חדשות    

דירה עם נוף לג"רפה: מאות דירות ייבנו ליד גן החיות התנ"כי

 

אושרה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בירושלים, המכונה "מורדות משואה". השכונה תמשיך את שכונת גבעת משואה, והיא ממוקמת בשטח פתוח במורדותיה ומעל גן החיות התנכ"י ונחל רפאים. היוזמת היא רשות מקרקע ישראל.).

התוכנית היא של כ-170 דונם. הבניינים ייבנו משני ציד אותו כביש שיהווה ציר מרכזי בשכונה. הבניינים יהיו בני  שמונה קומות לכל היותר, ובחלק מהמבנים הבינוי יכלול קומות מתחת למפלס הכניסה. צפויות להיבנות בשכונה 493  דירות, כאשר 99 מתוכן מיועדות לדיור בר-השגה.

הבינוי הצפוני במעלה ההר- כולל שתי קומות חניון תת קרקעי ומעליו בינוי מדורג בן 6-8 קומות. הבינוי הדרומי כולל 3 קומות מגורים מעל למפלס הכניסה ו4-5 קומות מתחת למפלס הכניסה.

התוכנית כוללת מספר מבני ציבור בקצה המערבי של השכונה: חטיבה צעירה וגני ילדים, בית כנסת ומבנה לתנועת נוער. במרכז השכונה ובקצה המערבי מתוכננים שני מבני מסחר לשירות השכונה והמבקרים באזור.

התוכנית יוצרת תוואי לינארי המאפשר מסלול הליכה או רכיבה באופניים אשר בקצהו ישנה גישה אל הטבע ואל הפארק הלאומי. בקצה הדרומי של התוכנית מתוכננת טיילת רחבה לנוף הפתוח. התכנית כוללת עצים וערכי טבע לשימור לצד שטחים ציבורים מגוננים. כמו כן במסגרת התוכנית יתבצע עיבוי שטח החיץ במורדות הדרומיים ש

לאור המצב והימצאו של גן החיות הוחלט כי יוקם קיר אקוסטי שימנע רעש שיגיע מכיוון גן החיות. כדי למנוע ריחות רעים תוקם צמחייה. במסגרת התוכנית ייערך מסמך שיבחן את עוצמות הרעש העשויות להפריע את מנוחת החיות בתקופת הבנייה. לאחר אכלוס השכונה, כך נכתב, יבוצע תיאום עם הנהלת גן החיות בנושאי התאורה, כדי להימנע מפגיעה בחיות.

עו"ד גלעד ברנע, שייצג את תושבי שכונת גבעת משואה בהתנגדותם, טען לאחר אישור התוכנית כי הוד"ל כלל לא הייתה רשאית לאשר את התוכנית. "מדובר בהחלטה של גוף שהוא פגר משפטי. גוף שלא קיים כבר היום. להחלטה אין שום תוקף משפטי משום שהוראת השעה לפעילותו פקעה". ברנע הוסיף כי "הפגיעה בבעלי החיים בגן החיים היא ברמת ודאות גבוהה".

עורכי התוכנית הם האדריכלים דורית ודורון הוק, האחראים, בין היתר, לתכנון מרכז ישפרו בקרית גת, ופרויקט סביוני גן ארנונה, בירושלים.

דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה – איך זה עובד