חדשות    

בנק ישראל למלווים הבנקאים החוץ-בנקאיים: כך תנהגו עם לווים שלא עומדים בתשלומים

הפיקוח על הבנקים העביר  הוראה לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי כיצד לפעול באופן היישום של הדרישות הקיימות בהוראות הדיווח לציבור, ביחס לטיפול החשבונאי בצעדים שהגופים מבצעים מול לווים אשר עשויים שלא לעמוד בתשלומים.

בנק ישראל הסביר שהוא מעודד בנקים וחברות כרטיסי אשראי לפעול באופן זהיר ויזום כדי לסייע בעת הזו למשקי הבית ולעסקים להתגבר על הקשיים  הנובעים מהשפעת נגיף הקורונה, כל זאת בהתאם לאינטרס ארוך הטווח של התאגידים הבנקאיים, של הלווים שלהם ושל הכלכלה בכללותה.

בנוסף, הפיקוח על הבנקים מפרט במכתב את הדגשים ליישום נכון בנסיבות הנוכחיות של הכללים שנקבעו בהוראות הדיווח לציבור לסיווג של חובות בעייתיים בדוחות הכספיים, ומבהיר כי בהתאם לכללים אלה, שינויים שמתבצעים לזמן קצר בתנאים של הלוואה , כגון דחיה במועדי תשלום, ויתור על ריביות פיגורים, או הארכה של תקופת פירעון, לא צריכים לגרום באופן אוטומטי לסיווג של ההלוואות כחובות בעייתיים בארגון מחדש.

בנוסף, מובהר כי בנקים וחברות כרטיסי אשראי יתנו גילוי מלא בדוחות לציבור לכלל החובות ששונו תנאיהם, במסגרת ההתמודדות עם אירוע נגיף הקורונה.

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "המכתב שהוצאנו היום בנוגע לדגשים באופן הטיפול בחובות של לווים שנקלעו בעקבות המשבר לקושי תזרימי, אולם טרום המשבר היו במצב כלכלי טוב, יאפשר לבנקים להמשיך להלוות ולסייע ללווים בעת הזו, מתוך ראיה ארוכת טווח. "החמצן" שהבנקים נותנים לעסקים ולמשקי בית בעת הזו מסייע בצמצום ההשפעות הכלכליות השליליות שיש למשבר על הלווים ועל המשק כולו".

הוראת הפיקוח על הבנקים: מקבלי קצבאות ביטוח לאומי יקבלו דביט לבית