חדשות    

אמזון השיקה מנוע מכירת כרטיסי בשוק ההודי – אם ללמוד מהעבר, היא לא תסתפק בהודו

"ראינו שצרכנים משתמשים באמזון מעבר לעולם הקניות. בשנה האחרונה הלקוחות שלנו אימצו את שירותי התשלום של אמזון, כולל טעינת הארנק ישירות לסלולרי"

לאחרונה השיקה אמזון מנוע של מכירת כרטיסי טיסה בשוק ההודי. בינתיים מדובר במכירה של טיסות פנים בהודו, אבלאם ללמוד מעבר -אמזון בודקת שווקים מקומיים , ואם מצליחים הפורמט ממשיך לשווקים נוספים.

אמזון משתפת פעולה עם סוכנות נסיעות אונליין שנוסדה ב-2006 במומבאי בשם קלירטיפ. קלירטריפ מוכרת כ-7 מיליון טיסות בשנה. שיתוף-הפעולה מסייע לאמזון להציע הנחות בשיטת קאש בק ומבצעים ייחודיים לחברי אמזון פריים. את השירותם הם מבצעים באמצעות אפליקציית אמזון או בהזמנות באתר.

במקרה של ביטול טיסה, הנוסע ישלם את דמי הביטול לחברת התעופה לפי מדיניות הכרטיס שהזמין, כשאמזון לא גובה קנס מעבר לכך. כיוון שהפרטים כבר באפליקציה, אין צורך ברישום מחדש.

אם הכניסה של אמזון לתחום התעופה תצליח זה עשוי להיות הצעד הראשון לכניסה גדולה לשוק התיירות, שאמזון יודעת שהיא יכולה לקחת חלק גדול ממנו-  בטיסות,  במלונות והשכרת רכב דרך אמזון.פוטנציאל עצום בשוק התיירות והתעופה, והיא בחרה לממש אותו ראשית בהודו.מי שעלולות להיפגע הן שתי שחקניות גדולות בתחום הזמנת הטיסות: קבוצת אקספדיה (המונה בין היתר את המותגים, הוטלס.קום, Homeaway, אורביטס, טרוולוסיטי ואחרים) וקבוצת פרייסליין (האמונה על המותגים בוקינג, אגודה, קייאק ועוד).

לאמזון יש יתרון נוסף – צרכנים רבים כבר לא מתחילים את מסע החיפוש שלהם אחר כל מוצר שהם מתעניינים בו בשורת החיפוש של גוגל, אלא הם מחפשים ישירות באמזון.

פקקים בדרך לשדה רמון, הנוסעים מפספסים טיסות מאילת בחזרה

איך כניסת אמזון לארץ תשפיע על המיסוי?