מובייל וגאדג'טים    

בעלי סמסונג: אלה החידושים שעומדים להגיע לסמארטפון שלכם

מעודכן ל-12/2019

משתמשי הטלפונים החכמים של סמסונג יקבלו בקרוב למכשיריהם עדכון חדש, הכולל שדרוג למערכת ההפעלה אנדרואיד 10 וגרסה חדשה של ממשק משתמש אז מה מחכה לכם? קראו בכתבה

בימים הקרובים צפויים בעלי הסמארטפונים של סמסונג לקבל למכשיריהם עדכון חדש, הכולל שדרוג למערכת ההפעלה אנדרואיד 10 וגרסה חדשה של ממשק המשתמש של סמסונג המכונה One UI 2.

סמסונג מחזיקה בנתח שוק של למעלה ממחצית ממשתמשי הטלפונים החכמים בישראל, כך שהעדכון החדש צפוי להשפיע בסופו של דבר על חלק משמעותי מאוד מכלל משתמשי הסמארטפונים בארץ.

למרות זאת, שלא כמו באפל, שמשיקה את העדכון לכל דגמי האייפון בבת אחת, אצל סמסונג רק דגמים בודדים יקבלו עדכון בטווח הזמן המיידי. בעלי מכשירים אחרים ייאלצו להמתין עוד חודשים ארוכים, ואילו בעלי מכשירים בני שנתיים ומעלה כנראה לא יקבלו את העדכון כלל.

הראשונים לקבל את העדכון החדש הם בעלי מכשיר גלקסי S10, שיוכלו ליהנות מהחידושים כבר בימים הקרובים ככל הנראה. שאר הדגמים יתעדכנו במהלך 2020. מכשירים מדגם Note10 ו- Note9 יתעדכנו בינואר 2020. גלקסי S9 מהשנה שעברה יתעדכן רק באפריל 2020.  מכשירי סדרת ה-A (דגמי 7, 9, 10, 20, 30, 50, 70, 80) יתעדכנו במהלך 2020 עד חודש יוני, ומכשירים מסדרת ה-J (6, 8) יתעדכנו רק ביוני-יולי.

מהם המאפיינים העיקריים של הממשק החדש?

בעדכון החדש צפויים להיכלל כמה פיצ'רים, ובהם:

■ עיצוב מינימליסטי שתופס פחות נפח במסך: אלמנטים ותפריטים ברחבי הממשק אמורים להיות כעת קטנים יותר וכך להפריע פחות. למשל, חלונית שיחה נכנסת שקופצת על המסך תהיה קטנה בהרבה – היא תציג רק את שם המתקשר ואייקון להשבת שיחה או דחייתה – ולא יוצגו בה פרטים מיותרים כמו תמונה, מספר טלפון ועוד. כך גם לגבי כל חלונית קופצת אחרת, כמו סרגל השמע למשל.

■ מצב פוקוס (מיקוד): מצב חדש שכלול בעדכון ועוזר להימנע מהסחות דעת. אם אתם עסוקים בעבודה ולא רוצים שיפריעו לכם, מצב הריכוז החדש יאפשר לכם לבחור אפליקציות מסיחות דעת במיוחד – למשל אינסטגרם, מייל ועדכוני חדשות – ולהשבית אותן כל עוד אתם במצב מיקוד.

■ מצב חשוך: גם בגרסאות קודמות היה במכשירי סמסונג "מצב לילה" שמכהה את הרקעים והתפריטים ובכך מקל על העיניים ושומר על חיי הסוללה. אך כעת השם משתנה למצב חשוך (Dark Mode), והוא מקיף יותר עמוק יותר: למשל, הוא מגיע כעת לאפליקציות נוספות, לווידג'טים וגם לטפטים.

■ ממשק מחוות מגע חדש: מעתה ניתן להשתמש בממשק מחוות מגע בדומה לזה שקיים באייפון. למשל משיכה מצד המסך תחזור מסך אחד אחורה, משיכה עם האצבע מהחלק של התחתון של המסך תחזור למסך הראשי וכן הלאה. זה מצטרף לממשק המחוות הקיים של סמסונג מגרסאות קודמות, ולחילופין אפשר לבחור גם להציג את סרגל הניווט המסורתי.

■ שיפור המראה הכללי: אנימציות חדשות יהפכו את השימוש הכללי לחלק ונעים יותר, וניתן גם להציג יותר לחצנים בווילון ההתראות העליון.

■ סל מחזור: נוסף סל מחזור לאפליקציות "הקבצים שלי" ו"אנשי קשר". קבצים ואנשי קשר שיימחקו יישמרו בסל המחזור למשך 15 יום ורק אז יימחקו לצמיתות

■ ממשק מצלמה מינימליסטי. בחלק התחתון של המצלמה יוצגו רק קומץ מצבי צילום בסיסיים. מי שרוצה מצבי צילום מתקדמים יותר (כמו למשל "הילוך איטי"), יוכל לבחור דרך לשונית "עוד" מצבים מיוחדים נוספים שיוצגו גם הם בחלק התחתון.

■ פונקציית הקלטת מסך: בווילון ההתראות אפשר להציג מעתה לחצן מהיר להקלטת מסך (בדומה ל"צילום מסך" הקיים כיום). בעזרת מצב זה ניתן ליצור וידיאו של כל מה שמתרחש על המסך, כולל סאונד.

לסמסונג מתקפל החדש יהיה מסך אחד

סמסונג נוט 10 החדש – מסך גדול יותר אבל קל יותר