מובייל וגאדג'טים    

איך להיכנס לקבוצת וואטאסאפ בלי שיזמינו אתכם ואיך למנוע את זה

לרוב אנו נתקלים בבעיה הפוכה, אנשים מצורפים לקבוצות שהם לא חפצים בהן, אבל מה קורה אם מישהו נכנס לקבוצה שלא הוזמן אליה? זו עלולה להיות בעיית אבטחה;  מתברר כי חיפוש  בגוגל יאפשר לכם להצטרף לכל קבוצת וואטסאפ. איך זה עובד? פייסבוק מספקת למנהלים פורמט קישור שאותו שולחים למי שרוצים לצרף לקבוצה. חלק מהמנהלים מפרסמים את הקישור ברחבי האינטרנט. גוגל סורק את האינטרנט באופן קבוע ומזהה קישורים שאותם הוא שומר במאגר שלו. קישורים אלה הם בפורמט קבוע: http://chat.whatsapp.com.

כך בעצם אפשר למצוא את פורמט הקישור ועם מילות הקשר הרלוונטיות לבוצה. בחלק מהמקרים, התשובות יראו קישורים להזמנות לקבוצות השונות שתיאורן מופיע בקישור שפורסם – וקל מאוד להבין כיצד ניתן לעוות את השימוש בהזמנות האלה. בעיית האבטחה היא במקרה שגורמים זדוניים מבקשים לאסוף פרטים על משתמשים,  לפעמים יתגלה בפניהם מידע אישי. כמו כן מספרי הטלפון של החברים בקבוצות חשופים לכל חברי הקבוצה ולפעמים גם כוללים שם או כינוי, וקל מאוד לאסוף פרטים.

ווטסאפ הסבירו שיש דרך לטפל זה  אם רוצים לשמור את הקבוצות פרטיות למשל לא לפרסם את קישורי ההזמנות אליהן בחלקים של רשת האינטרנט הציבורית. בגוגל הסבירו, כמו בווטסאפ, שמדובר בקישורים שפורסמו באתרים ציבוריים שאותם מנוע החיפוש מוסיף לאינדקס שלו, אך גם הפנו לשיטות שמאפשרות למנוע את רישום הקישורים האלה על ידי מנוע החיפוש, למשל יציאה מהאינדקס.

פרטיות בוואטסאפ – מה צריך לדעת

כמעט רבע עולם בוואטסאפ – הגיעה ל-2 מיליארד משתמשים