חדשות    

אלו המדינות הכי בטוחות לתיירים: ישראל בטוחה מבריטניה

למרות הטילים ישראל הגיעה למקום 24 ברשימת המדינות הבטוחות לתיירים ועקפה מדינות כמו ארה"ב ובריטניה. כנראה הם פחות מגיעים לאשקלון.

בדו"ח שערכה חברת ביטוח הנסיעות Insurly, נבדקו מדדים כמו שיעורי פשיעה, בטיחות בדרכים, אלימות, טרור, אסונות טבע ואיכות הבריאות הכללית, לצד איכות אוויר, תברואה וסיכונים של חשיפה למגיפות.

 שוויץ זכתה לציון הגבוה ביותר, עם 90 נקודות מתוך 100 בכל הקטגוריות העיקריות. כך, שוויץ קיבלה 98 נקודות על זמינות התחבורה, 92 על בריאות וכ-91 על סיכון לאלימות ואסונות טבע.

אחריה הגיעה סינגפור, שנחשבת לרוב כמדינה בטוחה למטיילים, בה פשעי רחוב ואלימות הם דבר נדיר יחסית בשל מדיניות קשוחה נגד המפרים.

ממשיכות את הרשימה: נורבגיה (שלישית) , לוקסמבורג (רביעית), קפריסין (חמישית), איסלנד (שישית), דנמרק (שביעית), פורטוגל (שמינית) ופינלנד (תשיעית) – כולם בעשירייה הראשונה. יפן סוגרת את העשירייה הראשונה, ואילו בריטניה, אוסטרליה וארה"ב הגיעו למקום ה-29, ה-31 וה-44 בהתאמה, אחרי ישראל.

דרום סודן הכי מסוכנת

המדד בודק גם את המדינות הכי פחות בטוחות, שלהן לא כדאי לתיירים להגיע. דרום סודן הגיעה למקום האחרון מתוך 180 מדינות, קונגו לפניה וכן הרפובליקה המרכז אפריקאית.
בשנים קודמות מדינות סקנדיניביה היו בראש הדירוג.