שוק ההון    

אופנהיימר על טבע – התזרים לא יממן את החוב ב-2021

קאר שולץ, מנכ"ל טבע

חברת טבע ערכה  יום משקיעים, כשהדובר הראשי היה מנכ"ל החברה, קאר שולץ.  "במהלך כל המפגש הפגין מנכ"ל טבע כיוון ברור וחד של המהלכים בהם הוא נוקט בטווח השנה הקרובה לצד החזון לטווח הארוך יותר", כותבים האנליסטים של אופנהיימר, "הכנס, כשבוע לאחר פירסום הדוחות לרבעון הרביעי 2018, כשכבר כל פירטי הרבעון ידועים, הדגיש שוב את תכנית ההתייעלות האגרסיבית של שולץ ואת העמידה ביעדים. עם זאת, הישגים אלה באים כבר לדעתינו לידי ביטוי במחיר המניה הנוכחי".

באופנהיימר  מעלים את הנקודות העיקריות מיום המשקיעים, תוך כדי תובנות על העתיד – 

 

"מחירי גנריקה בארה"ב נחתכו בחצי מאז 2015:   בדומה לנאמר במהלך שיחת הוועידה של רבעון הרביעי, דנה ההנהלה בביטחון כי יוזמותיה (יחד עם יצרניות גנריות אחרות) הובילו בהצלחה להתייצבות בתמחור הגנרי בארה"ב. שולץ ציין כי יחסית ללפני ארבע שנים ירדה רמת המחירים בתחום התרופות הגנריות בארה"ב בכ-50%.  הנהלת טבע מניחה כי רמת המחירים תשאר יציבה בטווח הנראה לעין סביב הרמות החדשות.  רמת  ההכנסות השנתיות מגנריקה בארה"ב צפויה להיות בסביבות 4 מיליארד דולר, קרוב ל-4.1 מ' ד' ב  2018. 

 

"סיכון מוגבל לשחיקה נוספת במוצרים הגנריים בארה"ב, הזולים היום מהמוצרים באירופה: המנכ"ל הזכיר תוצאות מעניינות מסקר פנימי שנערך בתוך החברה בנוגע לרמת מחירי הגנריקה בארה"ב. מחירי הגנריקה בארה"ב  מתומחרים כיום מתחת לרמה האירופאית, בעוד שמחירי התרופות האתיות עדיין גבוהים משמעותית בארצות הברית לעומת אירופה. הדבר תומך בתפיסת ההנהלה כי התמחור הגנרי נמצא כעת ברמות 'ריצפה'.

"מימון מחדש או שינוי מבנה החוב  לפני פדיונות איגרות חוב של 4 מיליארד דולר בשנת 2021: ההנהלה הצביעה על יכולתה לפרוע חובות עתידיים בשנים 2019 ו -2020 באמצעות תזרים מזומנים מתפעול (כלומר תזרים מזומנים חופשי), אך מצבת חוב גדולה של 4 מיליארד דולר לפרעון ב- 2021 יחייב את החברה לבצע refinancing/restructuring של החוב.

"דינמיקה של שחיקת הכנסות הקופקסון בארה"ב של 45% בשנה:  לא נדוש שוב על נושא הקופקסון בשנים הבאות, אבל הנהלת טבע נתנה breakdown מועיל על תחזיתה לירידה בהכנסות של 45% בשנה.  טבע רואה הנחות מחירים (discounting) ל-PBMs של 20% ו-25% נוספים הנחה על כמויות.

         כמה מילים על המוצרים הביולוגים Fasinumab ו-bRituxan:  נתחיל במוצר Fasinumab, נגד כאבים ללא המרכיב הממכר opioids, שפותחה בשיתוף פעולה עם חברת Regeneron.   טבע רואה כי (1) למוצר Fasinumab יש יעילות עיקבית למרות מינון יותר נמוך בניסויים החדשים, (2) שמוצר של פייזר ואלי לילי מקדים בשנה את מוצר  TEVA/REGN, ו-(3) בהנחה שה- FDA יעניק ל- PFE-LLY אור ירוק בפגישתו בקיץ 2019, מניחה טבע סיכוי של 50/50 ש-Fasinumab יקבל גם אישור.  על ביוסימלר למוצר Rituxan של Roche, מניחה טבע כי ההסדר עם Roche צריך להפתר עד המחצית השנייה של 2019, עם הכנסות מהותיות החל בשנת 2020

 

מניית טבע

 

האם מניית טבע יכולה לרדת לאפס?

 

 

 

חיסכון לכל ילד – מה זה? ואיך תבחרו חיסכון מתאים?

 

ככה תשקיעו את הכסף שלכם לבד…

 

השקעה במניות או השקעה בדירה – מה עדיף?