תיירות    

האי השכן קורא לכם: כך תוזילו את מחירי נופש בכרתים

האי היווני כרתים הוא מאתרי הנופש האהובים ביותר על ישראלים. מדי שנה עושים אינספור ישראלים את הטיסה הקצרה לכרתים, לחופשת בטן גב עם פוטנציאל תיירותי לא מבוטל – כרתים הוא אי שמשלב לצד החופים היפים גם נופים עוצרי נשימה, כפרים אותנטיים ואתרים היסטוריים. נקודת ההתחלה של חופשה בכרתים היא לרוב אטרקטיבית מאד מבחינת המחיר, כי מדובר באחד מהיעדים היותר זולים שיש עבור הישראלים. במדריך הבא תקראו איך תוכלו לחסוך עוד יותר במהלך השהות בכרתים, ובכך להפוך את החופשה באי הקסום הזה לנגישה אפילו יותר. אתם מוזמנים לקרוא את המדריך הנוכחי ולהבין איך מוזילים את המחיר של נופש בכרתים.

טיסות או חבילות נופש?

נופש בכרתים חייב להתחיל עם טיסה, שלמרבה השמחה היא קצרה וגם זולה יחסית – בדרך כלל, אבל לא תמיד. הטיסה הקצרה מוציאה מהתמונה ברוב המקרים את אפשרות הקונקשן, שמן הסתם תביא להפיכת המסע שאמור להיות קצר לאי לארוך פי כמה. בלב עונת התיירות תוכלו למצוא טיסות במחיר של כ-300-400 דולר לשני הכיוונים, גם אם מחירים יקרים יותר הם אפשריים בהחלט.

המחירים של טיסות לכרתים משתנים בהתאם למועד שלהן, לסוג הטיסה (טיסה סדירה מול טיסת צ'ארטר) וכמובן שגם תנאיה (טיסות לואו קוסט לגיטימיות בהחלט על רקע משך הטיסה הקצר). הביקוש למטוס הספציפי מגדיר אף הוא את המחיר, כאשר בדרך כלל המחיר יעלה ככל שהמושבים במטוס ייתפסו – כלל שנכון בעיקר בטיסות סדירות. מנגד היצע הטיסות הרחב כן מאפשר למצוא דילים משתלמים של הרגע האחרון, עקב ההנחה שחברות התעופה והתיירות יעדיפו פעמים רבות להוזיל מחירים ולא לראות את המטוסים יוצאים לדרך כשהם ריקים. מומלץ להחליט מראש לגבי האסטרטגיה שאתם מתכוונים לנקוט בה, ולראות מהי ההשפעה שלה על המחיר. כמובן שזה תלוי גם במידת הספונטניות שלכם, כאשר לרוב לא צריך לתכנן יותר מדי חופשות בכרתים.

טיפים לחיסכון בלינה

בכרתים יש היצע רחב מאד של מלונות בכל דרגות האיכות. התוצאה היא שטווח המחירים נוטה להיות מגוון, כאשר המחיר תלוי בדרגת המלון, בסוג האירוח, במיקום (הרסוניסוס למשל נוטה להיות זול יחסית אבל מנגד מרוחק מהחופים השווים של האי) וגם בתקופה הספציפית בשנה. מבחינת סדר גודל של מחירים, ביצענו בדיקה לגבי חודש יולי וראינו שיש לא מעט אופציות בכל קטגוריית מחירים. רוב המלונות היו במחירים של כ-60-150 דולר ללילה, אבל היו גם אופציות זולות יותר ויקרות יותר (יש בכרתים מלונות שיצריכו מכם לשלם על חדר טוב כ-250 דולר ויותר). מכיוון שמלון משפיע בצורה ניכרת על חוויית השהות בכרתים, ובגלל שהמחירים של המלונות הם גם כך לא בשמיים, לדעתנו ניתן לבחור מראש במלונות איכותיים יחסית. אתם לא צפויים לקרוע את הכיס.

מי שכן רוצה לחסוך יוכל לעשות את זה במספר דרכים. יש בכרתים מלונות בדרגת תיירות נמוכה, אם כי כאמור לא בטוח שכדאי להתבסס עליהם בגלל הפגיעה האפשרית בחוויית הנופש. עם זאת יש אוכלוסיות שמלונות מהסוג הזה עשויות להתאים להן, דוגמת צעירים שמחפשים בעיקר מקום לנוח בו בין הגיחות לים, המסיבות וכן הלאה. בערים דוגמת מאליה או חניה יש פתרונות זולים שיתאימו לצעירים עם תקציב מוגבל שרוצים להיחשף לסצנת חיי הלילה ושלא זקוקים בהכרח לאירוח כיד המלך – פתרונות במחיר של כ-50-100 דולר ללילה. אופציה אחרת שפופולארית עבור צעירים וגם משפחות עם ילדים היא דירות האירוח למיניהן, שמציעות לרוב שהות על בסיס לינה בלבד (יש מטבח בו ניתן להכין ארוחות) אבל מגיעות עם תג מחיר נוח.

מלונות על בסיס הכל כלול אמנם ייראו יקרים יותר בנקודת ההתחלה, אבל עבור משפחות וזוגות שרוצים להתפנק הם עשויים להוזיל את מחיר החופשה הכולל. הסיבה היא שהמלונות מונעים מאיתנו לבזבז כסף באי על אוכל ושתייה. הם יתאימו בעיקר לנופשים בהם רוב הזמן רוצים לשהות במלון, כך שרצוי שהמלון יציע מספיק אטרקציות: בריכות שחייה ומתקני ספא, פארק מים לילדים, פעילויות לכל בני המשפחה ועוד.

חבילות נופש

ניתן למצוא חבילות נופש בכרתים בכל ימות השנה, ובעיקר בחודשי הקיץ ובחגים. חבילות אלה תהיינה מן הסתם פשוטות יותר להזמנה עבור רוב האנשים, כשמבחינת המחיר יש כאן פוטנציאל להוזלה משמעותית אפילו ביחס להזמנה העצמאית. תוכלו למצוא דילים לכרתים, עם טיסה, מלון ולרוב עם העברות, במחירים של כ-400-500 דולר. כך למשל בבדיקה שערכנו באתר איסתא מצאנו דילים משתלמים מאד של חבילות נופש במחירים של כ-300-400 דולרים, לתקופות של ארבעה ימים או יותר ובמועדים מבוקשים יחסית. יחד עם זאת בתקופות העמוסות יותר המחירים עשויים לעלות ולעמוד על משהו כמו 700-800 דולר לאדם. מה שכן, אנחנו ממליצים תמיד לא לקחת כ"תורה מסיני" את ניסיונות השיווק של אנשי חברות התיירות ולבצע בדיקות לגבי טיב המלון וגם המיקום שלנו. יצא לנו לשמוע סיפורים על אנשים שרכשו בכרתים חבילת נופש רק כדי לגלות לאחר מכן שהמלון שבחרו אינו אטרקטיבי או מרוחק מכל אטרקציה באי (מה שכמובן מייקר את העלויות). לא תמיד החברות מציעות מלונות אטרקטיביים, בעיקר בדילים הזולים, כך שרצוי שתבצעו בדיקות דרך אתרים "אובייקטיביים" דוגמת Tripadvisor. תמיד יש פוטנציאל להטיה מסוימת, לכאן או לכאן, אבל דרך הביקורות ניתן ברוב המקרים לקבל תמונה כללית לגבי המצב האמיתי של המלון.

כלל האצבע כאן הוא שאם משקיעים את המאמצים הדי מינימליים בבדיקת הצעות של מספר חברות המציעות נופש בכרתים, ניתן להגדיל מאד את הסיכויים לדילים המשתלמים שאנחנו חושקים בהם. עם זאת יש מקרים בהם ההזמנה העצמאית תהיה זולה יותר, בעיקר כאשר אנחנו מצליחים למצוא טיסות זולות בשילוב עם מבצעי מלונות (כפי שמוצעים פעמים רבות באתרים דוגמת Booking או Hotelscombined). ההמלצה שלנו היא לברר בשני הכיוונים, בהתאם לסוג החופשה שאתם מצפים לה ולמועד הכללי, ולבחור במה שיוצא הכי משתלם. יכול להיות שביום נתון התמונה תשתנה לחלוטין, כך שיש אנשים שבודקים את ההצעות במשך מספר ימים לפני שהם מקבלים את ההחלטה הסופית.

מתי טסים לכרתים?

כרתים הוא יעד נופש, אם כי כאמור הוא מציע לדעתנו יותר מאשר החופים. כך או כך, אתם יכולים לשקול הגעה לכרתים מחוץ לעונה המבוקשת ביותר שלו – חודשי הקיץ או חגי ישראל (עדיפות לחגים בתחילת השנה). המחירים משתנים בהתאם לביקוש, ולכן עשויים להשתנות לאורך השנה. חודשי הקיץ והחגים יהיו לרוב יקרים מעט יותר מאשר עונות המעבר ועל אחת כמה וכמה חודשי החורף. הפערים עשויים להיות גם של עשרות אחוזים. החודשים מאי-יוני, או לחלופין ספטמבר- אוקטובר, יכולים להציע הנחות של עד כ-30% במחירי השהות בכרתים, בלינה, באטרקציות התיירותיות ועוד. בנוסף, האי בתקופות אלה נוטה להיות עמוס הרבה פחות מאשר בחודשי הקיץ הלוהטים. לא מעט זוגות ומשפחות רואים את זה בתור יתרון.

ניתן למצוא דילים לכרתים שיהיו משתלמים וזולים באופן יחסי גם בלב עונת התיירות, בין אם בהזמנה מוקדמת ובין אם בדקה ה-90. מה שכן ניתן לעשות הוא לתכנן את החופשי לשולי הקיץ, לכאן או לכאן, ובכך ליהנות ממזג אוויר סביר לטיולים. לפני שאתם סוגרים נופש בכרתים אנחנו ממליצים לכם לברר מהו מזג האוויר הצפוי באי בתקופת ההגעה, או אפילו מהי טמפרטורת המים. שמענו כבר על אנשים שביקרו בכרתים בחודשים נוחים לטיולים אבל התאכזבו לראות שהמים פשוט היו קרים מדי.

…………………………….

מוזמנים לקרוא את המדריך המלא שלנו על חיסכון בנופש ביוון.

ויש גם טיפים לחיסכון בעוד יעד קרוב – קפריסין