תוכן ממומן    

הטכנולוגיה הייחודית של מצבר סטארט סטופ – על מה מדובר?

צילום: Pexels

מצברי סטארט סטופ או בשמם הנוסף: מצברי עצור וסע, הם מצברים אשר מותאמים לרכבים מיקרו היברידיים אשר מכבים את עצמם כאשר הרכב עוצר בצורה מוחלטת. לא מעט אנשים שואלים את עצמם האם הם זקוקים למצבר המדובר עבור הרכב שלכם או שמא הם צריכים מצבר רגיל ובכלל, מה ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ. במאמר הבא תקבלו את כל המידע על סוג המצבר המדובר, לאיזה רכבים הוא מתאים וכיצד בוחרים אותו בצורה הטובה ביותר.

טכנולוגיית רכבים שלהם מיועד מצבר סטארט סטופ?

מצבר לרכב אשר נקרא סטארט סטופ, הוא למעשה מצבר אשר צריך להיות תואם למערכת ברכב אשר גורמת לכיבוי של המנוע בכל פעם שהרכב עוצר. בין אם מדובר על עצירה ברמזור, בין אם מדובר על עצירה בפקק ובין אם מדובר על כל סוג של עצירה אחרת. מדובר על מצברים חזקים אשר מטרתם היא להישמר לאורך זמן גם כאשר ישנן לא מעט התנעות מחודשות של הרכב. בטכנולוגית סטארט סטופ ניתן למצוא שני סוגי מצברים:

מצבר EFB – מדובר על טכנולוגיה חדשה ממערכת סטארט סטופ. המצברים הללו מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת שמפחיתה בצורה מהותית את תהליך קיצור אורך החיים של המצבר או קיצור הלוחות הקיימים במצבר. המצברים הללו אינם זקוקים לטיפול ואחזקה שוטפים במהלך השימוש במצבר וזאת בשל המאפיינים הייחודיים שקיימים בהם. יכולת הפריקה והטעינה במצברים הללו גבוהה ביותר, בניגוד למצברי חומצה רגילים ופשוטים.

מצבר AGM –  מדובר על טכנולוגיה חדשה. המצברים הללו אטומים ואינם דורשים טיפול ותחזוקה הם מתאימים למערכת סטארט סטופ וכן מתאימים מאוד לרכבים יוקרתיים.

היתרונות של מצברי סטארט סטופ

מצבר מסוג START & STOP  הוא מצבר בעל מגוון רחב של יתרונות: ראשית כל, הוא אמין מאוד ואורך החיים שלו גבוה הרבה יותר ממצברים רגילים שכן, יש לו יכולת קיבולת גבוהה של עד כ80 אחוזים וזאת בניגוד למצברים רגילים אשר מספקים רק 40 אחוזים. מעבר לכך, הוא עמיד מאוד בפני תנאים קיצוניים של התנעות חוזרות ונשנות, טמפרטורות קיצוניות ורטט. המצבר המדובר אטום והוא מונע שפיכה של חומציות במקרים של התהפכות הרכב או תאונה כלשהי.

מה ההבדל בין מצבר סטארט סטופ למצבר רגיל?

לא מעט אנשים שואלים את עצמם האם באמת יש הבדל בין מצבר סטארט סטופ למצבר רגיל או שמא גם מצבר רגיל יכול להתאים לרכב הפועל בטכנולוגיית סטארט סטופ. ובכן, חשוב להבין כי יש הבדל בין סוגי המצברים הללו ומצבר רגיל יכול להסב נזקים לרכב הפועל בטכנולוגיית סטארט סטופ וכמובן, להתקלקל תוך פרק זמן קצר.

ההבדל בין מצברים רגילים לבין המצברים הללו בא לידי ביטוי בכיבוי ובהפעלה של הרכב בעצירה או האטה של הרכב וכן במות הפריקה וההתנעה של המצבר מבלי שיגרם לו נזק כלשהו.

אם היצרן של הרכב שלכם ממליץ על התקנת מצבר סטארט סטופ ברכב, הרי שאין ספק שלא כדאי או מומלץ להתקין מצבר רגיל. חשוב שתדעו כי מערכת סטארט סטופ היא מערכת שפועלת במרבית סוגי הרכבים אשר יוצרו החל משנת 2013. התקנת מצבר רגיל על פני מצבר סטארט סטופ ברכב עם מערכת שכזאת, עלולה לגרום לנזקים לרכב כיוון שמצבר עופרת או חומצה לא יכול להוות תחליף למצבר סטארט סטופ. מצבר זה רלוונטי לצורך פריקה וטעינה כאשר הרכב עוצר והוא חזק הרבה יותר ממצבר רגיל.

אם לא נשמעים להוראות של יצרן הרכב בכל הנוגע למצבר הנדרש לרכב, עלולים לפגוע באחראיות היצרן לרכב או להסב נזק שכן המצבר לא ישרוד את מסגרת האחראיות שקיבלתם עליו ברכישה.

כמה יעלה לכם מצבר סטארט סטופ?

חשוב לדעת כי המחיר של מצבר סטארט סטופ יהיה יקר יותר ממצברים רגילים שכן, מדובר על מצבר חדשני שמתאים לטכנולוגיה החדשנית. מערכות סטארט סטופ הן מערכות שמטרתן היא לצמצם את זיהום האוויר וכן לצמצם את צריכת הדלק של הרכב. מטבע הדברים, מצבר עבור רכב כזה חייב להיות חזק ואיכותי ולאפשר את ההתנעות המרובות. לכן, המחיר שלו גם יהיה יקר יותר, אך אורך החיים שלו יהיה משמעותי.

מצברי סטארט סטופ לרוב אינם מיוצרים בישראל ולכן העלות שלהם גם תהיה גבוהה יותר מעלות של ייצור מצברים רגילים. יחד עם זאת, אין להקל ראש ולרכוש מצבר רגיל על פני מצבר סטארט סטופ וזאת בשל כל הסיבות שהוזכרו לעיל. אם אתם מעוניינים לרכוש מצבר סטארט סטופ איכותי היכנסו לאתר מצברים בקישור הבא