חדשות    

תושבי השכונות החדשות מוחים על מחירי הארנונה לעומת השכונות הישנות

פערי מחירי הארוונה בין שכונות חדשות לישנות מגיעים ל-50%. לכן מתגברת מחאת  הארנונה של דיירי הבניינים והשכונות החדשות.  קודם היו ראש העין, רעננה וערים נוספות, ולאחר מכן הצטרפה גם כרמי גת, אחת השכונות הגדולות שהוקמה כמיני עיר בקריית גת וכן העיר רעננה.

מדובר בסכומים גדולים של 1500 שקל ו-1700 שקל לדירות 4 חדרים ו-5 חדרים. הסיבה תעריף ארנונה מנופח על שטחים ציבוריים נרחבים, שבהם הם אינם מתגוררים כמו הלובי, חדרי אשפה, ארונות חשמל, חדרי מדרגות ופירי מעלית. הכללת השטחים הציבוריים בחשבון הארנונה חלה רק על בניינים שנבנו מ-2010, כך שדיירים חדשים, לרוב זוגות צעירים, משלמים ארנונה הרבה יותר גבוהה מדיירים ותיקים שלגביהם החישוב הוא לפי שטח הדירה בלבד.

עם זאת  בהוד השרון, בפתח תקווה ובראש העין, שעמדו בראש המחאות הקודמת, באו ראשי העיר לקראת התושבים והפחיתו את הארנונה.
הבעיה המרכזית היא שרוב השכונות הגובות ארנונה גבוהה כמו בכרמי גת הן שכונות בהקמה שלא שוות את הארנונה: ללא מרכזי קניות, מסחר, בריאות, ועם כבישים ומדרכות בתהליכי פיתוח ופארק שנבנה חלקית.לכך נוסיף שמדובר באתרי בנייה.
בכרמי גת ראש העיר אמר שהסוגיה תעלה בוועדת הכספים העירונית החודש, ואם תאושר תעלה לאישור המשרדים הרלוונטיים בממשלה. התושבים כמובן לא מקבלים את התשובה הלא חד משמעית של העירייה.
מעיריית קריית גת נמסר: "זו השנה השנייה שקריית גת מובילה את טבלת הביקושים למגורים בישראל. גובה תעריף ארנונה למ"ר נמוך מזה שגובות יבנה, ראש העין ורחובות, שבהן נרשמו פחות ביקושים. לנוכח פניות התושבים שוקלת העירייה לאמץ את צו הארנונה של ראש העין".

עיריית רעננה פרסמה בימים אלה הודעה חריגה לתושבים: "העירייה לא ביקשה בשום שלב העלאה נוספת ל-2020. עיריית רעננה פועלת בחודשים האחרונים לצאת מהמשבר הכלכלי ולייצב את הקופה העירונית". מעיריית רעננה נמסר: "תעריף הארנונה למ"ר זהה בין שכונה ותיקה לחדשה. אין חיוב ארנונה על שטחים ציבורים אלא משותפים. מבדיקה שערכנו לא נמצא יחס השטחים המשותפים שונה בין שכונה ותיקה לחדשה.

משרד הפנים לא אישר לתל אביב ארנונה מוגדלת על Airbnb

מס ארנונה על דירות Airbnb: על מי הוא יחול וכמה זה יעלה?

גרים בדירה חלופית בעקבות פינוי-בינוי? ייתכן שאתם זכאים להנחה בארנונה