חדשות    

ארבע שנים לאחר קריסת החניון ברמת החייל – מנהלי דניה סיבוס מואשמים ברשלנות

בית משפט; צילום דוברות

בספטמבר 2016, במהלך השלמת עבודת הבנייה של חניון הברזל ברמת החייל, שבועות אחדים לפני פתיחת החניון לציבור, התמוטטה התקרה.  כעת הפרקליטות מדווחת על הכוונה להגיש כתב אישום נגד מנהלי חברת הבנייה דניה סיבוס, שהקימה את החניון. על פי כתב החשדות, התמוטטות התקרה התרחשה בעומס של כשליש מהעומס שבו התקרה הייתה צריכה לעמוד על פי התקן. לכן נהרגו ששת העובדים ששהו בחניון ונפצעו 23 עובדים.

על פי כתבי החשדות, שרשרת המחדלים והמעשים המצטברים שביצעו המנהלים, המהנדסים והקבלנים גרמו להתמוטטות תקרת החניון. החשודים היו אחראים מתוקף תפקידם, מכוח חוזים ספציפיים ובהתאם לנוהל עבודה שהוגדר לפרויקט, ליציבות המבנה של חניון הברזל ולבטיחותו, כל אחד לפי חלקו. החשודים לא נקטו את הצעדים המתחייבים מהם להבטחת יציבותו של חניון הברזל ולמניעת סכנה וכתוצאה מכך נגרם האסון הכבד.

בין החשודים מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג. עוד לטענת הפרקליטות, המהנדסים צחר ומרמוש ממשרד צחר, תכננו את תקרת החניון כתקרה העשויה כולה ממשטח בטון מלא ורציף, ללא קורות הנשענת על עמודים והמועדת מטבעה לסיכון של חדירה. תכנון זה שהוביל צחר היה שונה באופן מהותי מהתכנון המקדמי של משרד שחם. התכנון של צחר ומרמוש היה שגוי והשניים לא פעלו על פי סטנדרט מקצועי סביר משום שלא ביצעו בדיקת עמידות לחדירה לתקרת החניון, ולא הביאו בחשבון את רמת העומס הצפויה על תקרת החניון

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הודיעה היום לגינזבורג, לדניה סיבוס עצמה, למנהל פרויקט ולמהנדסים כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בחשד לגרימת מותם ברשלנות של 6 עובדים באתר האסון: אולג מישאלוב, אולג יעקובוב, רוסלן איסקוב, איעד מערוף, דאובשה מוחמד ודניס דיאנצו ובגרימת חבלה ברשלנות לעשרים ושלושה עובדים.

רונן גינזבורג, דניה סיבוס: ";סטנלי פישר חונק את האשראי";

אפריקה מגורים רכשה זכויות על הקרקע במתחם סמל בכ-190 מיליון שקל