חדשות    

כמה דיסני הרוויחה ממארוול

ב-2009 דיסני קנתה את מארוול ב-4 מיליארד דולר. השנה "הנוקמים: סוף המשחק" מהעולם של מארוול הפך לסרט הרווחי בכל הזמנים. אז כמה הגיבורים של מארוול מכניסים לדיסני?

ב-2008 הכיר העולם את טוני סטארק ואיירון מן. בשבוע הפתיחה שלו כבר הכניס 100 מיליון דולר בארצות הברית, לפני היציאה שלו לעלם, שם הכניס 600 מיליון דולר. כך לפי CNBC. מקרה דומה היה עם ספיידרמן, ששבר את השיא של מכירות שבוע ראשון לסרט שאינו סרט המשך.

שני הגיבורים הם מעולם מארוול, עולם הקומיקס שהפך לעולם הסרטים. שנה אחר כך  דיסני רכשה את מארוול ב-4 מיליארד דולר. בוב איגר, המנכ"ל של דיסני , אמר ש-5,000 הדמויות של מארוול יאפשרו לדיסני לעשות מה שהיא עושה טוב ביותר.

והוא צדק. מאז ההפקה הראשונה של דיסני את סרטי מארוול היא גרפה רווח של 18 מיליארד דולר. וסרטים שוברי קופות נוספים הולכים להבטיח שהרווח יגדל.
בסך הכול כל ההפקות של עולם מארוול, שלפני דיסני כללו בעיקר את חברת ההפקות Paramount ואת יוניברסל, גרפו 22 מיליון דולר בעולם. עם זאת מדובר בהכנסות לפני הוצאות הפקה, שיווק ומרצנדייז.

למרות החששות שמארוול לא יצליחו להגיע לשיאים שלהם בעבר עם "הנוקמים: סוף המשחק",  ולהגיע למקום הראשון בשוברי הקופות, הסרט גרף בשבוע הראשון  בארצות הברית 357 מיליון דולר בארצות הברית ו-1.2 מיליארד דולר בעולם.

למעשה, "הנוקמים: סוף המשחק" לאחר 87 ימים באולמות הפך לסרט הצומח בכל הזמנים והרוויח  2.79 מיליארד דולר, שבר את השיא של "אווטאר" עם  2.78 מיליארד דולר. לפי CNBC

דיסני כבר לא מסתפקת באולמות הקולנוע, והגיבורים האהובים יזכו לגרסאות גם בערוצי הטלוויזיה ובעיקר בערוץ הסטרימינג החדש שלה דיסני פלוס, שיתחרה בנטפליקס. הרבה מההפקות המתוכננות בקרוב לא היו אפשריות בלי הכיס של דיסני. אבל כמו שנטפליקס יודעת, רווחים מסטרימינג זה לא דבר פשוט להשגה. האם דיסני, שמציעה את השירות הזול ביותר נכון לעכשיו בענף, תצליח היכן שאחרות נכשלו?

דיסני שוברת את שוק הסטרימינג: 7 דולר לחודש

מחיר הסטרימינג: עליית מחירים בנטפליקס, גם בישראל