ביטוח ישיר נכנסת לענף פוליסות החיסכון בדמי ניהול נמוכים של עד 0.55%
חדשות    

ביטוח ישיר נכנסת לענף פוליסות החיסכון בדמי ניהול נמוכים של עד 0.55%

ביטוח ישיר השיקה פיילוט של פוליסות חיסכון עם דמי ניהול נמוכים של 0.55% ללא עמלת סוכנים. בשלב הראשון תוצע הפוליסה לעובדי ביטוח ישיר ובני משפחותיהם. בשלב הבא המוצר יוצע לציבור הרחב.

שוק פוליסות החיסכון, שמתחרות בקרנות הנאמנות ובתיקים המנוהלים, מגלגל כ־45 מיליארד שקל, ובשנה החולפת גויסו כ־15 מיליארד שקל. דמי הניהול של מוצר זה נעים בין 1% ל־1.2%. הסיבה לכך היא שזרוע השיווק המרכזית של המוצר היא סוכני הביטוח, שגוזרים חצי מדמי הניהול.  הסוכנים מכניסים כ־200 מיליון שקל בשנה משיווק פוליסות מסוג זה.

ההצלחה של הכלי הביאה את כל חברות הביטוח להציע אותו. בחברת הכשרה ביטוח למשל העדיפו להעביר את ההשקעה לבתי השקעות. לכן בהכשרה ביטוח שולי הרווח עוד יותר נמוכים, כי הוא מתקזז עם עמלה של גופי הניהול בשיעור כ־0.3% נוספים. אלטשולר השיגה את התשואה הכי גבוהה ופסגות הכי נמוכה. ביטוח ישיר מצטרפת באיחור ולכן   לא ניתן להשוות את הביצועים, עם זאת בתחום מקביל של ביטוחי מנהלים השיגה תשואה נמוכה ממוצע הענף.

בביטוח ישיר יציעו את המוצר בשיווק ישיר בתהליך דיגיטלי, ללא סוכנים, מה שיאפשר להציע דמי ניהול של 0.55%. למוצר יהיו שלושה מסלולים – מסלול כללי, מסלול אג"ח ומסלול אג"ח ממשלתי – וניתן יהיה להפקיד בו בשני אופנים – חד־פעמי, עם מינימום של 5,000 שקל, והפקדה חודשית עם מינימום של 200 שקל.

מוצרים אחרים שמתחרים בפוליסות החיסכון הם גמל להשקעה, שדמי הניהול שלו גבוהים מעט יותר – 0.7%. בגמל להשקעה יש תקרת הפקדות של 70 אלף שקל בשנה לאדם, שאינה קיימת בפוליסת החיסכון. ביטוח ישיר תנסה למנף זאת כדי למשוך אליה לקוחות. ביטוח ישיר תנסה גם למשוך לקוחות שמשקיעים בקרנות נאמנות באמצעות האפשרות לעבור בין מסלולי השקעה ללא אירוע מס, בניגוד לאירוע מס שנוצר כשעוברים מסלול בקרנות נאמנות. גם חברות כרטיסי האשראי מתכננות להיכנס לתחום שיווק פוליסות החיסכון הפיננסיות וקופות הגמל להשקעה בקרוב. בימים אלה מקימות החברות סוכנויות ביטוח, שיתחרו בסוכני הביטוח על הכסף הטמון במוצרים הפיננסיים הללו.

פוליסות חיסכון – הדגמה ליתרונות על פני קרנות הנאמנות