מובייל וגאדג'טים    

איך וכמה מרוויחים מיוטיוב

מעודכן ל-12/2019

אומנם האתר הוותיק יוטיוב נחשף בשנים האחרונות למתחרים רבים ההופכים את פעולת הצילום, העריכה וההעלאה להרבה יותר פשוטה. אך נראה כי היתרון של הוותק עדיין משחק תפקיד באחד האתרים הנצפים בעולם.

לא מדובר רק בצפיות אלא גם בדרך לעשות כסף. עם זאת, כסף קל זה לא יהיה. היוטיוברים הפופולריים אולי מרוויחים עשרות מיליוני דולרים בשנה בתחומים כמו סקירות איפור, צעצועים, מכשירי דיגיטל ועוד וכן מתיחות. אבל אלו מעטים ורוב היוטיוברים לא יראו אגורה.

המינימום שצריך כדי להרוויח:  4,000 צפיות ב-12 חודשים וכן 1,000 מנויים. הרווח העיקרי  כמובן מהפרסומות.

כמה כסף מרוויחים לאלף צפיות: הרווח הוא בין דולר לשמונה דולר, תלוי בכמות פרסומות בעיקר ובלחיצה עליהן. 45% ליוטיוב, 55% ליוצר.  ככל שיש יותר פרסומות יש יותר סיכוי שילחצו עליה וכך תגדל ההכנסה.

סוגי פרסומת: לפני הסרטון, אחרי הסרטון, פרסומות עולה בטקסטים, פרסומות באמצע הסרטון. הפרסומות באמצע עוזרות להביא יותר הכנסות כי פשוט אפשר להביא יותר פרסומות.

ז'אנרים: יש כמה סוגי ז'אנרים שמביאים יותר כסף, כאמור סקירות מאוד פופולריות וסרטוני מתיחות, אבל מוזיקה עדיין הז'אנר המוביל ביוטיוב, כך שאצלם הרווח יותר קרוב ל-8 דולר לאלף צפיות.

אורך הסרטון: ככל שהסרטון ארוך יותר יש סיכוי להרוויח יותר, עדיף סרטון מעל 10 דקות ואז הרווח עולה.

חשוב לציין שכדי להרוויח מיוטיוב יש יש להיכנס לחשבון היוטיוב שלכם, לבחור בפינה השמאלית העליונה את סמל החשבון "סטודיו ליוצרים". בתפריט הימני, בחרו בערוץ > סטטוס ותכונות. בקטע מוניטיזציה, לחצו על "הפעל". אפשר גם להיכנס לקישור הבא.

כדי להרוויח, בדף המוניטיזציה עוברים אל הקטע "איך אקבל תשלום?". בדף שיוך Adesens בוחרים ב"המשך לשלב הבא". בוחרים את האפשרות בתחתית הדף כדי לבחור את חשבון הגוגל שתרצו להשתמש בו. מזינים סיסמה, ומאשרים את השיוך ל-Adsense. מציינים את פרטי הקשר ושולחים את הבקשה. כאשר החשבון יאושר, תקבלו עדכון במייל. ייתכן שיחלפו 48 שעות לפני שהשיוך יהיה פעיל באופן מלא.

לצד רווח מפרסומות יוטיוברים עם הרבה עוקבים יכולים להרוויח גם ממימון של מותגים או ממימון המונים שגם מעודד אותם להשקיע זמן וכסף ביצירה וגם עוזר להם לעתים להניב רווח.

כדי להגיע לקהל רחב חשבו על שמות מילות מפתח  ממוקדות שאנשים יחפשו או על קטגוריות שבהן תוכלו לבלוט. שתפו ברשתות החברתיות הרלוונטיות וקוו לטוב.

קיצורי דרך שווים ליוטיוב

יוטיוב מיוזיק ויוטיוב פרימיום – שלמו כסף והיפטרו מפרסומות