות להעביר שיעורים וללמד גולשים אחרים כיצד לתכנת בשפות שאתם מכירים.

קניות באינטרנט – מבטלים את תשלום האגרות עבור רוב המשלוחים

בזמן הלימודים: לצבור ניסיון או כסף?

 

 

איך עושים הסבה לתכנות?