חדשות    

"ההשקעה בפרטנר אטרקטיבית אבל לטווח ארוך"

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון מפרסם התייחסות לדוחות הרבעוניים של פרטנר.

  4Q17A 4Q17E Δ 4Q16 Δ
Revenue 834 809 3.1% 821 1.6%
EBITDA 158 165 -4.5% 164 -3.7%
Net Income -50 -43 15.1% -7 614.3%
EPS -0.29 -0.26 13.5% -0.04 556.5%

 

פרטנר דיווחה על מכירות מעל הצפי שלנו, אך ה- Ebitda והרווח הנקי היו מתחת לתחזית, בשל הוצאות בסלולר והוצאות מימון גבוהות.

סלולר. פרטנר הציגה יציבות במספר המנויים, וגידול של 14 אלף במנויי פוסט פייד. סלקום הוסיפה 12 אלף מנויים ופלאפון גדלה ב-50 אלף מנויים ברבעון. מנגד, ה-ARPU של פרטנר ירד ב-3.9% מול הרבעון המקביל, וזאת בהשוואה לירידה של 6.5% בפלאפון וירידה של 9.8% בסלקום.

מכירות הציוד בסלולר היו גבוהות מהצפי, בשל השקת האייפון החדש ברבעון. מנגד, הרווחיות הנמוכה של הטלפונים של אפל הובילה לשחיקה ברווחיות של מכירות הציוד, בהשוואה לרבעון האחרון. בסך הכל, אנו רואים כי החברה מצליחה לשקם את מכירות הציוד, כאשר ברבעון הרביעי הם כבר משתווים למכירות של סלקום – לאחר שברבעון המקביל הם היו נמוכים בכמעט 40 מ' ש"ח.

במגזר הקווי החברה הציגה צמיחה של 1% בהכנסות, לאחר 11 רבעונים של ירידה, וזאת בשל התחלת הפעילות של פרטנר TV וכן הצעת חבילת הטריפל שלה. החברה דיווחה על 64 אלף מנויי טלוויזיה נכון להיום, הישג חזק, אם כי נראה כי קצב הגיוס התמתן בחודשיים האחרונים. ב-2018, פעילות הטלוויזיה תכביד על תוצאות החברה, בשל הוצאות התפעול וההשקעות הנדרשות. נראה כי החברה תוכל להגיע לאיזון תפעולי יחסית מהר, בהתחשב בקצב הגיוס היפה שהיא מציגה. עם זאת, השאלה היא איך החברה עומדת ביעדים שלה מבחינת הוצאות. פרטנר הכריזה על אסטרטגיה של מוצר טלוויזיה עם הוצאות יחסית רזות בהשוואה לסלקום TV, אך ייתכן כי עוצמת התחרות אלצה אותה להגדיל את רמת ההוצאות.

הוצאות. סך ההוצאות ברבעון, ללא פחת והפחתות וללא עלות המכר של הציוד, נותרו ללא שינוי של ממש ברבעון, וזאת לאחר שיפור ברבעונים הקודמים. הדבר נובע מהוצאות שקשורות לפעילות הטלוויזיה, שקוזזו על ידי התייעלות.

ה-EBITDA המנוטרלת ירדה ב-20% מול הרבעון המקביל, כאשר ה-EBITDA של מגזר הסלולר נותרה ללא שינוי, עקב שיפור חזק ברווחים ממכירות ציוד שקוזזו על ידי ירידה ברווחי פעילות הסלולר – בשל ירידת ה-ARPU. לפיכך, הירידה ב-EBITDA לרבעון נבעה משחיקת הרווחים של הפעילות הקווית, שכצפוי נבעה מגידול חד בהוצאות – עקב השקת פעילות הטלוויזיה.

מתחילת השנה, המניות של פרטנר וסלקום נפלו בכ-30%, כאשר השוק חושש מכניסת אקספון ולא רואה בעתיד הנראה לעין שיפור בסלולר. לדעתנו, מדובר במחירים אטרקטיביים, אך אופק השקעה הינו ארוך במיוחד.