תוכן ממומן    

בחירת ביטוח לעסק – איך עושים זאת נכון?

shutterstock
מעודכן ל-08/2022

שנת 2020 תיזכר כשנה מאתגרת במיוחד. מגפת הקורונה שפרצה בתחילת השנה, לא מפסיקה להשפיע עלינו, כולל הכבדה כלכלית, פיזית ונפשית. גם השנתיים שאחריה היו מאתגרות, אבל מסיבות אחרות – מחסור בעובדים, עליות במחירי האנרגיה והתשומות בכלל וחשש מפני האטה עולמית בכלכלה. דווקא בימים אלו של חוסר ודאות, שבהם עסקים רבים נסגרים או מצמצמים את פעילותם, כדאי לבדוק את ביטוח העסק ולוודא שהוא מקיף ומותאם למצב.

ימי טרום קורונה

לפני כשלוש שנים, בימים של טרום קורונה, חשוב היה להתאים ביטוח לעסק לפי כמה קריטריונים מובילים: סוג העסק ומהותו, היקף פעילותו השנתית וכן מספר העובדים. כמו כן, היה צורך לקחת בחשבון גם את סוג הסיכונים העשויים להיגרם לו, אזור הפעילות שלו וכיוצא באלה פרטים. ביטוח עסק מכסה נזקים למבנה ולתכולה, כמו גם נזקי אובדן רווחים, אחריות מקצועית ואחריות המוצר. הביטוח מכסה גם  פגיעה בעובדים בעסק ונזקים לצד שלישי. יש מגוון רחב של ביטוחי עסקים בתחומים שונים והיה צורך להתאימם לעסק המבוטח.

ביטוח עסק מותאם אישית עבורכם

חברות ביטוח שונות מציעות, נכון להיום, ביטוח לעסקים באמצעות  פוליסות המותאמות לעסקים ספציפיים. כך למשל, ביטוח לחנויות בקניון, ביטוח לקייטנות או ביטוח למשרדי עורכי דין. כמו כן קיימות פוליסות ביטוח למרפאות וטרינריות, ביטוח למכוני יופי או ביטוח למכוני קוסמטיקה ובניית ציפורניים. כיום אפשר למצוא גם ביטוח לבתי כנסת. חברות ביטוח עשויות כיום להתאים באופן ספציפי את הפוליסה לעסק שלכם! יש אמנם מרכיבים גנריים, אבל יש גם לא מעט מרכיבים ספציפיים לעסק.

הפוליסה המותאמת כוללת, או עשויה לכלול כיסוי לתכולה, כיסוי לרעידת אדמה ונזקי טבע וכן, במקרה הצורך, כיסוי מפני פריצה לתכולה ולציוד אלקטרוני. בנוסף, עשויה הפוליסה המותאמת לעסק לכלול כיסוי לאבדן הכנסות וגם לרכוש בהעברה, וכן ביטוח כספים עד לסך של 10,000 שקל או חבות כלפי צד ג' גבולות אחריות בין 1,000,000 – 4,000,000 שקל. הביטוח יכלול גם חבות מעבידים וגם כיסוי לתאונות אישיות, מוות או נכות ללא פיצוי שבועי עד 50,000 שקל. כל פוליסה מותאמת, כאמור, באופן ספציפי לעסק ולמרכיבים הייחודיים שלו.

הפגיעה בעסקים

– כך נפגעו חנויות הקניון במהלך הקורונה 

בתקופת הקורונה, עם הסגרים שבאו בעקבותיה וההפחתה הניכרת בפעילות, נגרמו נזקים לבעלי עסקים רבים. בעלי עסקים קטנים שלא היה להם נפח פעילות עסקית גדול להישען עליו היו הנפגעים העיקריים. עסקים קטנים נאלצו לסגור את העסק כליל, או להשבית אותו זמנית בהתאם להגבלות. בתקופה ההיא, שרבים ירצו קרוב לוודאי לשכוח, עסקים נאלצו  לצמצם פעילות, לצמצם שעות עבודה, להוציא עובדים לחל"ת או לפטר עובדים. יש גם עסקים ששינו מעט את ייעודם העסקי וכך הצליחו לשרוד. לדוגמה – עסקים שהתחילו לספק סחורות או מוצרים לבית הלקוח, ולמרבה ההפתעה יצרו לעצמם ערוץ פעילות חדש.

חנויות רבות שאינן נחשבות חיוניות מבחינת המדינה כמו – חנויות בגדים או חנויות צעצועים, נאלצות במהלך כל תקופת הקורונה להישאר סגורות. גם רוב חנויות הקניונים נאלצו לסגור את דלתותיהן. מכיוון שבזמן שהחנות סגורה אין השגחה קבועה על המתרחש בתוך החנות והעובדה שהחנות לא פעילה לא אומרת שלא יכולים להתרחש בה נזקים, כמו נזקי מים, קצרים חשמליים שעלולים לגרום לשריפה ועוד. בנוסף, במקרים רגים גרמה הסגירה הממושכת לקלקול של סחורות, בעיקר בחנויות מזון, שבהן יש חשיבות רבה לתאריך התפוגה של הסחורה.

ביטוחים מותאמים לעסק – איך לבחור ביטוח

בגלל שינויים המשמעותיים בהתנהלות של עסקים, השתנה גם האופי של ביטוחי העסק. נכון להיום, משתדלות חברות הביטוח לבצע התאמה מיטבית ולהעניק לכל עסק את הכיסוי הביטוחי המתאים ביותר עבורו. בחירת הביטוח לעסק צריכה, לפיכך, לקחת בחשבון את כל הנתונים שעשויים להשפיע על הפעילות העסקית ולגלם אותם בפוליסת הביטוח.