פרישה    

הגדלת הכנסות אחרי הפנסיה

מעודכן ל-12/2019

הרבה מהמגיעים לגיל פרישה מגלים שהפנסיה לא מספיקה, אפילו עם קצבאות זקנה או אחרות, עדיין הסכום נמוך להם מדי. עם זאת, לא חייבים לוותר על הכנסות מיד עם היציאה לפנסיה.

נתחיל בכמה זה יוצא בדיוק:  בגיל קצבת הזקנה עבור מי ששילם ביטוח לאומי היא 1,500-3,000 ליחיד.  הקצבה נקבעת בהתאם לגיל, למצב המשפחתי, להכנסה, גיל בן הזוג, ההכנסה המשותפת. אם אין הכנסה נוספת, קצבת הזקנה תגדל.

נוסף לקצבה יש כספי פסיה מביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה, קופות גמל וביטוחי החיים המובנים ברכיבים אלו. תוכלו לבדוק מה תהיה הפנסיה שלכם לפי  הדוח הפנסיוני הרבעוני או השנתי. לאחר מכן בדקו את החסכונות, ההשקעות בשוק ההון, נכסים ועוד, כל מה שיכול להניב לכם הכנסה לשנים הבאות.

מה עושים אם סך ההכנסות לא מספק? ייתכן שיש לכם חסכונות, חשבונות רדומים, פנסיות, כספי ירושה שלא ידעתם מהם ועוד. תוכלו למצוא את המידע בהר כסף.

אם אין מספיק הכנסה, כתבו לכם מה התקציב שאתם צריכים והפכו חלק מהפיקדונות וההשקעות לנזילים לפי סכום זה. כדאי לברר האם יש עמלת פירעון מוקדם, מהן הריביות בשוק כדי לבדוק את כדאיות ההמרה, האם יש תשואה מובטחת, האם אפשר למשוך את הכסף כקצבה, מה מחיר הנכס בשוק ועוד.

עדיין אין מספיק. כדאי לבדוק אם עדיין תוכלו להמשיך בצורה כלשהי את העבודה. תמיד כדאי לבדוק אם אפשר  לעבוד בארגון שבו עבדתם, אחר כך במקצוע וזמן הפרישה זה גם זמן טוב להגשים חלומות ולעבוד במקצוע שאתם חפצים בו. תוכלו למצוא פרטים באתר  'דרוש ניסיון',

לאחר שבדקתם את כל האופציות של ההכנסות ועדיין אין מספיק, בדקו את ההוצאות. אומנם שעות הפנאי שלכם מגדילות את ההוצאות,  כי אתם יוצאים יותר, אבל גם הוצאות יורדות, כמו הנחות מהותיות בתחבורה ציבורית ובארנונה ובמועדוני הטבות שונים.

קראו עוד כאן:

מי זכאי לקצבת זקנה וכמה מקבלים – כל התשובות

מגיעים לגיל פרישה וממשיכים לעבוד – מה עושים עם הכסף שבקרן פנסיה?