פיקדונות מובנים    

בנק לאומי – פיקדון מובנה על ה-S&P

בנק לאומי משיק פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) על מדד המניות האמריקאי – ה-S&P 500. המשקיעים בפיקדון (שיחל ב-19 במארס) ייהנו מרצפה – ערך ההשקעה במונחים שקליים. אבל צריך לזכור שלמרות שמדובר בהגבלת ההפסד, הרי שייתכן שיהיה הפסד ריאלי – חוסר השגת תשואה (החזר הקרן השקלית) בתקופה של אינפלציה משמעו הפסד ריאלי. ובמקרה הזה אפשר להפסיד לא מעט – מדובר בפיקדון מובנה לשלוש שנים. בכל זאת, ביחס לסיכוי אולי מדובר בהשקעה הוגנת. הפיקדון המובנה לשלוש שנים מאפשר ליהנות מרווח בשיעור השתתפות של 85% מעליית מדד S&P 500 לפי ממוצע תצפיות רבעוניות במהלך תקופת הפיקדון (12 תצפיות).

צריך לשים לב לדקויות – המשקיע יקבל בסוף התקופה 85% מהתשואה של המדד מניות האמריקאי שהיא מחושבת כממוצע של 12 התצפיות לאורך שלוש השנים. זה לא אומר שמקבלים 85% מעליית המדד, יש הבדל גדול בין 85% מעליית המדד ל-85% מממוצע התצפיות – ככלל בשוק עולה הממוצע יהיה נמוך יותר , ועדיין יש זיקה בין הפיקדון המובנה לבין מדד המניות.בלאומי מדגישים שקרן ההשקעה שקלית, וההשתתפות בעליית מדד S&P 500 צמודה לשער הדולר.

לסיכום – הפיקדון המובנה מאפשר בסיכון מוגבל (הפסד ריאלי של המדד / חוסר השגת תשואה במשך שלו שנים) סיכוי להרווח 85% מעליית מדד המניות האמריקאי בהתאם לנוסחה שלפיה יבחנו התשואות 12 פעם במהלך שלוש השנים ויחושב ממוצע תשואות ומממוצע זה יהיה את הביס למענק – 85% ממנו יינתנו בסוף התקופה למחזיקים. ניתן להצטרף לפיקדון המובנה בסכום העולה על 15 אלף שקל.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד)כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקיםעדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנהמדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובניםעדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדוןככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה