חדשות    

אייל דשא בכנס אופנהיימר: "עסקת מיילן-טבע נכונה לשני הצדדים"

טבע

אביבית מנה קליל, מנכ"ל משותף בכנס ה-16 של אופנהיימר ישראל: "סימני בועה בולטים אולי יותר בשוק החברות הפרטיות ובהקפי השווי שבהן מגוייס כסף"

הכנס השנתי ה-16 של אופנהיימר בישראל נערך בשעות אלו בת"א. אביבית מנה קליל, מנכ"ל משותף באופנהיימר ישראל, פתחה את הכנס בהתייחסות לחברות הישראליות הנסחרות בחו"ל, ואמרה כי "בזכות החברות הישראליות המובילות הנסחרות בחו"ל אנחנו בריאים, יפים, מאובטחים, ממחושבים, מקושרים, מנווטים, בעלי מטבחים מסוגננים וחלקנו – חלק קטן – גם עשירים".

באשר למצב השווקים אמרה מנה-קליל "בעיניי, איננו נמצאים באופוריה של השוק הטכנולוגי כמו ב- 1998-2000. מכפיל הרווח העתידי של הנסדאק הוא אמנם 19, לא פורץ את הסקאלה, אבל בטווח העליון של שנים רבות אם ננטרל את תקופת בועת הטכנולוגיה. לאור וותיקותי בשוק אני חייבת לציין שמבחן נהג המונית עבד חזק ב- 1999 וכרגע אין לו כל סימן בשטח. סימני בועה בולטים אולי יותר בשוק החברות הפרטיות ובהקפי השווי שבהן מגוייס כסף. למשל, אובר גיוס לפי 18 מיליארד דולר, דרופבוקס לפי 10 מיליארד דולר, Air bnb מדברת על גיוס לפי שווי שיא של 20 מיליארד דולר".

דבריו של סמנכ"ל הכספים של טבע בכנס אופנהיימר

אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של חברת  טבע, דיבר בכנס השנתי של אופנהיימר: "אנחנו מאמינים שעסקת מיילן תייצר קונסולידציה בעולם הגנרי, ושזו עסקה נכונה לטבע, למיילן ולבעלי המניות של שתי החברות. זה מסוג העסקאות הנדירות שיודעות לייצר ערך משמעותי לבעלי המניות של שתי החברות – וברמת סיכון נמוכה. יש לנו מפת דרכים מאוד ברורה להשלמת העסקה, אנו נחושים ומחויבים אליה  וחושבים שזו עסקה נכונה. נושא ההגבלים העסקיים לא הולך להוות מכשול".

טבע ממשיכה להיות מחויבת למימוש עסקת מיילן: משיקה מצגת מעודכנת

דשא הוסיף ואמר: "מיילן הגישה הצעת רכישה לפריגו Perrigo. כל מי שמנתח את ההצעה הזו לא מצליח להבין את הערכים הכלכליים מאחורי עסקה כזו, שבמקרה הטוב תייצר תרומה שולית לגידול הרווח במניה של מיילן אחרי 4 שנים. ההצעה של טבע לבעלי המניות של מיילן היא ללא ספק עדיפה על כל חיבור בין מיילן לפריגו – שיש לנו גם סימני שאלה לגבי הערך האסטרטגי שלו, כי אלו שתי חברות שקיימות בעולמות שונים מאוד. אנו רואים קונסולידציה של הלקוחות בתעשיה. ב 2013 יש גידול משמעותי בריכוזיות של התעשיה (מול 2009). מול ריכוזיות כזאת צריך להעמיד גם ריכוזיות בעולם היצרני – וזה אחד הרעיונות מאחורי העסקה".

דשא התייחס גם לקופקסון ואמר: "ברבעון הראשון של 2015, אחוז הקופקסון מסך כל הרווח של טבע ירד ל-36% : וזה חיובי בעיננו. התלות של החברה במוצר יחיד משתחררת, אנו ממשיכים להתפתח גם למקומות וכיוונים אחרים. אנו מסתכלים קדימה לשנת 2017 , שתהיה שנת המפנה.  משם ואילך אנו רואים את כל פרוטפוליו המוצרים הייחודיים שלנו עובר את מה שנקרא "צוק הפטנטים" ומתחיל לצמוח".

טבע: אופנהיימר מעלים את תחזית הרווח למניה לשנת 2015 בכ-2.5%

דבריו של מנכ"ל נובה, בכנס אופנהיימר

איתן אופנהיים, מנכ"ל נובה, אמר בכנס אופנהיימר כי: "נובה מנסה לגוון כמה שיותר את המוצרים שלה, והסיבה הראשונה לכך היא טכנולוגית – אנחנו מקווים שהמכירות שלנו לשוק הסמיקודנקטור יגדלו מסדרי גודל של 5% שאנו נמצאים כיום לכ- 10%. המהפיכות של הסמיקונדקטור נמצאות בגודל הצ'יפים, ונובה ידעה תמיד להיכנס לשווקים הללו: אנחנו נמצאים בפיתוחים של 10 ו- 7 ננומטר. לנובה יש 4 פרמטרים שבהן אנחנו מודדים את עצמנו: גידול אורגאני, שותפות עם הלקוחות, גידול אנ-אורגאני וגיוון המוצרים. אני שמח לומר שאנחנו גדלים בכל אחד מארבעת הפרמטרים הללו".

דברי סמנכ"ל הכספים של Re-Walk בכנס אופנהיימר

קווין הרסברגר, סמנכ"ל הכספים של Re-Walk סיפר בכנס אופנהיימר כי: "בנינו רשת בינלאומית של מכירות, בארה"ב, באירופה וגם במזרח, ואנחנו מתכננים להגדיל את קהלי היעד שלנו. אנחנו פונים לקשת רחבה יותר של חולים, לא רק לנכים המשתמשים בכסאות גלגלים. למעשה אנחנו פונים כיום לכל מי שיש לו קשיי ניידות כמו פציעות, שבץ, מחלות לב, מחלות שרירים וכו'".

הרסברגר הוסיף: "המכשיר שלנו כיום משמש במרכזי החלמה, אבל אנחנו רואים את השימוש שלו בעתיד גם בקהילה, לשימוש אישי יום-יומי של חולים. כיום יש כבר מספר ביטוחי בריאות פרטיים שמכסים את השימוש במכשיר, ואנחנו מגדילים את אפשרויות המימון. אנחנו רואים בשימוש במכשיר שהוא תורם לבריאות של החולים, אפילו בפרמטרים כמו הגדלת מסת השריר של החולים והקטנת השימוש שלהם במשככי כאבים. בימים אלה אנחנו מפתחים במקביל את הדור הבא של המכשיר, שיהיה קל משקל יותר, קל להפעלה ובעל אפליקציות נוספות".