חלונות X10 דלפה לרשת
חדשות    

חלונות X10 דלפה לרשת

צילום מיקרוסופט

חלונות החדשה מתאימה למסך מפוצל, למסכי מגע , תעקוב אחרי הרגלי המשתמש ותתאים יותר לקובצי ענן ומקוונים

בעלי מחשב אישיים, מחכים כבר לגרסה הבאה של חלונות?  מסמך המתאר את חלונותX10 דלף לרשת. המסך פורסם בטוויטר. המערכת צפויה  להתפרסם בטאבלט בעל המסך הכפול ובלפטופים רגילים.

היצרן יקבע כיצד תופעל מערכת ההפעלה במחשבו שלו, במסך אחד, בשני המסכים או במסך מגע ועוד. גם שורת החיפוש תתעדכן לפי השימוש היומומי של המשתמש.

בגרסה החדשה כבר לא תצטרכו לעבור את מסך הכניסה המעצבן שבו צריך להזיז את העכבר או האצבע כדי להיכנס לתוכנה. במקום זה מציעה מיקרוסופט טכנולוגיית זיהוי פנים. עוד שינוי הוא סייר קבצים חדש – האופציה למצוא מסמכים במערכת וקבצים במערכת ההפעלה, אבל לא ברור מה החידוש בו לפי המסמך. עם זאת, מעריכים שיותאם למסכי מגע ולטכנולוגיית הענן של מיקרוסופט.

בגרסאות חלונות האחרונות  ניתן לשמור את הקבצים בענן ולא במחשב, מה שאפשר לנקות יותר זיכרון מהמחשב האישי. לכן יש חשיבות למציאת הקבצים גם מחוץ למחשב, אף שסיר הקבצים לא עודכן שנים, למעט שינויים קטנים פה ושם.

חידוש מהותי הוא תצוגה דינמית לפי הרגלי המשתמש. וכן תינתן עדיפות לסביבה מקוונת, בעיקר בסביבת אופיס. עדיין לא נמסר מועד רשמי להשקת הגרסה החדשה.

מה שכן ידוע הוא שמיקרוסופט זכתה במכרז לספק את שירותי הענן של הפנטגון. שירותי הענן של ענקית הטכנולוגיה, Azure, נבחרו עבור החוזה ההגדול בהיקפו, המוערך ב-10 מיליארד דולר שיתפרשו על פני 10 שנים.

מיקרוסופט מציגה מחשב עם שני מסכים ומקלדת נשלפת

התקלה בחלונות 10 התגלתה כמתוכננת