מדריכי דירה ומשכנתא    

דירה חזיתית או עורפית – מה עדיף? לא מה שחשבתם

מעודכן ל-02/2019

דירות חזיתיות היו נחשבות בעבר טאבו. אבל היום עם בנייה טובה יותר ומנטרלת רעשים הדירות החזיתות כבר לא סובלות מרגשי נחיתול לעומת הדירות הערופיות  

אצל רוב הרוכשים דירה חזיתית בכביש ראשי נחשבת טאבו, ולכן מחיריה נמוכים יותר גם באזורים מבוקשים. דירה חזיתית היא דירה שפונה לרחוב או לחזית הבניין ודירה עורפית פונה לצד  הבניין – או לאחורי הבניין – מקום שקט יותר.

הרוכשים פוחדים מהרעש, מהזיהום, ומפיח. ואכן ערך דירה בחזית קטןלרוב  ב-10%-30% מדירה עורפית, תלוי בעוצמת הרעש ובמבודדים. ולפעמים דווקא דירה לכביש צדדי חשופה יותר לרעשים ובהם צפירות. מעבר לכך, מסתבר שכמו תמיד – זה תלוי במיקום. יש דירות בחזית שיקרות יותר מדירות בעורף, בעיקר מכיוון שהנוף מהן מרשים יותר. כלומר, "הקנס" בגין החזית, נופל במקרים מסוימים מהתועלת שבחזית.

לכן חשוב לא להסתמך רק על המונח "עורפי" או "חזיתי". צריך לבקש לראות את הדירה בזמן שבו יש הרבה תנועה ברחוב. תגלו לפעמים שהדירה החזיתית שקטה ממה שחשבתם והעורפית רועשת יותר. חיסרוך נוסף בדירה עורפית היא שזו מועדת יותר לפריצות מדירה ברחוב ראשי השחופה לעיני כול. לעיתים הנוף שתצפו מהדירה העורפית יהיה בטון וחבלי כביסה וחתולים מיוחמים יפריעו את מנוחתכם. ויש מי שמעדיף לצפות מהמרפסת על התנועה העוברת ועל שדרות עצים. אז אם אתם יודעים שנוף ישפיע לכם על מצב הרוח, כדאי להביא גם את זה בחשבון.

חשוב לציין שיש היום כמה שינויים בהרגלי הבנייה ובשיפור באקוסטיקה ואפילו הרבה מבנייני היוקרה נבנים על אוטוסטרדות, ושם העשירון העליון לא ישלם פחות על דירה חזיתית. כמו כן גם רוכשים בגיל המבוגר, שפחות חשופים לרעש, רוכשים יותר דירות על כבישים סואנים. אז פשוט לא קונים דירה בשק בגלל תווית, באים בשעות הרעש ומתרשמים, ובמקרים רבים מגלים שהשד לא נורא כל כך.

למה הדירה של השכן יקרה יותר משלי?

קניתם דירה בארץ ואתם גרים בחול? לא תקבלו הנחה על מס רכישה

מי אחראי לתיקונים בדירה חדשה

מחירי הדירות – לאן?