חדשות    

ג'נרל מוטורס מציגה רכב ללא נהג, הגה או דוושות

סטארט-אפ בשם קרוז השייך לג'רנל מוטורס חשף את עיצוב הרכב ללא נהג שלו. הרכב החשמלי של החברה פותח על ידי הונדה, שגם מחזיקה במניות בסטארט-אפ.

לרכב אין הגאים או דוושות ופיתוחו התעכב בשנה. בקרוז אומרים שהרכב פותח עבור בעלות משותפת: "זה לא מוצר שאתה קונה,  זו חוויה שאתה חולק בה".

מנכ"ל החברה דן אמאן מציין שהוא חפץ שנהגים יעברו מנסיעה אינדיבידואלית לנסיעה משותפת. כדי להפחית את פליטות הפחמן, את התאונות ואת הפקקים.

זה לא הניסיון הראשון של קרוב ברכבים אוטונומיים. במשך שנים חלו ניסווים בדגמי שברולט בוט חשמליים  שנבחנו על ידי נהגים והיו בעלי הגה. ג'נרל מוטורס כבר התכוונה להשיק את הרכב בשנה שעברה בסן פרנסיסקו אבל דחתה את ההשקה משום  שלטענתה היו נדרשים עוד ניסויים, והרכב עבר שדרוגים טכניים.

הונדה מחזיקה ב5.7% מהמניות בשווי  2.75 מיליארד דולר. גם ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק הביעה עניין בחברה.  גם מפתחי כלי רכב אחרים ללא נהג נעזרים בטכנולוגיה של אינטליגנציה מלאכותית אך מתמודדים עם רגולמיה, כך למשל בישראל אין אישור לרכבים ללא נהג, על אף כניסתה של טסלה לארץ. הסיבה היא כמה תאונות שבהן היו מעורבות המכוניות, למרות הסברה הקודמות שהן בטוחות יותר מכלי רכב עם נהג. כך ממשלות החליטו להתערב יותר ולדרוש יותר פיתוח של כלי הרכב. למשל בארצות הברית מכוניות טסלה נבחנות על ידי הממשלה, שבודקת אם הן מאיצות ללא שליטה. גם בפולקסווקן מפתחים רכב ללא נהג, אך שם אומרים שהם מתקשים עם האתגרים שמכונית כזו דורשת.

מניית טסלה בשיא כל הזמנים

אמריקה חזקה שוב? בנובמבר נוספו 266 אלף משרות בארצות הברית

באובר משיקים קורקינטים ללא נהג

רכבים ללא נהג יתחילו לנסוע בבר אילן