חדשות    

בורסת היהלומים נגד ליאונרדו דיקפריו – סיפורם של יהלומי הלאב

עובדים בבורסה ליהלומים

בורסת היהלומים ברמת גן נאבקת ביהלומי הלאב. מדובר ביהלומים המיוצרים במעבדה, להבדיל מיהלומים שנכרים מהאדמה, וכך מחירם נמוך יותר. יהלומי הלאב נוצרו בערך מ-2016. יהלומי הלאב התפרסמו כשנודע שהשחקן ליאונרדו דיקפריו השקיע בחברה הגדולה בתחום דיימונד פאונדר. הייחוד של יהלומי לאב הוא שלהבדיל מיהלומים סינתטיים אחרים קשה להבחין ביניהם לבין יהלום אמיתי, משום שמדובר באותם רכיבים.

החשש של היהלומנים שמכירותיהם   של הלאב יזנקו על חשבון הדבר התוצרת שלהם, אף שכיום מדובר רק ב-3% מהשוק. אחת הסיבות היא שמכון התקנים האמריקאי קבע שאין לכנותם "סינטתיים", אלא "יהלומי לאב", וכך מהווים יותר תחרות.

 יהלומי הלאב מצליחים לא רק כי הם זולים יותר אלא גם כי הם נחשבים מוסריים יותר. כיוון שהיהלומים מיוצרים במעבדה, נפטרים מהתדמית השלילית של ניצול עובדי מכרות ויהלומי דמים.

מה הבורסה הישראלית קשורה?

ואיך בורסת היהלומים הישראלית קשורה? קודם כול היא אוסרת סחר ביהלומי לאב בתחומה, והיא גם הפיקה בשיתוף עם הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים סרטונים המופצים בעולם עם המסר: "בעידן הפייק, יהלום הוא הדבר האמיתי". זו הפעם הראשונה שהענף מפרסם קמפיין עולמי בדיגיטל.

בבורסת היהלומים אומרים שהענף פועל לסימון יהלומי לאב באמצעות לייזר ובנוסף מנסה לגרום להוספת הערה על החשבונית ללקוח. חברות אחרות מנסות לתמחר את יהלומי הלאב במחירים נמוכים יותר כדי  להציג את המוצר כלא יוקרתי.
שאלות ותשובות
מהם יהלומי לאב? 
במאה העשרים הגיעה פריצת הדרך החשובה בענף היהלומים ובשנת 1954 הצליחו לייצר יהלום של ממש בתנאים מלאכותיים.  האבנים הראשונות היו אמנם באיכות נמוכה למדי ושימשו בעיקר למטרות תעשייתיות. מאז החל להתפתח במקביל מאבק בין היצרנים והמפתחים השונים על זכויות הייצור, רישום הפטנטים והיבטים נוספים שקשורים לתהליך הייצור המלאכותי של האבנים. ונדרשו עוד כמעט שלושים שנים נוספות עד שהחל ייצור המוני של יהלומים מלאכותיים, הן לצורכי התעשייה והן למטרות נוי. ב-2016 פותחו יהלומי הלאב לציבור
מה ההבדל בין יהלומי הלאב ליהלום רגיל?
יהלומי המעבדה זולים בחצי מחיר מהילומים הרגילים, אף  שהמראה והמבנה האטומי שלהם זהה לזה של היהלומים מהטבע. בנוסף כיוון שנוצרים במעבדה, הם יותר אקולוגיים ופחות כרוכים בניצול כורים.
מה ההבדל בין יהלום לאב ליהלום סינתטי אחר?
יהלומי הלאב נוצרים מאותו חומר בטבע, פחמן מגובש ואינם חיקוי של חומר או שילובו.
.​

מדד היהלומים – מה זה? ואיך זה קשור למטבעות וירטואליים?

איך בוחרים טבעת נישואין וכמה זה עולה