פיקדונות מובנים    

הבנק הבינלאומי – פיקדון דולרי מובנה לחצי שנה

הבנק הבינלאומי מציע פיקדון דולרי מובנה (סטרקצ'ר) לחצי שנה, כאשר המחזיקים עשויים ליהנות מתוספת מענק המותנה בעליית השער היציג של הדולר ובתנודותיו.

מטבע הפיקדון הוא שקלים, וההפקדה הנומינלית מובטחת (בפיקדון המובנה לא ניתן להפסיד את הסכום הנומינלי בשקלים שהושקע). עם זאת, לרוב שמירה על הסכום הנומינלי משמעה הפסד ריאלי (הנמדד ביחס לאינפלציה) והפסד של אלטרנטיבות השקעה נוספות.

ניתן להשקיע בפיקדון עד 19 ביולי 2012 סכום המינימום להפקדה – 10 אלף שקל, סכום המקסימום – 500 אלף שקל (בסכומים גבוהים יותר יש צורך באישור).

נכס הבסיס של הפיקדון המובנה הוא דולר (השער היציג של הדולר), כאשר המנגנון שקובע את התשואה על הפיקדון עובד כך – נקבע חסם עליון בגובה של 106% מהשער היסודי (6% מעל השער היסודי/ שער הבסיס), כאשר החסם הזה מעוגל עד ל-4 ספרות לאחר הנקודה העשרונית. לדוגמה אם השער היציג של הדולר ביום 19 ביולי 2012 הוא 3.964, אזי החסם העליון יהיה – 4.2018.

כמו כן, יקבע שער חדש – השער שיתפרסם ב-4 בינואר 2013, והוגדר שער חליפי – שער הדולר כפי שנקבע על ידי חברת תומסון רויטרס (שער ממוצע של שערי חליפין בין המטבעות שקל לדולר ארה"ב).

שיעור השינוי בשער היציג של הדולר יהיה השער החדש ביחס לשער היסודי, כלומר טווח של 5.5 חודשים (מנקודה לנקודה).

ועכשיו לעיקר – במהלך תקופת הבדיקה (5.5 חודשים מה-20 ביולי 2012 ועד 4 בינואר 2013) ייבדק בכל יום ויום השער היציג של הדולר לעומת החסם העליון (6% מעל השער היסודי). המענק יתקבל רק במקרה ובמהלך כל התקופה כל השערים היציגים היומיים יישארו מתחת לחסם העליון, ובנוסף צריך להתקיים  התנאי ששער הדור ביום 4 בינואר 2013 יהיה גבוה משער היסוד/ שער הבסיס. בהתקיים שני התנאים האלו, יקבל הלקוח מענק בשיעור 100% משיעור שינוי השער היציג של הדולר. התשואה המקסימלית, לפיכך עשויה להיות 5.99%; ברגע שהדולר בנקודת זמן מסוימת על פי כל התקופה עובר את הרף, אין מענק, כלומר האינטרס של המשקיעים שהדולר יעלה, אבל לא מעבר ל-5.99% .

יש לשים לב שהפיקדון הוא ל-6 חודשים והמענק מחושב לפי 5.5 חודשים; כמו כן, יש לבדוק היטב את המסמך המשפטי של הבנק ואת החשיפה הכוללת והתשואה של המשקיעים. בהינתן תרחישים שונים.

בבינלאומי מדגישים את היתרונות – "פוטנציאל להשתתפות במגמת התחזקות השער היציג של דולר ארה"ב וזאת מבלי לסכן את קרן הפיקדון.כמו כן, קיים  פוטנציאל לקבלת מענק הגבוה משמעותית מהריבית האלטרנטיבית", ומנגד לא שוכחים להזהיר ולהדגיש את החסרונות והסיכונים – "הפיקדון אינו מתאים ללקוחות אשר הנזילות חשובה להם; הפיקדון אינו מתאים ללקוחות להם חשובה קבלת ריבית וודאית; הפיקדון אינו תחליף להשקעה ישירה בשער היציג של דולר ארה"ב. כמו כן,קיימת  אפשרות להפסד הכנסה מריבית אלטרנטיבית (בהתייחס לסכום ההפקדה)".

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד)כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקיםעדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנהמדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובניםעדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדוןככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה