ביטוח    

איך בוחרים קופת חולים

מעודכן ל-07/2019

להבדיל מכל מיני בחירות שאנחנו נאלצים לעשות כמבוגרים יותר, כמו פתיחת חשבון בנק, קרן פנסיה וביטוחים נוספים, קופת חולים מלווה אותנו משחר ילדותנו. אבל זה לא אומר שאנחנו חייבים להישאר איתה לנצח.

עם זאת, אנחנו חייבים על פי חוק להיות רשומים לאחת מקופות החולים הרשומות בישראל. באמצעות קופת החולים אנו מקבלים את טיפולי הבריאות המגיעים לנו על פי חוק, וזו גם הסיבה שכל אזרח עובד משלם מס בריאות. נוסף לשירותי הבריאות הבסיסיים מציעות קופות החולים שירות בריאות נוספים שאינם כלולים בסל הבסיסי. עבור פרמיה חודשית  תקבלו תוכנית ביטוח משלים (ראו בהמשך) היכולה לכלול טיפולים והנחות ברפואת שיניים, רפואה משלימה ובדיקות תקופת תקופתיות.

נוסף לביטוח משלים  מציעות קופות החולים ביטוחים פרטיים כמו ביטוחי השתלות, תרופות נדירות, הטסות לניתוחים בחו"ל ועוד.

אילו קופות חולים קיימות בישראל

בישראל יש ארבע קופות חולים מורשות, הגדולות יותר הן שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות. הקטנות יותר הן קופות חולים מאוחדת ולאומית שירותי בריאת.

מתי אפשר לעבור קופת חולים

עד גיל 18 ההורים, המשמשים האפוטרופוס שלנו, הם אחראים לרישום שלנו בקופת חולים. אם התגייסתם לצה"ל, מעתה משרד הביטחון אחראי לכל שירותי הבריואת שלכם. לאחר השחרור יהיה עליכם להחליט שוב אם להמשיך בקופת החיים שליוותה אתכם בילדותכם או לעבור לקופת חולים אחרת.

אם לא ביקשתם לעבור, הרישום לקופת החולם יהיה אוטומטי לפי קופת החולים שבה הייתם לפני הגיוס. אם המידע על שחרורכם לא הגיע לקופת החולים שלכם, פנו לביטוח לאומי עםתצילום תעודת השחרור,  הביטוח הלאומי יעביר את המידע לקופת החולים שבה הייתם רשומים וחברותכם תחודש בתוך 24 שעות.

איך יודעים לאיזו קופה לעבור

יש כמה סיבות שאנשים בוחרים לעזוב את קופות החולים שלהם, והסיבה העיקרית היא כי הם לא מרוצים מהשירות, מזמן ההמתנה לתורים, ממחירי התרופות, הביטוחים וכד'.

באתר מידרג בדקו לאחרונה את שביעות הרצון מקופות החולים השונות בתחומים שונים. בשביעות רצון בכלל זכתה  מכבי במקום הראשון ולאומית במקום השני. על פרישת המרפאות זכתה במקום הראשון מכבי וכללית בשני. באיכות הטיפול הרפואי קיבלה לאומית את הדירוג הגבוה ביותר ומכבי את המקום השני. במחירי הטיפולים שאינם בסל דורגה לאומית במקום הראשון ומכבי בשני. ועל מענה מחוץ לשעות הפעילות זכתה מכבי במקום הראשון וכללית במקום השני.

כמה זה עולה

עבור תשלום לרופא מקצועי, לא כולל רופא ילדים או משפחה, תשלמו בכל רבעון 19 שקל בכל קופות החולים למעט כללית, שם התשלום 13 שקל.  במכבי משלמים גם 6 שקלים על רופא משפחה או ילדים.

עבור משפחה במכבי תשלמו את דמי ההשתפות הנמכים למשפחה:  102 שקל, אם כי לאחורנה הורידה תעריפים.  במאוחדת תקרת ההשתפות עומדת על 130 שקל, בלאומית 140 שקל, והיקרה ביותר היא הכללית עם תקרה של 153 שקל ברבעון.

כל קופות החולים מעניקות 50% הנחה לאזרחים בני 65 ומעלה, או לעולים חדשים בשנתם הראשונה בארץ על דמי החבר, אך על הביטוחים משלמים יותר עם הגיל.

איך לבחור ביטוח משלים

נוסף לשירותי הבריאות הבסיסיים, הקופות מציעות ביטוחים משלימים. במכבי הם  נקראים  מגן כסף ומגן זהב. בכללית יש כללית מושלם וכללית פליטניום. במאוחדות יש מאוחדת עדיף ומאוחדת שיא, ובלאומית לאומית זהב.

בביטוח מגן זהב הפרמיה נעה בין 31 שקל ל-85 שקל, תלוי בגיל המבוטח. בביטוח מאוחדת שיא התעריף מתחיל ב-13 שקל ומגיע עד ל-129 שקל, עבור ביטוח כללית מושלם תשלמו 13-57 שקל, ועבור הרחבה לפלטינום תיפרדו מעוד 32-70 שקל, ואם אתם חברי לאומית ומעוניינים בביטוח הזהב, תשלמו עשרה עד 95 שקלים בחודש.

חייבים לברר מה כולל הביטוח –  אילו טיפולים, אילו תרופות מה גובה ההנחה. שאלו את עצמכם אם בשלב זה אתם בכלל צריכים אותו. מה מצבכם הביראותי כרגע? מה ההיסטוריה הרפואית שלכם? האם יש מחלות משפחה? האם ההוצאות על תרופות גבוהות מדי? האם עלות הביטוח מצדיקה את מה שהיא מציעה? האם דמי השתתפות עצמית גבוהים או נמוכים? והעיקר שנהיה בריאים.

פטור מתשלום אגרות עבור שירותי קופת חולים

הראל ביטוח – זכתה במכרז הביטוח הסיעודי של קופת חולים כללית

ביטוח בריאות בקופת החולים – מה אנחנו מקבלים? מה זה שב";ן? והאם זה מספיק?