חדשות    

כמעט רבע עולם בוואטסאפ – הגיעה ל-2 מיליארד משתמשים

2 מיליארד משתמשים לוואטסאפ בעולם, כך פרסמה החברה בבלוג האפליקציה. מדובר בעלייה של כחצי מיליארד משתמשים מאז הדיווח הקודם ב-2018 אז היו לה 1.5 מיליארד משתמשים  בלבד .

וואטסאפ נרכשה ב-2014 על ידי פייסבוק עם  500 מיליון משתמשים עבור קצת יותר מ-21 מיליארד דולר. עם זאת, עד כה לא הצליחו ברשת החברתית למצוא מודל להכנסות בהיקפים שמצדיקים את ההוצאה.

אפילו הפרסומות המשמשות כמודל חינמי  בחברות רבות לא אושרו לבינתיים בחברה, גם ניסיונות בעבר לגבות תשלום עלו בתוהו. בינתיים התכניות של פייסבוק כוללות  גרסת ווטסאפ לעסקים וכנראה שימוש עקיף במידע המשתמשים להתאמת פרסומות בפלטפורמות אחרות. פייסבוק אמנם לא קוראת את הודעות המשתמשים אך כן עושה שימוש במידע נלווה כגון מספר הטלפון, זהות המשתמשים ומיקומם.  יאן קום ובריאן אקטון שהקימו את החברה ב-2009 עזבו אותה לאחר התוכנית של פייסבוק להכניס פרסומות, בניגוד להבטחתם.

בפוסט בבלוג לא שכחו להזכיר את המחויבות של האפליקציה לפרטיות המשתמשים: "אנו מבינים שככל שאנו מחברים יותר, עלינו להגן יותר", כך נכתב בבלוג. "זו הסיבה שכל הודעה פרטית הנשלחת דרך ווטסאפ מאובטחת בהצפנה מקצה לקצה כברירת מחדל. הודעות נשמרות רק על מכשירכם, ואף גורם לא יכול לקרוא את ההודעות או להאזין לשיחות שלכם, אפילו לא אנחנו. השיחות הפרטיות שלכם נותרות במחיצתכם. הצפנה חזקה  הכרחית בימינו. לא נתפשר על אבטחה, אחרת משתמשים יהיו פחות בטוחים".

הדברים נאמרים בעיקר על רקע עלייה בשימוש באפליקציות כמו טלגרם הנחשבות פרטיות יותר. נתון הזה מצטרף אל הדיווח של פייסבוק מהחודש שעבר: עם פרסום הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה לשנת 2019, פייסבוק דיווחה על 2.5 מיליארד משתמשים ברשת החברתית, עלייה של שני אחוזים לעומת הרבעון הקודם. בכך, וואטסאפ ממשיכה לשמור על מקומה כפלטפורמה הפופולרית ביותר מבית פייסבוק, שנייה רק לרשת החברתית עצמה.

אפשר לבחור מי רשאי להזמין אתכם לקבוצת וואטסאפ – עכשיו זה רשמי

מנורה משיקה בוט לטיפול בתביעות דרך וואטסאפ