חדשות    

הוגו בוס תובעת את זמן שעונים ותכשיטים על זיווף

מעודכן ל-07/2019

 הוגו בוס תובעת מחברת "זמן שעונים ותכשיטים" 300 אלף שקל. לטענת הוגו בוס, החברה הנתבעת מייבאת ומשווקת בסניפיה – הנמצאים בקניונים ובאזורי מסחר מרכזיים בישראל – שעונים מזויפים הנושאים את סימני המסחר של Hugo Boss ו-Boss.

את הוגו בוס מייצג משרד עורכי הדין שלמה כהן ושות'. לפיי התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עילת התביעה היא מכירת שעונים מזויפים וכמו כן הפרת סימני המסחר הרשומים של החברה וכן הפרת זכויות יוצרים וגזילת מוניטין.

השעונים, לפי התביעה, הם חיקוי כמעט מושלם של שעונים שמייצרת הוגו בוס. הוגו בוס טענה כי לאחר בדיקות שהחברה ביצעה התברר כי מדובר בשעונים מזויפים שלא יוצרו על ידה או בהרשאתה – ואלו מפרים במודע ובאופן בוטה את זכויותיה הקנייניות שלה.  השעונים המזויפים נמכרים במחירים של 1,400-700 שקל.  כך לפי כתב התביעה

הוגו בוס גם טוענת כי ניהלה משא ומתן עם חברת זמן שעונים ותכשיטים, וזו התחייבה להפסיק את מכירת השעונים – שאינם ממקור מורשה בישראל. המו"מ הבשיל לידי כך שהוגו בוס שלחה טיוטת הסכם פשרה לזמן שעונים וביקשה ממנה לאשר את נוסח ההסכם או להעיר עליו. עם זאת,  לפי התביעה ותוך כדי ניהול המגעים בין הצדדים התברר להוגו בוס כי זמן שעונים ממשיכה למכור שעונים מזויפים.

עוד התברר היום כי אלפי שעונים מזויפים של המותגים מייקל קורס, ארמני והוגו בוס נתפסו ברשתות ואתרי אינטרנט ישראליים. השעונים נתפסו במסגרת יוזמה משותפת של קבוצת Fossil העולמית, המשווקת הרשמית של מייקל קורס וארמני, הוגו בוס העולמי, משטרת ישראל והמכס. זאת, כדי להילחם בתופעה, היות ושוק השעונים המזויפים בארץ מגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה.

מרשת "זמן שעונים ותכשיטים בע"מ" נמסר בתגובה: "זמן שעונים עוסקת בייבוא ומכירה של שעונים מקוריים מזה 15 שנה. תביעת הוגו בוס היא תביעה מופרכת וחסרת בסיס אשר כל מטרתה למנוע ייבוא מקביל של שעונים לישראל במחירים שפויים והוגנים לצרכן ובכך לפגוע באופן חמור ואסור בתחרות בשוק".

רוצים לדעת אם השעון שלכם מזויף? בדקו כאן:

איך תזהו שעון מזויף