חדשות    

החדשות ל-2020: כלי הרכב מתייקרים

שנת 2020 מתקרבת ואיתה התייקרויות רבות, בייחוד בתחום הרכב, שכבר ידע ימים טובים יותר. שינויי רגולציה וטכנולוגיה בעולם יקשו עלינו לקנות רכב חדש.

הרגולציה בישראל

הרגולציה שכבר נכנסה לתוקפה הן התקנות מערכות בטיחות פסיביות בכל רכב שמתריעות, בניגוד למערכות הבטיחות האקטיביות, שיודעות לבלום את הרכב ולהזיז את ההגה בשעת סכנה. עבור ההתקנה הזו נקבעו נקודות זיכוי מס. אלא שתוקפה של תוכנית זיכוי המס תפוג ב־1 בינואר 2020 – מתאריך זה רק מערכות אקטיביות יקבלו את הזיכוי. ושיעור ההתייקרות בכלי רכב אלה – בעיקר מיני -יהיה בין 1500 ל־2500 שקלים.

הרגולציה באירופה והמכוניות החשמליות

ב-2020  יגדל שיעור המכוניות החשמליות, מספר דגמים חשמליים מתוצרת סינית ומתוצרת אירופית כבר הכריזו על בואם לישראל – משרד התחבורה יעמיד ואלפי עמדות טעינה  ברחבי הארץ.  אך עדיין מדובר ברכבי נישה לבעלי כיס עמוק. הצפי הוא שהרכבים החשמליים יעלו יותר מהמקבילים בעלי מנועי הדלק והבנזין, וגם הטבת המס הנמוכה בשיעור 10 לא תעזור.  הסיבה העיקרית  לכך היא הדרישה האירופאית הגוברת לרכבים חשמליים. כל יצרני הרכב שמשווקים מכוניות באירופה מוכנים לכך שעוד מעט תיכנס לתוקף תקינה אירופאית חמורה במיוחד, שנקראת CAFE ודורשת מיצרני הרכב להפחית באופן דרסטי את פליטות המזהמים שלהם. הדרך היחידה היא לאזן את מכירות הרכב המזהם באמצעות מכירות של רכב נקי, ומכאן שליצרני הרכב יש אינטרס למכור באירופה ולא בישראל.

בישראל, כמו בתחומים רבים, עדיין לא הבינו את חשיבות ההגנה על הסביבה ומעדיפים רכבים אופנתיים על רכבים נקיים. הזיהום הגבוה מוביל לזיכוי מס נמוך. כלי הרכב שיגיעו צפויים להתייקר בשיעור של עד 5,000 שקל ברכבי הכביש שטח העממיים.

גם ההיברידיות יתייקרו

גם המכוניות ההיברידיות העממיות צפויות להתייקר והסיבה היא זינוק של מס הקנייה מ־30% ל־45%, הצפי הוא להתייקרות של כ־2000 עד 4000 שקלים למכונית, כאשר היבואנים יספגו חלק מהעלויות.

עיוותים בחישוב הארנונה עלו לציבור 2 מיליארד שקל – יבטלו את ההתייקרות המתוכננת?

קרסו מוטורס – ירידה במכירות כלי רכב וברווח הנקי