שוק ההון    

הביטקוין בשיא של שמונה חודשים למרות פריצות ואי-סדרים בבורסות בענף

ביטקוין

למרות פריצה לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, הצעת חוק לבטל מטבעות דיגיטליים ומכירת מטבעות של בורסת קריפטו לאחר שנקלעה לחובות, הביטקוין מגיע לשווי 7150 דולר – שיא של שמונה חודשים

ה היה שבוע טוב למטבעות דיגיטליים ,בעיקר בשל התחזקותו של המטבע המוביל בשוק, הביטקוין. אחרי רצף עליות שערים  וזינוק של יותר מ-80% מתחילת השנה, טיפס מחיר הביטקויון, מעל לרמה של 7,300 דולר, לאחר שיותר מחצי שנה לא היה ברמה זו. לאחר מכן ירד מעט הביטקוין לרמה של 7,150 דולר – עדיין מחיר שיא של שמונה חודשים.

המחיר הנוכחי של הביטקוין משקף למטבע שווי שוק של יותר מ-126 מיליארד דולר – כ-59% מהשווי הכולל של שוק הקריפטו, שבו כ-2,200 מטבעות דיגיטליים.

עליית שער הביטקוין באה על רקע הצעה להוציא אותו ומטבעות אחרים מחוץ לחוק בארצות הברית בתואנה כי ארגוני טרור כמו חמאס משתמשים במטבעות הקריפטו כדי לגייס תרומות לפעילותם. הצעה שכמובן זוכה להתנגדויות.

העלייה בשער הביטקוין הגיעה גם למרות דיווח על הפריצה לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם בימים האחרונים. לאחרונה דיווחה בורסת ביננס, שנוסדה בסין ופועלת כיום מיפן, כי האקרים פרצו לארנק "חם" שלה וגנבו ממנו 7,000 ביטקוין, בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר. זוהי הפריצה הגדולה ביותר לבורסת קריפטו מאז הפריצה לבורסת קוינצ'ק היפנית בינואר 2018, שבה נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי של כחצי מיליארד דולר.

בארנק החם שנפרץ, הוחזקו 2% מכלל החזקות הביטקוין של ביננס. ארנקים "חמים" מחוברים לרשת, ולכן הם מטרה קלה יותר לפריצה לעומת ארנקים "קרים" להחזקת מטבעות קריפטו. בעקבות הפריצה הודיע ביום חמישי מנכ"ל בייננס, צ'אנגפנג זאו, כי הבורסה תשתמש ברזרבות הביטקוין שלה כדי לוודא שאיש מלקוחותיה לא ייפגע.

אירוע נוסף שעניין את שוק משקיעי הקריפטו בשבוע החולף, היה ההכרזה של בורסת הקריפטו ביטפינקס על כוונתה לגייס מיליארד דולר בהנפקת האסימון הדיגיטלי ליאו. בסוף השבוע הודיעה ביטפינקס כי החליטה לבטל את ההנפקה הציבורית ולהסתפק במקומה במכירה פרטית של האסימונים למשקיעים כשירים, שאותה היא מצפה להשלים בקרוב. מכירת המטבעות מגיעה לאחר שנעלמו 850 מיליון דולר מהבורסה שלה

מייסד בורסת ביטקוין מת עם הסיסמה והכסף נגנב

הביטקוין ברמה הגבוהה ביותר בחודש האחרון

ג'יי. פי מורגן: ביטקוין יגיע למחיר רצפה