חדשות    

בשורה למעסיקים בירושלים: משרד הכלכלה מקצה 40 מיליון שקל לקליטת עובדים

שר הכלכלה עמיר פרץ צילום : חיים צח/ לע"מ photo : Haim Zach / GPO
מעודכן ל-05/2021

המשרד יממן 25% ממשכורתם של עובדים בשכר גבוה באזורי עדיפות לאומית וירושלים – למשך שנתיים

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה מפרסמת מקצה תחרותי בהיקף של כ-40 מיליוני שקלים, לתמרוץ מעסיקים לקלוט עובדים חדשים באזורי עדיפות לאומית ובירושלים – חידושים רבים במסלול ביחס למקצים קודמים:

מסלול תעסוקה 4.18 נועד לעודד השקעות במשק של תעשיית העילית, לרבות תעשיית המו"פ והמחשבים, תוך שימת דגש על העלאת שיעור הצמיחה באזורי עדיפות לאומית ועל עידוד יצירת משרות בשכר גבוה באזורים אלה.

המסלול מסייע למשקיעים שמעוניינים להקים, להרחיב או להעתיק את עסקיהם לאזורי עדיפות לאומית או ירושלים ולהעסיק במסגרת זו עובדות ועובדים חדשים (עובד שנקלט אחרי ה-1.12.2020). סיוע לחברות באזורים אלה, בהעסקת עובדים בשכר גבוה, יוצר פעילות כלכלית המאפשרת לחברות להתפתח ומשפיע על המרקם הדמוגרפי באזור.

סכום הסיוע עבור כל עובד הינו בממוצע 25% מעלות שכר העובד לשנתיים.

על החברות הניגשות למסלו זה להעסיק מינימום 15 משרות חדשות, כאשר למחציתם ישולם לפחות השכר הממוצע במשק (כ-11 אלף שקל) בתוספת עלויות מעביד, ולמחציתם פי 1.5 מכך (כ-16 אלף שקל).

היקף הסיוע לחברות שיזכו במסלול זה, נע בין 180,000 שקל למשרה ועד 18 מיליוני שקלים סך הכול.

המועד האחרון להגשת בקשות: 1 ביולי 2021

השנה, בעקבות השינויים בשוק העבודה עקב התפשטות נגיף הקורונה, נעשו מספר שינויים מהותיים במסלול ביחס לשנים קודמות, במטרה להרחיב את פוטנציאל החברות הנהנות.

  • תמהיל השכר השתנה, כך שבוטל החיוב במדרגת השכר הגבוהה יותר, של פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק, באופן שמקל על החברות לנצל את מלוא המענק.
  • הקלה בתנאי הסף – מחזור מכירות מינימלי שנדרש הוא 15 מיליוני שקלים, ובוטל המינימום של מספר משרות קיימות לפני מועד ההגשה.
  • קיצור ההתחייבות לשנתיים (במקום 4 שנים), בנוסף לשנת היערכות לגיוס מיום הזכייה.
  • מתן אפשרות להעסיק עובדים בעבודה מרחוק.
  • מתן עדיפות לבקשות של חברות מאילת וחבל איילות, עוטף עזה, קריית שמונה, ובקשות להקמות והעתקות של עסקים לאזורי עדיפות לאומית (להבדיל מהרחבת עסקים קיימים).
  • ניקוד נוסף ליישובים מרוחקים ממרכז הארץ.
  • הרחבת רכיבי עלות שכר המוכרים למענק– כל שכר הברוטו של העובד בתוספת עלויות מעביד מוכרות לצורך חישוב המענק.
  • ביטול האיסור להגשה במספר מסלולים במקביל.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, מסר: "עובדים בשכר גבוה, תושבי הפריפריה ואזורי עדיפות לאומית, נפגעו ממשבר הקורונה, יותר משאר אזורי המדינה. על מנת להחזיר כמה שיותר עובדים למעגל העבודה, בדגש על מקבלי שכר גבוה באזורים אלו, ביצענו מספר שינויים מהותיים במסלול, במטרה להרחיב את פוטנציאל החברות שיוכלו ליהנות מהסיוע שלנו. אנו במשרד הכלכלה נמשיך לתמוך במעסיקים שייצרו משרות איכותיות, בשכר גבוה בפריפריה, ויסייעו ליותר עובדות ועובדים להצטרף למעגל העבודה".

מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, שלמה אטיאס, הוסיף: "רשות ההשקעות, הפועלת לעודד השקעות, פיתוח התעשייה והפעילות הכלכלית בפריפריה, יוצאת עם תוכנית אשר תעודד את המעסיקים לייצר משרות איכותיות בשכר גבוה בפריפריה. אני מאמין שתוכניות מהסוג הזה חשובות לצמצום הפערים בחברה הישראלית, במיוחד בעת הזו לאחר המשבר שחווה שוק התעסוקה בישראל בתקופת הקורונה".

יוזמה חברתית: משרד הכלכלה והתעשייה יקצה 53 מיליון שקל לשילוב עובדים מהפריפריה ומהמגזר הערבי

הוקמה קרן של 15 מיליון שקל לסיוע לעסקים במגזר הערבי