תיירות    

איך תבטיחו שהמזוודה שלכם תגיע ליעד?

מעודכן ל-07/2022

נוסעים רבים חוששים מהאפשרות שהמזוודה שלהם תלך לאיבוד בטיסה, ואכן לא מעטים המקרים שבהם התרחיש הזה קורם עור וגידים איך תגדילו את הסיכוי שמזוודה אבודה תחזור לידיכם ומה אסור לרשום על תגית הזיהוי?

אם אתם מרבים לטוס, אולי גם בלבכם מקנן בזמן ההמתנה למזוודה בתום הטיסה, והחשש שמא היא אבדה ולא תמצאו אותה על המסוע.

לרוע המזל, לא מדובר בתרחיש בדיוני, ובקיץ 2022, אחרי יותר משנתיים של מגפת קורונה, כשאנשים בכל רחבי העולם צמאים לטוס מחוץ לארצם, המקרים האלה הופכים להיות עניין יומיומי שקורה להמונים בארץ ובעולם. תמונות של מאות מזוודות נטושות באולמי הנוסעים בשדות תעופה הן מחזה שגור. הבשורה הטובה היא שחברות התעופה בימינו מנוסות מאוד בהשבת מזוודות אבודות לבעליהן ומצליחות להחזיר כ-97% מהמטען האבוד לבעליו תוך 48 שעות, אם כי בתדירות שהדברים מתרחשים כרגע ועם העומסים הכבדים בנמלי התעופה, זה הופך להיות יותר ויותר מאתגר.

נוסעים רבים מוותרים על השימוש במזוודה ומסתפקים בטרולי, שמאפשר מקום קטן בהרבה לאריזה אבל היתרון בו הוא שאפשר להעלותו למטוס, וכך להימנע מאובדן כבודה, אם כי גם את זה צריך כבר לקחת בעירבון מוגבל שכן מרוב נוסעים שעברו לטרולי, אין לכולם מקום על המטוס, וגם אותם כבר שולחים פעמים רבות לבטן המטוס.

אם בכל זאת, החלטתם לא לוותר על המזוודה, כדאי שתדעו כי גם לכם כנוסעים יש מה לעשות כדי לעזור למזוודות שלכם לחזור אליכם במקרה שאבדו. לשם כך עליכם לנקוט כמה צעדים פשוטים לפני ההגעה לנמל התעופה, כשאתם מתכוננים לטיסה. קודם כל, יש להצמיד תגי זיהוי באופן קבוע על כל מזוודה שלכם, שבהם יהיו רשומים פרטיכם באופן קריא וברור. הכי חשוב כמובן זה לרשום את שמכם המלא, מספר טלפון וכתובת אי-מייל.

האם כדאי לציין גם את כתובת המגורים שלכם על תגית המזוודה? בעניין זה הדעות סותרות. חלק מהאנשים חושבים שציון הכתובת יכול לסייע למי שמצא את המזוודה שלכם לאתר אתכם, במקרה שהיא תאבד. אחרים טוענים כי ציון הכתובת על תגית המזוודה יכול להפוך את הבית שלכם ליעד פריצה מועדף.

לפי סברה אחרת, כדאי לרשום את כתובת המקום שבו תשהו במהלך הנסיעה שלכם – וזו דרך טובה להעלות את הסיכוי לאתר אתכם ולהחזיר לכם את המזוודה האבודה שלכם בחזרה, אם היא תלך לאיבוד בטיסה היוצאת. אך אם אתם מודאגים מאובדן המטען בטיסה חזרה הביתה, אולי כדאי שתרשמו בתגית את כתובת מקום העבודה שלכם, במקום את כתובת המגורים.

הנחיה חשובה אחרת נוגעת דווקא לביטחונכם האישי, ולפיה כדאי להימנע מלצרף למטען שלכם סממנים שיעידו על הלאום שלכם, כמו למשל תגי מזוודות עם דגל או כיתוב בולט אחר שיסגיר מי אתם. כמו כן, כדאי להשתמש בתג מזוודה עם כיסוי, כך שהמידע שרשום עליו לא יהיה חשוף וזמין לכל מי שעומד לידכם.

לבסוף, הכינו מראש כגיבוי מייל הכולל תמונה של המזוודה שלכם, מידותיה ופרטי הקשר שלכם (מספר טלפון וכתובת העבודה), כדי שתוכלו להעביר אותו לחברת התעופה במקרה שהמזוודה תאבד.

אם הכתבה הזו הגבירה קצת את החשש שלכם, אולי תשמחו לדעת כי השאלה איזה מידע כדאי לרשום בתג המזוודה שלכם, צפויה לאבד מהרלוונטיות שלה בקרוב, כשתגי המזוודות הדיגיטליים ייהפכו לפופולאריים.

תגי מזוודות דיגיטליים מספקים כבר כיום דרך בטוחה לעקוב אחר הכבודה שלכם והם מאפשרים לעובדי נמלי תעופה לסרוק אותם, על מנת לקבל מידע אישי.

כך למשל, חברת Rimowa's מטמיעה תג אלקטרוני מובנה במזוודות שהיא מייצרת, ותגיות מזוודה של חברת bagI יכולות להציג מידע על נסיעות ולאפשר לעובדי נמל התעופה לעקוב אחר מזוודות באופן פרטי ובטוח.

ישנן בנמצא גם תגיות איתור דיגיטליות שניתן להצמיד למזוודה ולתקשר איתן באמצעות בלוטות' דרך הטלפון הנייד על מנת לאתרן. הבעיה היא שעם ההיסטריה הגוברת של הטסים לחו"ל היום, התגיות הלאה הופכות להיות יותר ויותר קשות למציאה בחנויות, שכן רבים כבר רכשו אותן והמלאים התרוקנו.

 

אובדו המזוודות – מה אפשר לעשות? מי נושא באחריות?

נוסעים לחו"ל: עם איזה תיק כדאי לעלות למטוס?