חדשות    

אגד מופרטת, כל חבר ירוויח מיליון שקל

ברוב של 91% חברים אישרו חברי  אגד את הפרטת החברה

כבר לא חברים באגד. רוב מוחץ של 91% מתוך 1,300 חברי אגד שהשתתפו בהצבעה הצביעו בעד התוכנית לשינוי מבני בחברה. לפי הסכם ההפעלה שנחתם עם המדינה מובטחת פעילות אגד ל־14 שנים. עוד כולל ההסכם לוחות זמנים להשלמת השינוי המבני ולהכנסת משקיע.

כך אגד תהפוך לחברה ותמכור כחצי ממניותיה למשקיעים. לאחר כניסת משקיע והפיכת אגד לחברה חבריה  ירוויחו כמיליון שקל לכל אחד. על פי התוכנית, צפוי המשקיע לרכוש בעת הכניסה לחברה 50% מהמניות, ורק לאחר שנתיים נוספות יתאפשר לחברים למכור את היתרה.

שווי הפעילות של אגד עומד על 3.6 מיליארד שקל. לפני ניוכי החוב הפיננסי של אגד – 2 מיליארד שקל,כמו כן התחייבה אגד לשלם למדינה 25% מהשווי.

מבין 1,300 החברים באגד, כ-1,000 הם נהגים (ותיקים וצעירים – החבר האחרון הצטרף ב-2005), והיתר נושאי משרה אחרים. בקואופרטיב יש עוד 4,500 עובדים שאינם חברים.

העבודה על המהלך נמשכה מעל לשנה וכללה משא-ומתן עם המדינה על הסכם ההפעלה, שינוי תקנון, הגשת בקשה לביהמ"ש, קבלת אישור רשם האגודות והליכי הסברה מול החברים לקראת האסיפה שהתקיימה אתמול. הובילו את המהלך מצדה שלאגד, עורכי הדין אסתר קורן, יפעת שפטל ומיקי גינסבורג ממשרד גרוס.

אגד תהפוך לחברה בע;מ

התייאשתם מהתחבורה הציבורית?! אתם לא לבד; רק 22% משתמשים בה כדי להגיע לעבודה

הרווח המגוחך של החברות הממשלתיות