בכיכר המדינה אושר פרויקט למגדלים בני 40 קומות
חדשות    

בכיכר המדינה אושר פרויקט למגדלים בני 40 קומות

הדמיית הפרויקט הדמיה: 3DVISION הדמיות ממוחשבות

 

לאחר שנים של ויכוחים על פרויקטים שונים בכיכר המדינה  סוף סוף ניתן היתר לבניית מגדלים במקום ובהם 450 דירות בסך הכול. עלות הפרויקט: 1.2 מיליארד שקל

ועדת התכנון המקומית ותכנון ולבנייה תל אביב-יפו נתנה היתר חפירה ודיפון לבעלי מגרשים בכיכר המדינה.  המשמעות היא שאפשר לבנות את המגדלים המתוכננים במקום.

לפי התוכנית צפוים להיבנות במקום שלושה מגדלים, בני 40 קומות כל אחד ובהם 450 דירות בסך הכול. עוד מתוכנן מגדל בן 10 קומות לצורכי ציבור.  מי שמחזיק בקרקע הם 200 בעלי מגרשים פרטיים, וכאילו זה לא מספיק גם עיריית תל אביב מחזיקה בזכויות על הרקרע.

אף שיש עיצוב למגדלים שתכנן עיצב משרד יסקי מור סיוון אדריכלים, ובעלי הקרקע  בחרו בחברת וקסמן גוברין גבע לנהל את הפרויקט, לא נבחר קבלן. כך שלא ידוע מתי תחל הבנייה, אבל בחודש הקרוב יוציאו בעלי הקרקע את עבודות החפירה למכרז בין קבלנים, מתוך כוונה שבאפריל 2019 העבודות יחלו. עלות הפרויקט המשוערת: 1.2 מיליארד שקל. את עלויות העבודה יממנו כל אחד מהצדדים על-פי חלקו היחסי בקרקע

הפרויקט מגיע לאחר שבעבר בפרויקטים ותוכניות שונים נכשלו שונו ולאחר שהיו סכסוכים רבים בין בין בעלי הקרקע לבין עצמם ולבין העירייה. אישור הפרויקט פותח עידן חדש בכיכר.

מנרב בעסקה לרכישת קרקע לפרויקט יוקרה בהרברט סמואל בתא

מרכז תל אביב – הוגדלו זכויות הבנייה

אספן ממשיכה להתרחב בהולנד; רוכשת בניין משרדים ב-114 מיליון אירו