פיקדונות מובנים    

הבינלאומי מציע פיקדון דולרי ל-24 חודשים בתוספת מענק המותנה בעליית סל מניות מובילות בארה"ב

הבנק הבינלאומי מציע פיקדון דולרי ל-24 חודשים בתוספת מענק המותנה בעליית סל מניות מובילות מהסקטורים טכנולוגיה, תעשיה ופיננסים הנסחרות בארה"ב ובתנודתיותן

הבנק הבינלאומי מציע פיקדון דולרי ל-24 חודשים בתוספת מענק המותנה בעליית סל מניות מובילות מהסקטורים טכנולוגיה, תעשיה ופיננסים הנסחרות בארה"ב ובתנודתיותן. הפיקדון פתוח להפקדות החל מיום 2 ביולי 2015 ועד ליום 23 ביולי 2015. הבנק מציין כי הלקוח עשוי ליהנות ממענק הקשור בהתחזקות של סל מניות מובילות מהסקטורים טכנולוגיה, תעשיה ופיננסים הנסחרות בארה"ב במשך תקופה של 23 חודשים. קרן הפיקדון הנומינלית מובטחת.

נכס הבסיס בפיקדון: סל המורכב מ-10 מניות (לכל מניה משקל שווה של 10%), כדלקמן: Apple Inc, Facebook Inc, Hewlett – Packard Co, Liberty Global Plc, Bank Of America Corp, Citigroup Inc, MasterCard Inc, General Electric Co, The Boeing Company, ו-The Mosaic Company.

תנאי הפיקדון: נקבע חסם עליון לכל מניה בשיעור של 40% מעל השער היסודי (שער הסגירה ביום 24.7.15). תקופת הבדיקה הינה בת כ- 23 חודשים, החל מיום 25.7.15 ועד ליום 26.6.17, במהלכה ייבדק בכל יום שער הסגירה של כל מניה לעומת החסם העליון שלה. פירעון הפיקדון: 24.7.17, ללא אפשרות לפירעון מוקדם. סכומי הפקדה: מינימום 5,000 דולר ומקסימום 150,000 דולר.

ביצועי מניה (יחושב בנפרד לכל מניה) – קיימות 2 אפשרויות: ראשית, במקרה שכל שערי הסגירה של המניה במהלך תקופת הבדיקה יהיו נמוכים מהחסם העליון, ביצוע המניה יחושב כשיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש מנקודה לנקודה (למען הסר ספק, יתכן ביצוע מניה שלילי אשר יקטין את שיעור שינוי הסל). אפשרות שנייה, במקרה שבמהלך תקופת הבדיקה אחד או יותר משערי הסגירה של המניה יהיה שווה/גבוה מהחסם העליון, יוחלף ביצועה בפועל של המניה בשיעור קבוע של 6% לכל תקופת הפיקדון (ללא קשר לביצוע המניה בפועל בתום תקופה מנקודה לנקודה, בין אם שלילי או חיובי). שיעור השינוי של סל המניות הינו ממוצע חשבוני של כל ביצועי המניות כפי שחושבו (ביצוע בפועל או "השיעור הקבוע").

תנאי המענק: במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה חיובי (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 60% משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 24% (לא כולל). אם שיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/ אפס – ייפרע הפיקדון בתום 24 חודשים ללא מענק. קרן הפיקדון מובטחת. תאריך סיום הפצה: 23.07.15.

פיקדון דולרי הבינלאומי – דוגמה אופטימית (לחץ על התמונה להגדלה):

פיקדון דולרי הבינלאומי - דוגמה אופטימית

בנק לאומי מציין כי יתרונות הפיקדון הינם: פוטנציאל להשתתפות במגמת התחזקותן של מניות מובילות מהסקטורים טכנולוגיה, תעשיה ופיננסים הנסחרות בארה"ב וזאת, מבלי לסכן את קרן הפיקדון. בנוסף, ישנו פוטנציאל לקבלת מענק הגבוה מהריבית האלטרנטיבית.

להלן חסרונות הפיקדון שמציין הבנק:
– הפיקדון אינו מתאים ללקוחות להם חשובה קבלת ריבית וודאית.
– אין בפיקדון זה תחליף להשקעה ישירה במניות מובילות מהסקטורים טכנולוגיה, תעשיה ופיננסים הנסחרות בארה"ב.
חלוקת דיבידנדים על ידי מי מהתאגידים שהנפיקו את המניות המרכיבות את הסל, עלולה להשפיע על שערי הסגירה של המניות האמורות. כמו כן, הואיל והפיקדון אינו מהווה תחליף להשקעה ישירה במניות האמורות, לא ישולמו תשלומים כלשהם מכוח ההפקדות בפיקדון בגין דיבידנדים כאמור.
– אפשרות להפסד הכנסה מריבית אלטרנטיבית (בהתייחס לסכום ההפקדה), במקרה ששיעור שינוי הסל יהיה נמוך/שלילי/ יישאר ללא שינוי.

להלן הסיכונים, ע"פ הבנק:
– היות וביצוע המניות הנלקח לצורך חישוב המענק, עשוי להיות "שיעור קבוע" של %6 ולא הביצוע בפועל (לגבי מניה אחת או יותר), ייתכן ש"שיעור שינוי הסל", הנקבע לצורך חישוב המענק, יהיה נמוך מביצוע הסל בפועל (כלומר, שיעור שינוי הסל לא יהיה שיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש).
– אירועים שונים המפורטים בתנאי הפיקדון (כגון מיזוג, הצעות רכש, הליכי פירוק או הסדר של מנפיק, מחיקה ממסחר וכיוצא בזה) עלולים להשפיע על המניות שהן נכס הבסיס לחישוב המענק ובין היתר עשויים לחייב התאמות שונות ואף פירעון מוקדם של הפיקדון אם יארעו (אפילו ביחס לאחת המניות בסל בלבד). התאמות שתבוצענה בעקבות האירועים המנויים בתנאי הפיקדון עלולות לשנות את התשואה על הפיקדון ולשנות את תנאיו (לרבות שינוי בפרופיל הסל עקב שינוי במניות הכלולות בו), אפשר שבאופן מהותי וקיים סיכון של פירעון מוקדם של הפיקדון ללא מענק.
– השער החדש, כמו גם שער כלשהו במהלך תקופת הבדיקה, של אחת או יותר ממניות הסל עשוי להיות מושפע באופן זמני מאירוע חריג, ולפיכך להשפיע על גובה המענק. ההסתברות לאירועים כגון אלה גבוהה יותר כשמדובר במניות.
– סיכון מטבעי על קרן הפיקדון והמענק ככל שישולם.

מדריכים וכלים פיננסים:
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה