חדשות    

בגלל הקורונה: תיירים מישראל לא יורשו להיכנס לאירופה

מעודכן ל-06/2020

האיחוד האירופי פותח ב-1 ביולי את שעריו לתיירים ממדינות מורשות בלבד ישראל, ארה"ב, ורוסיה נותרו מחוץ לרשימה, שצפויה להתעדכן בכל שבועיים בהתאם למצב התחלואה

אכזבה לישראלים שתכננו לנפוש הקיץ באירופה: האיחוד האירופי הרכיב רשימה של מדינות "בטוחות", לקראת פתיחת שעריהן של מדינות האיחוד לתיירים ב-1 ביולי, אולם ישראל אינה נכללת בה עם פתיחת הגבולות יותר המעבר רק למבקרים ממדינות שמספר החולים החדשים בהן נמוך יחסית. הרשימה ה"ירוקה" כוללת גם את סין, אך רק אם המדינה תאפשר כניסה של מבקרים מאירופה.

ישראל נכללה ברשימת המדינות ה"אדומות", מכיוון שנתוני תחלואת הקורונה בארץ נחשבים לגבוהים ביחס ליבשת. לצד ישראל, גם ארה"ב, רוסיה, סעודיה וטורקיה הוגדרו כמדינות אדומות עם נתוני תחלואה גבוהים.

רשימת המדינות הבטוחות הורכבה על ידי בכירי האיחוד האירופי, שערכו משא ומתן ממושך על האופן שבו אפשר לפתוח מחדש את הגבולות של 27 המדינות החברות למסחר ולתיירות בתום חודשים של סגר.

הרשימה כבר זכתה להסכמה עקרונית של מרבית השגרירים של האיחוד, ואינה מחייבת הסכמה פה אחד. אולם היא עדיין צריכה לעלות לאישור סופי בכל מדינה, לפני שתיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב.

הרשימה הירוקה נקבעה על פי שורה של קריטריונים מדעיים, שכוללים את שיעור ההדבקות ומהימנות הדיווחים. הרשימה תעודכן כל שבועיים, כך שגם מדינות כמו ישראל יוכלו להצטרף אליה בהמשך, בהתאם למצב התחלואה.

המדינות שיתעלמו מההמלצות יסתכנו בסנקציות

הרכבת רשימה של מדינות שתושביהן יכולים להיכנס לאיחוד האירופי היא חלק מהמאמצים לפתוח לגמרי את הגבולות הפנימיים בין המדינות החברות באיחוד. תנועה חופשית היא אחד מהעקרונות הבסיסיים של האיחוד האירופי, ששובש בשל הקורונה.

הרשימות אינן מחייבות מבחינה חוקית, אך המדינות שכן יסכימו לקבל מבקרים ממדינות אסורות מסתכנות בהגבלת הכניסה של תושביהן לשאר מדינות האיחוד. כך למשל, יוון, שחלק גדול מהכנסותיה מגיעות מעסקי התיירות, התעלמה עד כה מהמלצות האיחוד ואפשרה כניסת מבקרים, אף שדרשה בידוד והגבירה את הבדיקות.

נכון לעכשיו (עד עדכון הרשימה בעוד שבועיים) המדינות שמהן תותר כניסה לאיחוד האירופי הן: אלג'יריה, אוסטרליה, קנדה, גיאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, טוניסיה, אורוגוואי, אנדורה, סן מרינו, מרוקו והוותיקן. סין תצורף לרשימה אם תאפשר כניסה למבקרים אירופים.

בגלל הקורונה: בוטל אירוויזיון 2020

שקט בוונציה – עיר התיירות ריקה מתיירים