חדשות    

שקט בוונציה – עיר התיירות ריקה מתיירים

עיר התיירות ממשיכה לספוג מכות: תחילה היו אלה השטפונו תשהציפו את ונציה בחודש נובמבר, ואז ההצפות החוזרות ונשנות.

אחר כך החלו הדיווחים על התפשטות מגפת הקורונה בצפון איטליה, והתיירים חזרו לבטל. זאת למרות שהעיר רחוקה מלהיות מוקד התפשטות של הווירוס, והרשויות באיטליה לא הטילו עליה כל סגר או מגבלה שהיא.

איטליה הפכה תוך זמן קצרל מוקד הגדול ביותר של המגיפה באירופה, עם התפשטות מהירה ממקרים ספורים למאות רבות. מספר המתים מהנגיף באיטליה עומד על 34.

התוצאה היא  שתעשיית התיירת של ונציה המוערכת ב-3 מיליארד יורו, איבדה כ-800 מיליון יורו משוויה. גם מספר הלנים בבתי המלון בעיר ירד בכמעט 70%.

שני ימי הקרנבל הידועים של ונציה בינתיים בוטלו ולא בקלות רבה. רוב אתריה המפורסמים של העיר, בהם הגטו היהודי, העמוסים באופן חריג בימים כתקנם, נטושים כמעט לגמרי.  מגיפת הביטולים מסכנת את העיר ועלולה להביא למגיפת אבטלה, אם המצב יימשך ואף יידרדר.

בינתיים התאחדות בתי המלון של איטליה פרסמה הודעה שבה היא דורשת הקלות מס לתעשייה לאורך תקופת מצב החירום.  התאחדות ציינה שעדיין אין לה יכולת לספק הערכה על היקף ההפסדים.

הקורונה פגע בענף התיירות בכללותו, הנפגעות הראשונות היו חברות התעופה בסין ולאחר מכן המלונות.לאחר מכן הצטרפו חברות התעופה הגדולות בעולם ליעדים אלו ובינתיים התיירות בכל העולם נפגעת, כולל בישראל.

רק בשנה שעברה ניצבה איטליה במקום השלישי ברשימת היעדים המובילים, עם מספר שיא של 1,531,523 נוסעים היוצאים אליה מנמל התעופה בן גוריון. אלה היוו אז 6% מסך כל הטיסות.

אף שהמגמה נמשכה גם השנה, התפשטות נגיף הקורונה במדינה גרמה לצמצום דרמטי במספר הנוסעים. זאת לצד הנחיות משרד הבריאות – שאסרו על כניסת תיירים ששהו באיטליה ב-14 הימים האחרונים, וחייבו אזרחים ישראלים ששבו מארץ המגף לשהות שבועיים בבידוד. בנוסף, בחברת אל על הוחלט להשעות זמנית את טיסותיה למילאנו, ונציה, רומא ונאפולי למשך שבועיים לפחות.

גם חברות התעופה הזרות החליטו על צמצום משמעותי של טיסותיהן לישראל, ומי שמפעילה לפי שעה את הטיסות לאיטליה הן חברות תעופה זרות: חברת התעופה האיטלקית אליטליה, חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר, וחברת איזיג'ט הבריטית.

בעקבות הקורונה אל על מבטלת טיסות גם לאיטליה

החידושים של העוזרת הקולית של גוגל