מובייל וגאדג'טים    

אמזון פריים וידאו – מדריך לאוהבי סדרות

מעודכן ל-02/2020

שירות הסטרימינג של אמזון בארץ לא תפס עד כה תאוצה, בעיקר בגלל היעדר תרגום – אך בחברה התחילו לעבוד על זה ■ המחיר האטרקטיבי ושיתוף הפעולה עם סלקום ופרטנר הופכים את כל העסק למשתלם אף יותר, אבל כדאי שתדעו שאפשר להתחבר לשירות גם בלעדיהן. איך? המשיכו לקרוא!

למי שלא מעודכן, שירות הסטרימינג "אמזון פריים וידיאו" זמין בישראל מאז סוף 2016 ומציע מאגר של סדרות וסרטים לצפייה בתמורה לדמי מינוי. אך בזמן שנטפליקס צברה תאוצה והשתלטה על כ-40% משוק צופי הטלוויזיה בישראל, המתחרה אמזון נותרה כמעט אנונימית. איך זה קרה? בעיקר בגלל היעדר מאמצי שיווק מקומיים ומחסור בכתוביות תרגום בעברית.

התפנית בתחום החלה לאחרונה: ראשית, סלקום TV ופרטנר TV הכריזו על "שיתופי פעולה" עם אמזון פריים וידיאו, שבמסגרתם אפליקציית אמזון פריים וידיאו תיכלל בממירי האנדרואיד TV שמציעות שתי החברות. שנית, פרטנר פתחה בקמפיין משותף נרחב, כולל שלטי חוצות, שצפוי להעלות דרמטית את המודעות לשירות בקרב הציבור הרחב הישראלי (בדיוק כפי שקרה בקמפיינים של פרטנר עם נטפליקס). ההבדל הוא שבניגוד לשיתוף הפעולה עם נטפליקס, אנשים שיהיו מעוניינים לצפות בתוכני אמזון יצטרכו לרכוש מינוי ולשלם עליו מהיום הראשון.ניתן לצפות בשירות של אמזון וידאו עד 3 מכשירים במקביל וללא בעיות.

בנוסף לכך, אמזון החלה להתמודד עם בעיית השפה ולהוסיף כתוביות תרגום לתכנים נוספים (אך עדיין רק חלק קטן מהסדרות מתורגם, והלוקליזציה רחוקה מלהיות מלאה כמו בנטפליקס). חשוב לציין גם את המחיר האטרקטיבי, שנותר נמוך יחסית לשירותים מתחרים, כולל נטפליקס. אלה עשויים להפוך את אמזון פריים וידיאו לשחקנית משמעותית יותר בשוק הטלוויזיה המקומי – ולכזו שאולי שווה להתנתק מנטפליקס לטובתה.

אמזון פריים וידיאו – מה מקבלים וכמה משלמים?

רכישת מינוי חודשי לשירות אמזון פריים וידיאו תאפשר לכם לצפות במאגר של סדרות וסרטים, וליהנות מפיצ'רים כמו הורדת תכנים לצפייה לא מקוונת (במכשירים ניידים). כל זאת בתמורה לתשלום סמלי למדי: 6 דולרים (כ-20 שקל) לחודש. כמו כן, לקוחות חדשים זוכים למחיר מופחת של 3 דולרים (10 שקלים) לחודש למשך חצי שנה.

איך צופים?

בניגוד להטעיה שנוצרה מפרסומי פרטנר וסלקום, אין כלל צורך להיות מנויים לשירותי הטלוויזיה שלהן כדי לצפות באמזון פריים וידיאו. ניתן לבצע הרשמה ולצפות עצמאית דרך רוב המכשירים החכמים שברשותכם: מכשירים ניידים עם iOS או אנדרואיד; דפדפן מחשב; טלוויזיות חכמות של סמסונג ו-LG (בחלקן יש גם כפתור ייעודי של אמזון פריים וידיאו בשלט); סטרימרים חכמים מסוג אפל TV וכרומקאסט, וקונסולות משחק אקסבוקס ופלייסטיישן. בחודשים האחרונים החלה  אמזון פריים וידיאו להציע את האפליקציה שלה גם לממירים ולטלוויזיות עם אנדרואיד TV, אך היא לא זמינה באופן מלא עדיין ולא לכל הדגמים.

כמו כן, החל מלפני שבועיים ניתן כאמור להוריד את האפליקציה של אמזון פריים וידיאו גם בממירים של פרטנר TV ובחלק מהממירים של סלקום TV. ניתן להוריד את האפליקציה לממיר האנדרואיד TV הרגיל של פרטנר, ואצל סלקום TV רק בממיר "מאסטר בוקס 4K" שהושק מוקדם יותר השנה (אך לא בממירים הרגילים של סלקום TV). ההתקנה, ההרשמה והתשלום נעשים בידי הלקוח באופן עצמאי ונפרד.

התכנים – במה תוכלו לצפות?

אמזון הצטיידה השנה בקטלוג סדרות רחב ומגוון במיוחד, כולל סדרות מוכרות ואהובות שזכו בפרסי אמי. מצב התרגום השתפר כאמור – אף שהוא עדיין חלקי מאוד ולוקה בחסר. עניין זה צפוי להשתפר עוד בהמשך – ובעתיד אמזון צפויה להציג גם ממשק מלא בעברית. יש לציין כי משתמשים גילו שבחלק מהמכשירים הכתוביות בעברית לא מוצגות כלל.

כרגע אמזון מציעה כתוביות בעברית בעיקר בקומץ סדרות חדשות ובעונות חדשות של סדרות ותיקות יותר; עם זאת, רוב הקטלוג נותר ללא כתוביות בעברית. בין הסדרות הבולטות שכבר זכו לכתוביות בעברית: "ג'ק ראיין" (רק העונה השנייה תורגמה); "המרחב", The Boys", "Carnival Row"", "אלים אמריקאים" ו"אהבה מודרנית". סדרות בולטות שנכון לעכשיו עדיין לא זכו לכתוביות תרגום: "האיש במצודה הרמה", "גברת מייזל המופלאה", "Good Omen", "פליבג", "המשרד" ו-"Homecoming".

מכשירים תומכים

  • מחשב נייח / נייד – כלמ חשב מכל מקום כל עוד יש חיבור לאינטרנט.
  • טלוויזיה חכמה – באמצעות האפליקציה לטלוויזיות עם ממיר מובנה.
  • אמזון Fire Tablets – טאבלטים מתוצרת חברת אמזון.
  • אמזון Fire TV (סטרימר ו/או סטיק) – סטרימר של חברת אמזון.
  • קונסולת משחקים –ניתן לצפות באמצעות הפלייסטיישן (PlayStation 3/4) או אקסבוקס (Xbox 360/one).
  • סמארטפונים – טלפונים ניידים מבוססים מערכת הפעלה אנדרואיד וגם iOS של אפל.
  • טאבלטים – מכשירים מבוססים מערכת הפעלה אנדרואיד וגם iOS של אפל.
  • סטרימר Apple TV – ניתן להוריד את האפליקציה למערכת הפעלה לטלוויזיות של אפל.
  • סטרימר Nvidia Shield – ניתן להוריד את האפליקציה גם למערכת הפעלה לטלוויזיות של

וכאמור דרך פרטנר וסלקום.

ביטולים

ניתן לבטל את המנוי בכל כעת וללא התחייבות. .

 

אחרי נטפליקס: אמזון פריים מצטרפת לפרטנר ולסלקום

אמזון פריים תספק שירות חדשות מקומיות וארציות