שוק ההון    

הבורסה משיקה אופציות ארוכות על מדד ת"א 35; זה חשוב!

עד היום אם רציתם להשקיע במדד ת"א 35 לטווח בינוני וארוך, הייתם רוכשים קרן נאמנות, קרן מחקה, תעודת סל, ואם רציתם  לעשות שורט על המדד יכלתם לבחור תעודת סל בשורט. מעכשיו יש לכם אפשרות אחרת – אופציות ארוכות על המדד. כן, קולים ופוטים לתקופה ארוכה משלושה חודשים, וזה מאפשר למשקיעים לגוון את ההשקעות, להתמנף (בדלת האחורית) דרך האופציות, ולגדר את הפעילות שלהם בשוק ההון גם לטווחים בינוניים וארוכים. זו באמת בשורה לשחקנים באופציות.

מהודעת הבורסה עולה כי מ-29 במארס יושקו  לראשונה סדרות "ארוכות" של חוזים עתידיים על מדד ת"א-35. החוזים העתידיים ה"ארוכים" על מדד ת"א-35 יהיו ל-15 חודשים. בחודשים מרץ, יוני, ספטמבר ודצמבר תפתחנה סדרות חדשות של חוזים עתידיים ל-15 חודשים.

ביתר החודשים, כנהוג היום, תפתחנה סדרות ל-3 חודשים ולפיכך, בכל נקודת זמן ייסחרו 7 סדרות חודשיות – 3 סדרות לכל אחד מ-3 החודשים הקרובים ועוד 4 סדרות ל-6, 9, 12 ו-15 חודשים. זאת, בנוסף לחוזים העתידיים השבועיים שימשיכו להיפתח כנהוג היום.

פתיחה של סדרות החוזים העתידיים ל-15 חודשים תאפשר, בכל נקודת זמן, לסחור בחוזים העתידיים שהתקופה שלהם לפקיעה הנה לפחות שנה וניתן יהיה לגלגל פוזיציות, גם לתקופות של שנה.

השקת הנגזרים ה"ארוכים" מבוצעת בהמשך לשיחות שהתקיימו עם חברי בורסה ופעילי השוק ועל בסיס ניתוח מקצועי שערכה הבורסה. בבורסה מאמינים כי הדבר יתרום לשכלול המסחר וייתן מענה לצורך אמיתי הקיים בקרב פעילי השוק השונים.

בבורסה מזהים מספר גורמים שעשויים לסחור בנגזרים ארוכים, כולל הסטה של פעילות שמתבצעת כיום בשוק ה- OTC, לבורסה וצפי ל"גידור רגולטורי" של תיק הנוסטרו של חברות הביטוח, במסגרת יישום תקנות סולבנסי II.

בנוסף, השקת הנגזרים החדשים יכולה לעודד כניסה של שחקנים חדשים שמעדיפים לפעול בנגזרים "ארוכים" יותר מאלה הקיימים היום.

סדרות  האופציות ה"ארוכות" יותר יושקו ב-6.9.18.

מוקדם יותר היום הודיעה הבורסה על תוכנית שיתוף עם שחקני האופציות לפיה מעל פעילות מסוימת יקבלו הסוחרים סוג של החזר, וכך בעצם יוזילו את העלויות שלהם במסחר באופציות (הרחבה)