בכוונת ההסתדרות להשבית את המשק ביום רביעי השבוע; גם העובדים בנתב"ג ובקופות החולים בין השובתים
חדשות    

בכוונת ההסתדרות להשבית את המשק ביום רביעי השבוע; גם העובדים בנתב"ג ובקופות החולים בין השובתים

ההסתדרות מתכוונת להשבית את המשק ביום רביעי השבוע. יו"ר ההסתדרות הכריז בכנס שכותרתו היתה "עובדים כדי לחיות ולא כדי למות"  כי השביתה תהיה קשה ולא יהיו בה החרגות. השביתה, אם תתקיים, היא במחאה על מותם של 37 פועלים באתרי בנין מאז תחילת השנה.

ניסנקורן אמר בכנס כי: ""לא יהיו החרגות בשביתה. משרדי ממשלה, הכנסת, הרשויות המקומיות, מערך הכבאות ותאגידי המים ישבתו". בין השובתים יהיו גם עובדי קופות החולים, נתב"ג, מד"א, הבורסה, קמ"ג, תע"א, תע"ש ועשות אשקלון.

אם תכננתם לצאת לסופ"ש בחו"ל, בדקו היטב את לוח הטיסות שכן רשות שדות התעופה צפוייה לשנות את מועדי הטיסות על מנת לצמצם פגיעה בנוסעים.

לפני מספר שבועות אישרו מוסדות ההסתדרות הכרזה על סכסוך עבודה וזאת לאחר שיו"ר ההסתדרות פנה למשרדי הממשךלה ולמעסיקים לפעול להסדרה של נושא הבטיחות במקומות העבודה.

ההסתדרות מונה מספר דרישות להסדרת הבטיחות בענף הבנייה: הפיכת התקן האירופאי לפיגומים למחייב; אכיפת החובה על לבישת רתמה; הסדרת סוגיית המנופים והעגורנים באתרי הבנייה; והכנסת נספח בטיחות מחייב למכרזי בינוי ותשתית של המדינה.

יו"ר ההסתדרות  ניסנקורן בכנס שבו השתתפו מאות חברי וועדים וראשי ארגוני עובדים כי: ""כל אחד מכם שותף לעשייה חברתית, לדרך משותפת ולסולידריות", אמר ניסנקורן בנאמו. "תארו לכם אדם שייצא בבוקר, לוקח סנדוויץ', הולך לעבודה ולא חוזר כי הוא מת. או נפצע קשה. וזה מיותר. וזה יכול לקרות לכל אחד. לממשלה לא אכפת, וזה מעורר חלחלה. כבר חודשיים אני קורא לממשלה לפתור את העניין, וכל אחד זורק את זה על השני. בשביל זה הם באו לממשלה? לעשייה ציבורית או כדי לא לעשות?".

"ואין וואקום: נהרגים בענף הבנייה, נהגי אוטובוס מותקפים ואחיות מותקפות כי לא מכבדים פה בני אדם", המשיך ניסנקורן. "עוד אחד מת, ועוד נפצע, ולאף אחד לא אכפת ואתה מסתכל על הממשלה והמעסיקים ולא מבין. המעסיק חייב לדאוג לאנשים האלה, שתהיה להם פרנסה ופנסיה וגם בריאות ובטיחות. אם זה היה משהו מורכב, ניחא. אבל מה ביקשו, בטיחות? זה לא מדע פיזיקלי מסובך. למה לא לאמץ תקן מאירופה ולא יהיו כאן פיגומים מקרשים. מישהו ראה פעם אחת פועל בניין עם רתמה? מנופאי צריך להתחנן כדי שהמנוף שלו לא יקרוס? במכרזים של החשכ״ל אין ציון בטיחות. ומה, רק הכסף קובע? בטיחות לא חשובה. ואיפה הכבוד האנושי? חייבים לכבד פה את האדם".

מדריך הזכויות למשפחה החד הורית

הלנת פיצויים – מתי משלמים פיצויים ומה הזכויות שלכם אם לא משלמים לכם במועד?