מדריכי צרכנות    

אחסון תכולת דירה – כמה זה עולה ומה כדאי לדעת?

מעודכן ל-06/2019

אנשים רבים נעזרים לאורך חייהם בשירותי אחסון לתכולת הדירה שלהם. שירותים אלו נחוצים במקרים רבים – למשל בעת מעבר דירה, שיפוץ של בית או דירה קיימת, אחסון חפצים שאתם מעוניינים לשמור ולהוריש לילדים שלכם, אחסון בעת מעבר לחו”ל לתקופת שהות ארוכה וכיוצא בזה.

המדריך שלפניכם יעשה לכם סדר ויספק לכם את כל המידע הדרוש בנושא אחסון תכולת דירה – כדי שתדעו בדיוק למה צריך לשים לב ומהן האפשרויות הקיימות, שכן בחירת מחסן המתאים לצרכים הייחודיים שלכם תאפשר לכם לחסוך כסף רב.

ביטוח ואבטחה

עוד דבר שאסור לכם להתפשר עליו הוא קיומם של תנאי אבטחה נאותים וביטוח מתאים. ישנם הרבה חובבנים שיחסכו את העלויות הללו מתוך מטרה להציע לכם שירות זול יותר ולהרוויח על חשבונכם עוד כמה שקלים, אך השאלה האם המחיר הסופי יותר זול? התשובה היא כנראה – לא.

תנאי אחזקה

שירותי אחסנה הם הרבה יותר ממתחם כזה או אחר. כשעוסקים בשירות שניתן למגוון רחב כל כך של לקוחות, צריך להקפיד על תנאי ניקיון ואחזקה בלתי מתפשרים.

בין היתר צריך לוודא שמתחם האחסנה מבצע ריסוס כנגד מזיקים, דואג לניקיון האזור וכן הלאה. אי הקפדה על הדברים הללו עשויים להוביל למפגעים ולנזקים לתכולה.

שירותי אחסון תכולת דירה הם הרבה יותר ממחסן מסודר. מדובר בהליך לוגיסטי שצריך לדעת כיצד להפעיל ולנהל.

איך תימנעו מטעויות?

אתם עומדים לשלם סכום כסף מכובד מאוד, ולפני כן זכותכם לבדוק ששירות אחסון התכולה שמוצע לכם עונה על כל הדרישות הבסיסיות.

בדקו שכל ההיתרים והתעודות שמעידות על הימצאות ביטוח, אישור משירותי הכבאות, ריסוס שנעשה ב-30 ימים האחרונים ואישור מהעירייה, אכן נמצאים.

האם יחידת האחסון נגישה?

במקרים רבים תרצו להגיע אל מתחם האחסנה על מנת לאחסן פריטים מסוימים או להוציא משם פריטים אחרים. יש מחסנים שבהם תוכלו לעשות זאת באופן אישי כמעט בכל רגע נתון, במחסנים משותפים ייתכן שהנגישות תהיה בעייתית – קחו זאת בחשבון.

איך בכל זאת אפשר להוזיל את עלויות אחסון תכולת דירה?

כדי להוזיל את העלויות של אחסון תכולת הדירה, לא צריך להתפשר על האיכות. כדאי מאוד לבצע סקר שוק ולהשוות לפחות שתיים-שלוש חברות שמציעות לכם את אותו מפרט של שירות.

האם המחסן תואם לצרכים שלכם?

אחת הבעיות הנפוצות שגורמת לבזבוז כספים משווע היא העובדה שרבים שוכרים בסופו של דבר יחידות אחסנה או מחסנים שהם הרבה מעבר למידות שהם זקוקים להם,רק בגלל שזה מה שהיה באותו רגע לחברת האחסנה.

לכן, בבואכם לשכור מחסן, ודאו שיש לחברה המשכירה אפשרות ונכונות להשכיר לכם שטח בגודל המתאים לצורך שלכם, כך שלא תשלמו אף לא שקל יותר ממה שאתם באמת צריכים.

הובלה, מיקום ושירותים נוספים

באופן כללי כדאי מאוד לשכור שטח אחסון קרוב ככל האפשר למקום מגוריכם, מדוע? מאחר שיהיה לכם הרבה יותר נוח להגיע למקום מתי שתזדקקו לכך וגם משום שעלויות ההובלה אל המחסן ומשם אל הדירה שלכם יהיו זולות הרבה יותר.

במקרים רבים, אחסון תכולת דירה כולל שירותים נוספים, דוגמת הובלה או שירותי נגרות לפירוק והרכבה של ציוד. כדאי לבדוק אם החברה שבה אתם מתכוונים לבחור מציעה את השירותים האלה, שכן קבלת מגוון שירותים מאותו ספק יכולה להוזיל עבורכם את העסקה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

כמות התכולה ומשך האחסון

זכרו שככל שיש לכם יותר תכולה וככל שמשך הזמן ארוך יותר כך המחיר זול יותר. לדוגמה אחסון תכולת דירה לרילוקיישן יהיה זול יותר לחודש אחסון, ביחס לאחסון תכולת דירה לשיפוצים – מאחר שמדובר בפרק זמן הרבה יותר ארוך.

זמינות

ככל שיהיו יותר מחסנים פנויים, כך החברה תהיה מעוניינת למלא אותם במהרה ולכן המחירים ירדו. נסו להבין בשיחה פשוטה מהי הזמינות ברגע הנתון.

סוגי מחסנים

לא כל מחסן מתאים לצרכים שלכם – מהן האופציות הקיימות ולמה עוד כדאי לשים לב

על מנת להבין כמה עולים שירותי אחסון תכולה, צריך להבין אילו סוגי שירותי אחסנה מוצעים לכם כיום – שירותים שיכולים להיות שונים זה מזה באופן מהותי ולהשפיע על איכות השירות שתקבלו ועל שלומם של החפצים שלכם. מן הסתם, יהיו הפרשי מחירים בין שירותי אחסון שונים אך כדאי שתדעו, – חלק מהשירותים שמוצעים לכם כלל אינם מתאימים לאחסון תכולת דירה ולא תוכלו להשתמש בהם בלב שקט.

באופן כללי, ניתן לחלק את ענף שירותי האחסנה לשלושה סוגים עיקריים:

חללים לאחסון של תכולת דירה

מאחר שמדובר בפריטים אישיים שחלקם יקרים מאוד ומאחר שהדבר האחרון שאתם רוצים הוא שתולעי עץ שנמצאים ברהיטים של משפחה אחרת יגיעו למזנון היקר שלכם, הדרך הטובה ביותר לאחסן תכולת דירה היא ביחידות אחסון פרטיות ונעולות ולא ביחידת אחסנה משותפת שבה כל התכולה מאוחסנת באותו המתחם. זה הרבה יותר זול אבל השאלה היא, האם זה מה שאתם צריכים ורוצים?

ברור אפוא שיהיה הבדל בין יחידת אחסון פרטית לבין חלל אחסנה שבה לכולם יש גישה לפריטים שלכם, השאלה היא למה אתם זקוקים ואם אתם מוכנים לשלם על כך.

בסופו של דבר צריך לזכור ששירות האחסון בא להגן על הפריטים שלכם ובחירה בשירות לא מתאים, עשויה להביא ליותר נזק מאשר תועלת.

אחסון סחורות במחסנים להשכרה

שירות שפונה אל בעלי עסקים מסוגים שונים, כשהמטרה היא להציע שירותי אחסון לסחורות יבשות. פתרונות האחסנה למגזר העסקי משמשים עסקים קטנים שמבצעים משלוחים באינטרנט וזקוקים למחסן נוח ונגיש, וגם חברות גדולות שמעוניינות לאחסן סחורות לפרקי זמן משתנים.

אחסון במכולות

מתאים לסוגים מאוד מסוימים של פריטים אבל לא מתאים כלל לאחסון תכולת דירה. מדובר במכולות ברזל פשוטות, החשופות לשינויי טמפרטורות קיצוניים ושאר פגעי טבע, שלא תרצו לחשוף אליהם את הרהיטים והחפצים שלכם.

לסיכום, מה מומלץ לבדוק בעת בחירת שירות אחסון לתכולת הדירה שלכם?

כאמור, בחירה נבונה של שירות האחסון תחסוך לכם כסף רב

ככל שתשכילו להקדיש יותר תשומת לב ומחשבה לקריטריונים שפורטו לעיל, כך סביר שתקבלו החלטה מושכלת ונכונה יותר באשר למחסן שאתם מבקשים לשכור. חשוב לבחור בחברה שמציעה מגוון רחב של שירותי אחסנה, בהם גם שירותים לאחסון תכולת דירה לטווח קצר או ארוך וכן מגוון סוגי מחסנים בגדלים שונים, הכוללים אמצעי אבטחה מתקדמים וכן שירותים מיוחדים (בהתאם לצורך שלכם).

  • גודל המחסן והקיבולת שלו – המרכיב המרכזי אשר משפיע על מחיר המחסן להשכרה הנו כמובן הגודל שלו. ככל שיש ברשותכם יותר ציוד לאחסנה, כך יהיה עליכם להתעניין בשכירת מחסן בעל קיבולת גבוהה יותר. מצד שני, אין טעם לבזבז כספים מיותרים על מחסן עם שטח רחב אם אינכם זקוקים למקום כה רב.
  • מה כוללים שירותי האחסון? מומלץ לברר בטרם ההחלטה אם החברה מציעה שירותים נוספים, כגון הובלה או נגרות- לפירוק והרכבת רהיטים.
  • רישיונות וכיסוי ביטוחי – בדומה לאופן בו אתם דואגים לבדוק היטב כל חוזה שעליו אתם חותמים, כך כדאי לוודא כי החברה המספקת את שירותי האחסנה הנה בעלת רישיונות ומציעה חבילת ביטוח. מומלץ לבקש לעיין בפוליסת הביטוח ולברר מה בדיוק היא כוללת, וכך לבחור במחסן אשר מציע את הכיסוי הביטוחי המקיף ביותר (נזקי פריצה, נזקי אסון טבע וכו’).
  • אבטחת הציוד המאוחסן – כל חברה אחסנה דואגת לסידורי אבטחה מעט שונים לגבי המחסנים שבבעלותה. מיותר לציין כי מחסן שבו אתם מפקידים את מיטב הציוד האישי שלכם צריך להיות מאובטח היטב בכל שעות היממה. נסו לשכור את שירותיה של חברה המציעה שירותי שמירה על מתחם האחסון, או לפחות ודאו כי המנעולים והאזעקה שבאזור פועלים כשורה.
  • שירותים מיוחדים להגנה על הציוד –כדאי לוודא כי החברה המפעילה עושה כל שביכולתה כדי לשמור על הציוד המאוחסן. כך למשל, מומלץ לשכור מחסן שעבר לא מזמן הדברה כנגד מזיקים ומכרסמים, כזה אשר מציע הגנה מלאה מפני כל נזקי מזג האוויר והאקלים, וכן בכזה בו מותקנת מערכת לגילוי עשן.
  • נגישות וזמינות – כדי לאפשר לכם גישה קלה ונוחה אל החפצים שאחסנתם, מומלץ לשכור מחסן אשר קרוב למקום המגורים או העסק שלכם.

אז כמה עולה אחסון תכולת דירה?

המחיר נקבע על פי איכות שירות האחסנה, מיקום המחסן, פרק הזמן שבו נדרשת יחידת האחסנה, מספר הפריטים שיש לאחסן ויחידות זמינות.

כאמור, כדי להשוות באופן חכם, עליכם לוודא שמפרט השירות זהה לפחות אם לא טוב יותר. לא חכמה להשיג הצעת מחיר זולה, שלא תבטיח את הנוחות והביטחון שלכם.

קחו בחשבון את עלויות ההובלה אל המחסן. ככל שהן זולות יותר (נגזרת של אזור המגורים ומיקום המחסנים) כך העלויות הכוללות של האחסנה יהיו הרבה יותר נמוכות.

מחירון אחסון תכולת דירה  (טווחי מחירים)

  • אחסון תכולת דירה 2 חדרים – המחיר לחודש אחסון של 20-15 קוב – 700-375 שקל
  • אחסון תכולת דירה 3 חדרים – המחיר לחודש אחסון של 30-25 קוב – 1,200-600 שקל
  • אחסון תכולת דירה 4 חדרים – המחיר לחודש אחסון של 50-40 קוב – 1750-700 שקל
  • אחסון תכולת דירה 5 חדרים – המחיר לחודש אחסון של 70-60 קוב – 2,100-900 שקל
  • תוספת מחיר להשכרה לאחר חודש: 250-100 שקל לשבוע
  • השכרת מחסן – אחסון לפי קוב – 40-25 שקל לחודש
  • השכרת מכולה לאחסון – 1,400-700 שקל לחודש למכולה סטנדרטית בגודל 35 קוב
  • אחסון פריטים בודדים – 350-160 שקל לחודש, להשכרת חצי קונטיינר או שטח אחסון של 4 מ"ר
  • השכרה תא אחסון 8 קוב – 400-250 שקל לחודש
  • ביטוח תכולה למחסן – 25-12.5 שקל לחודש