בניית מגדל בעלית מתעכבת בגלל סרבנים – מה אפשר לעשות?
חדשות    

בניית מגדל בעלית מתעכבת בגלל סרבנים – מה אפשר לעשות?

בניית מגדל בין 30 קומות במתחם עלית ברמת גן מתעכבת בשל סרבנים. כך לפי הדיררים האחרים שהגישו את התביעה. לפי התובעים, אב ובתו המחזיקים בחנות מנסים לסחוט את חברת המגדלים בפרויקט, בדרישה לקבל שטחי חנות כמעט כפולים בהשוואה לשאר בעלי הנכסים. מספר בעלי דירות במתחם הגישו לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על כ־4 מיליון שקל נגד הסרבנים.

בשטח שני מתחמים: מתחם עלית א'  שבו נהרסו שני בנייני המגורים ברחוב המתמיד 19־21, שכללו 48 דירות וכן שטח מסחרי. המגדל הוא בן 30 קומות ובו 163 דירות ושטחי מסחר בקומת הקרקע.

התביעה נוגעת למתחם השני: עלית ב' הכולל את המבנים במתמיד 23 ובארלוזרוב 76, שבהם 37 דירות וחנויות. במתחם זה צפוי לקום מגדל בן 30 קומות ובו 122 דירות, ובנייתו מתעכבת בשל הדיירים הסרבנים. התובעים טוענים

מדובר בפרויקט של קבוצת Red Sea Group שבבעלות משפחת פפושדו, המשווקת  את הפרויקט "HIGHLINE", במתחם המתמיד-ארלוזורוב ברמת גן, שהוקם בהשקעה של כחצי מיליארד שקל.

זו תכנית 'פינוי-בינוי' להריסת ארבעה בנייני מגורים ישנים בני שלוש קומות הכוללים חמש חנויות ו-89 יחידות דיור, שבמקומם ייבנו כ-285 דירות חדשות בשני מגדלים. הבניין הראשון צפוי להתאכלס בשנת 2021. כאמור, בניית הבניין הראשון החלה וכעת הבנייה מתעכבת.

האם מותר לסרב לעסקת פינוי-בינוי?

על פי חוק,אם נוצר מצב שבו הרוב המיוחס של בעלי הדירות מסכימים לעסקה ובעל דירה באותו בניין מסרב סירוב בלתי סביר לעסקה, הוא יהיה חשוף לתביעת נזיקין מצד שאר הדיירים שהסכימו לעסקה.

מהו סירוב בלתי סביר?

  • בית משותף שבו יותר מחמש דירות – רוב מיוחס הנו בעלי הדירות שבבעלותם לפחות ארבע חמישיות מן הדירות ושלפחות שלושה רבעים מן הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם.
  • בבית משותף שבו ארבע או חמש דירות – רוב מיוחס הנו כל בעלי הדירות, למעט אחד, ששלושה רבעים מן הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם בתנאי שמתקיימים שני אלה:
    1. בבית המשותף יותר משני בעלי דירות.
    2. בעל דירה המסרב לעסקה מחזיק בבעלותו דירה אחת בלבד.

סירוב ייחשב לסביר, רק אם לא הוצעו לבעל הדירה מגורים חלופיים, דירה המתאימה למגבלותיו או שההצעה אינה כלכלית. נראה שבמקרה לפנינו  הסירוב אינו סביר, אבל נצטרך לחכות לעמדת ההגנה, שכנראה תציג את הטענה שהעסקה אינה כלכלית לבעל חנות.

העליון קבע שסירוב לפינוי בינוי עלול לעלות בקנס!

סרבן התמ"א שניצח את היזם