חדשות    

בקרוב: מספרי רישוי לקורקינטים שיתופיים כמו באוטו

מה לא ניסו כדי להגדיל את הבטיחות של הקורקינטים השיתופיים?  גרמו לחברות להדריך את המשתמשים, הטילו רגוללציה, איימו בקנסות על החברות. עכשיו דבר חדש:  מספר רישוי.

עיריית תל אביב בוחנת ישוי פרטני של הקורקינטים השיתופיים, שיעוגן בחקיקת עזר עירונית. . בכך היא מצטרפת למשרד התחבורה, שיצא ביוזמה דומה.  זה המליץ לחייב קורקינטים ועוד כלים של המייל האחרון  בלוחות רישוי.

עם זאת, מספרי הרישוי לא צופים להיות דומים בדיוק לאלו של המכוניות. המספרים יהיו קצרים יותר ויוצמדו לאחוריהם של הקורקינטים. מטרת התוכנית היא להקל על אזרחים להתלונן על אזרחים נוסעיםשלא כחוק על המדרכ, חוסמים מעברים ומשליכים את הקורקינטים בכל מקום. בעוד העירייה, חברות ההשכרה והמשטרה יכולים בנקל למצוא את פרטי העבריין על הרכב הדו-גלגלי באמצעות פרטים שהזין.

לאחר שליאו יצאה מתל אביב בעקבות הרגולציה הגוברת וכנראה גם בגלל התחרות נותרו בעיר שלוש מפעילות קורקינטים, בירד וליים הגדולות ווינד הקטנה יותר.

מהרגולציות שהפעילה עירייה נראה שהרגולצה נגד חניות במקומות לא מיועדים מצליחה יותר מאשר הרגוליצה נגד הרוכבים עצמם והפרות נסיעה שונות. למרות הפעילויות השונות שננקטו נגדם עדיין חלה עלייה במפסר הרוכבים העבריינים. כעת נוספו על פקחי המשטרה גם פקחים של העירייה.

מעיריית תל אביב נמסר: "העירייה בוחנת את כללי ההסדרה והתנאים שקבעה לקבלת היתר הפעלה לחברות הכלים השיתופיים בעיר. במידה שהתנאים יעודכנו, תצא הודעה מסודרת".

 

כעת למרות שרק תל אביב פרסמה הוראות רגולציה לקורקינטים, החברות פועלות גם בערי הלוויין שלה, בהן רמת גן וגבעתיים. לאחרונה נוספה גם פתח תקווה לערים שבירד וליים פעילות בהן. היתרון של מספרי הרישוי הוא שאינו מגביל את הקנסות לעיר אחת וכך יהיה אפשר יהיה להתלונן על העבריינים בכל עיר.