מובייל וגאדג'טים    

אפשר לבחור מי רשאי להזמין אתכם לקבוצת וואטסאפ – עכשיו זה רשמי

מעודכן ל-04/2019

בעדכון החדש של וואטסאפ תוכלו לבחור בין הזמנה של איש קשר לקבוצה, כולם או אף אחד

נמאס לכם לקבל הזמנות לקבוצות וואטסאפ מאנשים שאתם לא מכירים ומאלצים אתכם לפעול אקטיבית ולהסיר את עצמכם מהקבוצה? או ששכחתם ממנה ובינתיים אתם מקבלים התראות ותמונות של אנשים שאתם לא מכירים? לא עוד. בעדכון החדש של וואסטאפ אתם בוחרים מי יוכל לצרף אתכם לקבוצה

החברה הודיעה שהמשתמשים יוכלו לבחור מי רשאי לצרף אתכם לקבוצה או לא. החברה הוסיפה אפשרות חדשה בהגדרות הפרטיות שתאפשר לכם לבחור מי יכול לצרף אתכם לקבוצה שהקים או שהוא חבר בה לפי האופציות הבאות: כל אחד – כולל אנשים שאתם לא מכירים ולא נמצאים בין אנשי הקשר שלכם; רק מי ששמור ברשימת אנשי הקשר שלכם; אף אחד – כלומר אם אתם לא תצטרפו באופן יזום לקבוצה או תיצרו אחת – אף אחד לא יוכל לצרף אתכם.

אם בכל זאת מישהו  ינסה לצרף אתכם לקבוצה בניגוד להגדרות שלכם, הוא יקבל הודעה שמבקשת ממנו לשלוח לכם לינק להצטרפות לקבוצה, שיהיה זמין למשך 72 שעות בלבד.

הגדרות הפרטיות החדשות החלו להגיע כבר למשתמשים של וואטסאפ ובשבועות הקרובים הם צפויים להגיע בהדרגה למשתמשים בכל העולם. אם הגיע העדכון למכשיר שלכם, תוכלו להפעיל את ההגדרות החדשות על ידי בחירה באפשרות ה-Settings (הגדרות) ואז בחירה ב-Account (חשבון), בחירה ב-Privacy (פרטיות) ולבסוף Groups (קבוצות) – שם תוכלו לבחור מי יוכל להוסיף אתכם לקבוצות.

מודבר אומנם בשיפור אבל לא מלא,  משום שאי אפשר לבחור או לסנן אנשי קשר ספציפיים שיוכלו להוסיף אתכם לקבוצה. הצעד הוא צעד מונע עיקרי נגד ספאמרים, בין אם מסרים מסחריים ובין אם ספאמרים פוליטיים, המפיצים חדשות לבקרים פייק ניוז. זהו לא צעד ראשון של וואטסאפ במלחמתה בפייק ניוז. היא כבר הצהירה שבקרוב אפשר יהיה לדעת האם יש להודעה מקור אחד או כמה, והיא כבר הגבילה בהודו ובמקומות אחרים בעולם את כמות הפעמים ואת הנמענים שאפשר להעביר אליהם הודעה, זאת בעקבות מקרי רצח בהודו שנבעו מפייק ניוז שהוצף ברשת. כדאי גם לא לסמוך רק על וואטסאפ ולהפעיל שיקול דעת בעצמכם.

איך נלחמים בוואטסאפ בפייק ניוז.

פייסבוק – רווח למניה של 1.76 דולר- מעל תחזית האנליסטים; הכנסות של 13.73 מיליארד – פחות מהתחזית

מארק צוקרברג: "אני מצטער. אני הקמתי את פייסבוק, אני מנהל אותה, ואני אחראי למה שקורה פה";