מדריכי צרכנות    

איך תזהו שעון מזויף

מעודכן ל-07/2019

מי עונד היום שעונים? מעט מאוד אנשים, אלא אם כן זה שעון חכם. אבל שעונים מסורתיים את אלו עונדים בעיקר מי שרוצים להצטייד במותג יוקרתי. אלא שכמו בכל תחום יוקרתי הזיופים הפכו לנפוצים. אומנם הזיופים הפכו למכת מדינה, אבל כך נגלה אם מדובר בזיוף או באמת.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

רולקס

רולקס הוא כמובן שעון היוקרה הידוע מכולם. מחירו מתחיל מ-3000 שקל לדגמים הזולים יותר ומגיע גם ל-40,000 שקל לדגמים מעוטרים בזהב.

בעין בלתי מזוינת קשה לדעת שהרולקס שלכם יוצר בסין והמנגנון עומד להשמיד את עצמו. בכל זאת, יש כמה סממנים: באזור הספרה 6 יש מספר סידורי. אך זה מצוי רק בדגמים האחרונים, אם כי אפשר לדעת את שנת הייצור. מול המספר הסידרי גם צריך להיות הדגם של השעון.

בשעונים המקוריים יש גם   חריטה זעירה של צורת כתר בלייזר מתחת לזכוכית מעל הספרה 6.  קשה לראות אותו, לכן צריך להעמיד אותו באור או לבדוק בזכוכית מגדלת. חקיינים יודעים לפעמים ליצור הטבעת כתר משכנעת, אבל אם אין כזו, בטוח מדובר בזיוף.

עוד סממן לרולקס אמתי הוא שתנועת המחוגים רציפה ואינה נעצרת בכל שנייה, לכן גם שקט יותר ואינו מתקתק. סימנים נוספים: שעוני רולקס כבדים יותר, הזכוכית שלהם עמידה במים  כמו כן בשעון רולקס אין חריטות על גבו, עם זאת  בדגמי Sea-Dweller, מופיע הכיתוב: “Rolex Oyster Original Gas Escape Valve”וישנם גם שעוני רולקס לנשים עם החריטה הבאה: “Original Rolex Design”. ישנם דגמים מוקדמים מאוד עם הכיתוב "Rolex Patent" או "Patent Pending"בנוסף,  לשעוני מותג אמיתיים ישנו מנגנון קורנוגרף (סטופר) מכני ולא מנגנון קוורץ.

ברייטלינג

גם בבריטלינג דגמים עולים עשרות אלפי שקלים. כמו ברולקס יש לכל שעון מספר סידורי בנוסף למספר הדגם . למספרים יש שיטה מסוימת, כך מספרים כמו 1111 או 1234 כנראה מעידים על זיוף. בנוסף, לברייטלינג יש שיטה יחודית לסימון הדגמים שלה, בשעונים מ-1991. הרבה זיופים יוצרו בדגם A68062. גם כאן רוב הזיופים במנגנון קוורץ. כמו כן אם אתם רואים השתקפות בזכוכית כנראה מדובר בזיוף.

מייקל קורס

שעון הרבה פחות יוקרתי מרולקס וברייטלינג הוא שעון מייקל קורס הנמכר בסביבות 400-500 שקל, אך גם בסכומים אלו יש זיופים. בשעון מייקל קורס צריכה להיות הולוגרמה בגב השעון של MK

סימנים נוספים

הסימנים הראשונים שמעידים על זיוף הם מחיר נמוך מדי, היעדר תעודה, היעדר מספר סידורי, וכן החומרים שמהם בנוי השעון והעמידות שלו. אם כל אלו חסרים, מדובר בזיוף.

איך לזהות זיופים בשטרות החדשים – הסימנים שאתם חייבים להכיר

יבואן ישלם פיצוי על זיוף קילומטראז ואיחור במסירה

השקעה בכלי נגינה – גיטרה או כינור?