מובייל וגאדג'טים    

איך נלחמים בוואטסאפ בפייק ניוז

מעודכן ל-04/2019

וואטסאפ נלחמת בפייק ניוז באמצעות  מספר מקורות, הגבלת השיתוף וזיהוי תמונה לא עדכנית

ווטסאפ מפתחת כלים חדשים למלחמה בפייק ניוז, ובוחנת פיצ'ר שיעזור לגולשים לגלות אילו הודעות הגיעו אליהם לאחר שהופצו בקנה מידה גדול ואילו הגיעו ממקור בודד. .

בינתיים יופיע מונה השיתופים רק עבור מי שירצה לשלוח את ההודעה הלאה, כדי לגרום לו לחשוב פעמיים לפני שהוא מפיץ תוכן שנשמע סנסציוני אבל בעצם מגיע ממקורות יחידים. אולם, החברה בחרה שלא להפעיל את אותה תכונה גם עבור הנמענים. אם זה ייצא לפועל יוכל המשתמש לראות שקיבל הודעה חשודה, ויצטמצם הסיכוי שיאמין לתוכן מזויף.

ווטסאפ פתחה במסע הסברה לשיפור המודעות למכת הפייק ניוז, אך הפצת התוכן הבעייתי נמשכת ומסכנת חיי אדם, בהודו הובילו הודעות כוזבות אף למקרי רצח. כחלק מניסיונותיה לצמצם את התופעה, הפעילה החברה מגבלת הפצת הודעות לחמישה נמענים בכל פעם, תכונה שברבות הימים יוצאה למשתמשי ווטסאפ בכל העולם.

פיצ'ר נוסף למלחה בפייק ניוז  שיוצג בעתיד ויעזור בזיהוי פייק ניוז היא כלי לחיפוש תמונות המבוסס על מנוע חיפוש התמונות של גוגל. כאשר תקבלו תמונה תוכלו לבחור אותה ולבצע "חיפוש תמונה". וואטסאפ תעלה את התמונה לשרתי גוגל, בניסיון למצוא תמונות דומות או זהות ברחבי הרשת. המטרה היא כמובן לעזור למשתמשים לדעת אם תמונה שנשלחה אליהם היא עדכנית ואותנטית, או לחלופין כזו שכבר הופצה ופורסמה בעבר, או שעברה עיבוד וזיוף.

העדכון הבא בוואטסאפ: לא יוכלו לצרף אתכם ללא הסכמתכם

גם כאל מצטרפת לשירות לקוחות בוואטסאפ

חברת PassportCard תספק ביטוח באמצעות וואטסאפ