חדשות    

חברת השכרת הקורקינטים בירד העלתה מחירים בשבתות, בחגים ובלילות

צילום: יחצ

בירד, משכירת הקורקינטים השיתופיים הראשונה בארץ , העלתה בראש השנה מחירים בימים שבהם לא הופעלה תחבורה ציבורית.

המחיר עלה לסך הכל 60 אגורות לדקת שימוש במקום 50 אגורות. נוסף לתשלום של 5 שקלים בעבור כל פתיחת נעילה, תשלום שנשאר זהה לזה שנגבה בימים רגילים. כך יצא שעל נסיעה ממוצעת של 12 דקות שילם כל רוכב בממוצע לפחות 1.2 שקלים יותר מהרגיל.

עד עתה הקפידו כל  חברות השכרה הקורקינטים השיתופיים על מדיניות מחירים זהה, בכל השעות והימים. ראש השנה שבו יומיים וחצי חופש הייתה הזדמנות מצוינת לבירד להעלות מחירים. חברות הקורקינטים השיתופיים כבר כך  מדווחות בקביעות על עלייה בביקוש לשירותיהן בשבתות וחגים. בירד פועלת בתל־אביב, גבעתיים ורמת־גן, ובימים האחרונים השיקה את שירותיה בפתח־תקווה, בעיקר באזורי התעסוקה הקרובים לתחנת הרכבת. בכולן אותם מחירים עד כה.

מבירד נמסר בתגובה כי "החברה מבצעת פיילוט מצומצם, שמטרתו לבחון את תמחורי הנסיעות של החברה בערים בודדות ברחבי העולם ומתוכן בתל־אביב. החברה מבצעת כמה בדיקות לאפשרויות התשלום ובסיומן תודיע על מסקנותיה".

סגנית ראש עיריית תל־אביב ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, אמרה במסיבת עיתונאים של החברה כי "קורקינטים שיתופיים הם נדבך מרכזי במהפכת התחבורה בעיר. היעד שלנו: עד שנת 2025 רבע מההתניידות בעיר תהיה באמצעות פיצול נסיעות בכלים זעירים".

השבוע הודיעה חברת הקורקינטים השיתופיים, כי  גייסה סכום של 275 מיליון דולר, לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. החברה מספקת את שירותיה למיליוני משתמשים ברחבי העולם, בפריסה של מעל ל-100 ערים.

CDPQ ו-SEQUOIA הובילו את סבב הגיוס הנוכחי שהושלם בסכום של 275 מיליון דולר. החברה עובדת במודל הכלכלה היחידתית, כלומר, ככל שהקורקינט החשמלי מכסה יותר נסיעות וקילומטרים הדבר מיטיב עם החברה. הצלחת מודל זה הפך את בירד למובילה בתחום התעשייה העוסקת בפיתוח בר קיימא והגביר את אמון המשקיעים בה.

קורקינטים שיתופיים גם בפתח תקווה: ליים ובירד נכנסות לעיר

מה הדגמים של הקורקינטים השיתופיים ומה הכי טוב

הסדרה בתחום הקורקינטים – יוגבלו מספר הקורקינטים בתל אביב

קורקינטים חשמליים – לשכור או לקנות?

 

קורקינטים חשמליים - הכל על האפליקציות

קורקינטים חשמליים – הכל על האפליקציות